Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Audi R10 TDI a folosit pentru prima data la Le Mans biocombustibil de ultima generatie

· Premieră mondială la cursa de 24 de ore de la Le Mans
· Noutate: combustibilul special pentru curse Shell V-Power Diesel cu GTL (combustibil lichid procesat din gaze) şi BTL (biomasă transformată în lichid)
· Combustibilii diesel sintetici reduc emisiile de CO2

Ingolstadt – Premieră mondială în sporturile cu motor: la etapa din 2008 a cursei de 24 de ore de la Le Mans ce a avut loc în intervalul 14-15 iunie, cele trei prototipuri Audi R10 TDI prezentate la start de Audi Sport Team au concurat pentru prima dată folosind biocombustibil de ultimă generaţie produs din deşeuri biologice şi care reduc emisiile de CO2 cu aproximativ 90 la sută faţă de un combustibil diesel tradiţional.

Începând cu anul 2006, Audi a adus la rampă modelul R10 TDI cu o capacitate de la 650 cp în sus, care a câştigat renumita cursă de 24 de ore de la Le Mans în întreceri de automobile sport. Încă de la început, a fost folosit combustibilul special pentru curse Shell V-Power Diesel, produs de partenerul de dezvoltare Shell. Acesta este un combustibil sintetic foarte puternic şi eficient, fabricat din gaz natural prin intermediul unui proces denumit „transformarea gazului în lichide” (GTL). Combustibili conţinând acest tip de componente sunt deja disponibili la staţii de alimentare.

Pentru cea de-a treia apariţie a modelului Audi R10 TDI la Le Mans, o cantitate mică de biocombustibil de ultimă generaţie a fost amestecată în premieră cu aceste componente GTL care şi-au dovedit deja eficienţa. Biocombustibilul BTL (biomasă transformată în lichid), aşa cum este denumit în mod oficial, este extras din deşeuri biologice care nu sunt adecvate ca substanţe nutritive, ca de exemplu din reziduuri provenite din lemn. Prin utilizarea BTL se estimează o reducere a emisiilor de CO2 cu aproape 90 la sută faţă de un combustibil diesel tradiţional.
Deşi sunt fabricaţi din diferite materii prime, cei doi combustibili alternativi GTL şi BTL nu conţin practic sulf şi nu prezintă miros. Aceştia combină calitatea şi arderea eficientă cu generarea unei cantităţi reduse de emisii.

„Audi şi-a exprimat de timpuriu sprijinul pentru utilizarea biocombustibililor de ultimă generaţie la Le Mans”, explică Michael Dick, Membru al Consiliului de Conducere al Audi AG, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică. „Acest lucru subliniază filosofia noastră conform căreia, raliurile Le Mans reprezintă un test dificil pentru noile tehnologii care vor fi disponibile ulterior pentru automobilele de serie destinate clienţilor noştri. Automobile Club de l’Ouest (ACO) ne oferă oportunitatea de a utiliza concepte de conducere şi combustibili alternativi, de care profităm la maximum.”

Motorul V12 TDI, cunoscut pentru eficienţa sa, cu care este dotat Audi R10 TDI a fost deja testat cu succes cu noul tip de combustibil pe standul dinamometric şi la drum.

Bucuresti, 11.07.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.