Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Barometrul de emoții ale consumatorilor pentru luna august 2022

Barometrul de emoții ale consumatorilor

Digitas România prezintă principalele concluzii cu privire la percepția românilor asupra evenimentelor recente și a creșterii prețurilor, precum și impactul acestora asupra comportamentului de consum pentru luna august. Rezultatele provin din conversațiile purtate în sfera digitală românească, precum și dintr-un chestionar de tip CAWI, realizat de Data Intelligence by Publicis Groupe Romania și se găsesc pe www.dataintelligence.ro/barometru.

Barometrul de emoții ale consumatorilor pentru luna august evidențiază impactul pe care îl au evenimentele recente asupra bugetului românilor și al modului în care aceștia aleg să îl gestioneze. Astfel, în contextul unei crize economice în plină desfășurare, 95% dintre aceștia, cel mai mare procent de până acum, afirmă că amână investițiile pentru bunuri de folosință îndelungată și prioritizează cheltuielile pentru produse de strictă necesitate. De asemenea, cheltuielile obligatorii pun din ce în ce mai multă presiune asupra bugetului familiei, cei mai mulți dintre români, aproximativ 39% alocând între 61% și 80% din buget pentru facturi și cheltuieli de bază.

Barometrul de emoții ale consumatorilor

“Deși luna august este considerată luna concediilor și a relaxării, evenimentele recente și efectele economice ale acestora au făcut ca preocuparea pentru gestiunea resurselor financiare să crească, în timp ce importanța cheltuielilor pentru concedii și cele pentru recreere să scadă, acestea fiind categoriile cu cea mai mare diminuare a priorității comparativ cu luna anterioară”. Diana Agafiței, Data Analyst, Digitas

“Finanțele reprezintă, de asemenea, principala sursă de conversație în mediul online, fiind legată de subiecte precum cursul euro-ron, ROBOR, inflație, dobânzile la creditele bancare. În acest context, în care oamenii fac sacrificii pentru a-și menține bunăstarea economică, brandurile ar trebui să se concentreze pe îmbunătățirea calității experiențelor pe care le oferă, pentru a convinge consumatorii că beneficiază de un raport calitate-preț bun.” Alexandra Caciur, Head of Data & Business Intelligence, Digitas

Principalele concluzii în ceea ce privește percepția românilor asupra evenimentelor recente și a creșterii prețurilor:

  • Oil & Gas: categoria cu cel mai mare procent de sentiment negativ și cel mai mare procent de mențiuni legate de preț, influențată de evoluția conflictului din Ucraina;
  • Real Estate și Telecom: categoriile percepute cel mai pozitiv de către români;
  • Finance: categoria cu cele mai multe mențiuni legate de preț;

Principalele concluzii cu privire la comportamentul de consum al românilor:

  • 95% dintre români cumpără doar produse de maximă necesitate;
  • 66% din bugetul familiei se duc pe cheltuieli obligatorii, în timp ce benchmark-ul uzual este de 50%;
  • 39% dintre români alocă între 61% și 80% din buget pentru facturi și cheltuieli de bază;

Barometrul de emoții ale consumatorilor oferă la nivel lunar:

  • Identificarea percepției românilor asupra evenimentelor recente și a creșterii prețurilor
  • Înțelegerea impactului emoțiilor pe care le trăiesc românii astăzi asupra comportamentului de consum
  • Posibilitatea înțelegerii mai bune a consumatorilor și a modalităților de le fi aproape acestora

Mai multe detalii pe www.dataintelligence.ro/barometru.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.