Find your $100k business idea in 10 days and get the first clients fast

Automobilele concept Peugeot: adevărate laboratoare generatoare de idei

Pentru PEUGEOT, un automobil concept nu este un simplu exercițiu de stil. Este o adevarată strategie de brand. Este o viziune ce alimentează și inspiră stilistic și tehnologic o viziune pe termen lung. Este echivalentul haute couture versus pret a porter în lumea modei.

PEUGEOT dezvoltă tot timpul automobile concept, astfel încât acestea să fie funcționale și ușor de condus pentru a oferi o experiență completă, chiar și când acestea rulează.

Automobilele concept PEUGEOT prezentate recent au avut dimensiuni realiste (din punct de vedere arhitectural și atunci când vine vorba de dimensiunile roților) și sunt echipate cu elemente care pot fi utilizate și în producția de serie.

Peugeot concept
Peugeot concept

ISTORIE

Cu 210 ani de istorie, automobilele concept construiesc ADN-ul PEUGEOT.

Primul exercițiu de stil asimilat unui concept car s-a născut în 1984: PEUGEOT Quasar. Fiind vorba de o adevărată vitrină tehnologică, a fost pentru prima dată când inginerilor și proiectanților li se oferea un “cec în alb” pentru a crea un obiect fantastic, în afara oricărei constrângeri industriale.

Gérard Welter, care era designer și la acea vreme, a proiectat caroseria pe baza unei schițe făcute de Eric Berthet. El a fost unul dintre creatorii stilului PEUGEOT 205 și a devenit Directorul de Design al mărcii din 1998 până în 2007.

Interiorul futurist pentru acea vreme a fost proiectat de Paul Bracq. Baza șasiului este derivată din legendarul 205 Turbo 16, la fel ca și motorul, dus cu acea ocazie la 600 de CP. Automobilele concept care au urmat au menținut întotdeauna o legătură cu lumea curselor auto, atât de dragă lui Gérard Welter.

Prezentat la „Festivalul vitezei” din Goodwood, PEUGEOT Proxima era propulsat de un motor V6 bi-turbo de 680 CP. Cu un motor similar, PEUGEOT Oxya avea să atingă 350 de km/h pe ovalul de viteză de la Nardo, în 1988.

Venirea lui Gilles Vidal în anul 2010 a marcat abordarea unei direcții cu totul noi în materie de stil, conceptul SR1 inaugurând o nouă eră a designului PEUGEOT.

În 2012, PEUGEOT Onyx reprezintă primul manifest de design al mărci, promovând materiale brute precum cuprul sau noua poziție a emblemei Peugeot în centrul grilei. Linia Onyx va fi de asemenea, primul manifest de mobilitate deplină, incluzând bicicletele și scuterele concept.

Alte explorări stilistice vor fi reale reprezentații ale mărcii, prin intermediul conceptelor 308 R HYBRID sau 508 PEUGEOT Sport Engineered, dezvoltate cu ajutorul diviziei PEUGEOT Sport. Acesta din urmă stă la baza unui automobil de serie, așa cum a fost cazul pentru 306 hunting estate pentru faceliftul aplicat modelului 306 din 1999, 20 pentru 206 CC sau conceptul PEUGEOT RCZ pentru Coupé-ul cu același nume.

NAȘTEREA UNUI AUTOMOBIL CONCEPT

Pentru a crea viitorul, este esențial să fii interesat și de alte sectoare creative, păstrând în același timp ADN-ul mărcii.

La începutul căutării inspirației, designerii caută semnale rapide ale tendințelor emergente dintr-o mare varietate de domenii precum arhitectura, moda, artele sau noua mobilitate. Scopul este de a descoperi noi așteptări, noi nevoi în alte domenii, pentru a ieși din lumea auto, pentru a descoperi noi tendințe, toate in beneficiul viitorilor noștri clienți. Aceste reguli se aplică designului exterior sau interior, dar și cercetării nuanțelor și materialelor sau a graficii.

Odată specificațiile stabilite (așa-numitul tablou de stare), Departamentul de Design PEUGEOT lansează o competiție între toți designerii. Unii vor lucra zi și noapte, inclusiv in weekend, pentru a încerca să câștige prestigiosul concurs.

Se întocmește o listă scurtă, sunt realizate modelele digitale, iar modelele la scară 1:1 sunt modelate pentru a fii văzutte volumele și echilibrul general al proiectului. După ore lungi de deliberare și aprobare la cele mai înalte standarde ale mărcii, este selectat cel mai bun proiect, acesta îndeplinind toate specificațiile inițiale.

Urmează o fază de digitalizare 3D și CAD pentru a proiecta un model digital foarte precis. Un nou model mai detaliat la scară 1:1 este apoi produs. Acest model va fi folosit pentru a rafina detaliile, ajustările, suprafețele și pentru a defini culoarea finală a conceptului. Procesul este identic si pentru interior.

Proiectul va fi apoi încredințat companiilor de top specializate în modelare, machetare și producție a pieselor unicat. Sunt singurele capabile să îndeplinească și cele mai detaliate dorințe sau cerințe ale unui designer.

Una dintre provocările majore în construcția unui automobil concept este reprezentată de constrângerea de timp. Frecvent, proiectul este realizat pentru un eveniment de anvergură, cum ar fi o expozitie și, prin urmare, nu poate fi livrat cu întârziere.

În mai puțin de un an trebuie să trecem de la schițe elegante la un obiect funcțional si finisat. Chiar dacă noile instrumente digitale, cum ar fi căștile de realitate virtuală sau C.A.V.E (Cave Automatic Virtual Environment) facilitează extrem de mult partea de proiectare, atenția la detalii și la rafinament sunt posibile doar pe obiecte fizice.

Automobilele concept sunt, de asemenea, o oportunitate de a forma parteneriate cu IMM-uri sau artizani care sunt cei mai buni în domeniul lor. Pentru EXALT, un parfum personalizat a fost creat pentru a perfecționa experiența până la nivelul simțului olfactiv cu ajutorul parfumierilor de la EX-NIHILO.

Pentru e-LEGEND, decorațiunile interioare din lemn de esență paldao au fost modelate de producătorul de mobilă HERVET. Sunt încheiate parteneriate si cu companii de top la nivel global, cum a fost cazul SAMSUNG pentru INSTINCT sau FOCAL pentru Foodtruck și FRACTAL.

Peugeot concept
Peugeot concept

LABORATOARELE PENTRU IDEI

Automobilele concept au jucat un rol major în tranzitia marcii PEUGEOT spre un nivel superior al pieței. Astfel, nivelul lor tehnologic și sofisticarea pot fi regăsite la vehiculele produse în serie.

Automobilele concept sunt adevărate locomotive, proiecte care unesc toți jucătorii cheie ai companiei, indiferent dacă fac parte din echipa de Cercetare și Dezvoltare sau din cea de Marketing și Comunicare. Acestea permit explorarea viitorului în jurul unei viziuni commune, fiind vectori reali ai inovației care sunt folosiți în diferitele direcții de business ale PSA Group.

În timp ce anumite studii de design au inspirat exteriorul anumitor modele, altele au avut o contribuție majoră la evoluția interiorului modelelor produse în serie. Experimentele desfășurate pe materiale inovatoare sau noile interfețe digitale, „fidigitalul”, un mix dintre fizic și digital, vor simplifica și transcende experiența de condus pentru fiecare nou model PEUGEOT.

Peugeot concept
Peugeot concept

Fiecare automobil concept este un autentic laborator generator de idei. Unele dintre ele au fost proiectate utilizându-se inovații cu mult înaintea vremurilor. Și chiar dacă nu sunt proiectate pentru producția de serie, multe dintre elemente sunt utilizate pentru produse din gama comercială. Iată doar câteva exemple:

TOUAREG: în 1996, acest mic automobil concept cu aspect de buggy era propulsat de un motor electric alimentat cu baterii, ceea ce îi conferea o autonomie de 4 ore. Un mic motor termic putea extinde autonomia acționând ca un generator: așa s-a născut “range extenderul”!

MOONSTER & 4002: aceste două proiecte nu s-au născut din imaginația designerilor brandului, ci cu ajutorul unor extrem de talentați utilizatori de internet! Mereu inovator, PEUGEOT a fost primul producător de automobile care va lansa 2 concursuri internaționale de design, în 2000 și 2002.

Recompensa a fost producția proiectului la scara 1:1 și prezentarea acestuia la standurile mărcii prezente la Targurile internaționale. Prin intermediul lui Gilles Vidal, Directorul de Design PEUGEOT, brandul a lansat „Școala de vară” în 2018.

Timp de o lună, 12 designeri studenți sunt primiți și supravegheați în cadrul Automotive Design Network (DN) din Vélizy Villacoublay. În totală concentrare, acești tineri creativi pot experimenta designul a 4 proiecte sub îndrumarea profesioniștilor din domeniul designului.

SESAME: arhitectură dezvoltată pe înălțime și uși glisante electrice pentru o accesibilitate excepțională, acesta a fost prologul proiectului 1007!

EX1: anul aniversării celor 200 de ani de istorie a mărcii – EX1, un automobile 100% electric, a bătut 3 recorduri mondiale de accelerare și a înregistrat alte 3 noi recorduri pe legendarul circuit din Montlhery (Franța), acolo unde modelul 404 Diesel a depasit mai multe recorduri de anduranță în 1965.

SR1: marcând reînnoirea stilului de design al mărcii, SR1 a inspirat lateralele primei generații 208, fiind totodată automobilul concept care a prezentat pentru prima dată PEUGEOT i-Cockpit®.

ONYX: se evidenția printr-o caroserie care combină fibra de carbon și cuprul pur, cu suprafețe lăsate în mod deliberat brute și un interior confecționat dintr-un material inovator și ecologic numit “Newspaper Wood”.

Acesta era fabricat din ziare folosite, unite și comprimate. Onyx era propulsat de un V8 HDi Hybrid4 de 600 CP (+ un supliment electric de 80 CP) produs de PEUGEOT Sport și conceput pentru 908.

EXALT: silueta sa și planșa de bord i-au ghidat pe designeri în proiectarea noului 508, un sedan cu o silueta extrem de dinamica. Decorul din lemn pentru portbagaj a fost utilizat pe ediția limitată 508 SW First Edition. Materialul scaunelor cu „dungi de tenis” a inspirat tapițeria utilizată de noul 3008.

QUARTZ: planșa de bord a acestui concept car a fost folosită pe noul PEUGEOT 3008, iar instrumentarul de bord holografic este acum unul dintre atu-urile noului 208.

FRACTAL: 80% din componentele sale sunt printate 3D, iar împreună cu FOCAL a fost dezvoltată o nouă experiență de sunet în sistem 9.1.2.

INSTINCT: cu o aerodinamica inteligentă și un profil “shooting brake” care anunță noul PEUGEOT

Peugeot INSTINCT concept
Peugeot INSTINCT concept

508 SW, Instinct beneficiază și de un parteneriat cu SAMSUNG. Pentru prima dată în istoria PEUGEOT, Instinct nu a fost prezentat la un salon auto, ci la Mobile World Congress de la Barcelona.

e-LEGEND: pentru că plictiseala nu face parte din ADN-ul mărcii, pentru că autonomia nu rimează cu monotonia, deoarece tranziția energetică nu va șterge 120 de ani de istorie auto, PEUGEOT prezintă e-LEGEND la Salonul Auto de la Paris din 2018.

Această interesantă viziune asupra viitorului condusului ia forma unui vehicul dezirabil și emblematic. Prin îmbrățișarea unui realist și radical șablon modern, această proiecție în viitorul automobilei glorifică genele și eleganța moștenirii PEUGEOT.

Acest automobile concept a făcut posibilă modernizarea strategiei și viziunii editoriale a mărcii și prin difuzarea unui spot publicitar la ore de vârf pe canalele de televiziune naționale.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *