Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Atos a livrat soluții IT pentru Jocurile Olimpice Tokyo 2020, cel mai digitalizat eveniment olimpic din istorie

Atos logo

Atos, partener IT mondial al Jocurilor Olimpice și Paralimpice, cu operatiuni și în România, a gestionat sistemul digital principal al competiției, fapt ce a contribuit la livrarea în siguranță a Jocurilor Olimpice Tokyo 2020 și a permis miliardelor de fani din întreaga lume să urmărească evenimentul în aceste vremuri fără precedent.

Responsabilitatea Atos a acoperit arii cheie, de la gestionarea programelor și operațiunilor, dezvoltarea și găzduirea de aplicații critice, până la integrarea digitală. Lucrând cot la cot cu IOC (Comitetul Olimpic Internațional), Comitetul de organizare Tokyo 2020 și alți parteneri tehnologici, Atos a asigurat livrarea digitală eficientă a evenimentului.

Atos logo

Reducerea impactului Jocurilor Olimpice asupra mediului înconjurător

Peisajul tehnologiei digitale sigure, decarbonizate, cu evoluție rapidă, aduce inovație în fiecare ediție a Jocurilor Olimpice, iar Tokyo 2020 a fost un pas interesant în transformarea digitală a Jocurilor Olimpice. În conformitate cu propriile angajamente revoluționare față de decarbonizare și Net Zero, Atos participă activ la eforturile globale de reducere a impactului Jocurilor Olimpice asupra mediului, migrând pe deplin toate sistemele către cloud, sprijinind testarea și repetiția de la distanță a tehnologiilor cheie și reducând numărul de servere fizice necesare Jocurilor Olimpice anterioare.

Acest nou model de livrare a permis reducerea consumului de energie, emanația de căldură, reducerea cantității și a numărului de infrastructuri hardware cu resurse mari, precum și limitarea numărului de angajați care călătoresc în orașul gazdă. Atos va utiliza aceleași tehnologii pentru Jocurile Paralimpice.

„În aceste vremuri fără precedent, sprijinul și încrederea partenerilor noștri mondiali sunt mai importante ca niciodată. Suntem încântați să colaborăm cu Atos, ghidul nostru de încredere într-o perioadă de mare transformare digitală, pentru a furniza coloana vertebrală digitală și platformele digitale cheie pe care ne bazăm pentru a conduce Jocurile Olimpice. Suntem încântați să putem conta pe Atos pentru a sprijini Mișcarea Olimpică și pentru aduce valorile olimpice la miliarde de oameni de pe tot globului” a declarat Thomas Bach, președintele Comitetului Olimpic Internațional (IOC).

Tokyo 2020 în cifre

  • Toate aplicațiile esențiale au fost găzduite 100% în cloud-ul Atos
  • 400.000 de acreditări emise (cu peste 30% mai multe decât Rio 2016) – care au servit și ca document oficial securizat de intrare la frontiera din Japonia
  • 41.724 de voluntari acceptați prin portalul voluntarilor
  • 339 de evenimente în programul olimpic, cu transmiterea aproape instantanee a rezultatelor către fani, jurnaliști și radiodifuzori
  • Miliarde de spectatori
  • 200.000 de ore de testare tehnică în timpul pregătirilor – inclusiv Jocurile Olimpice
  • Serverele fizice au fost reduse cu aproape 50% comparativ cu edițiile anterioare – operând de la 250 de servere în Rio
  • 2016 la puțin peste 130 în Tokyo 2020.
  • Record de trafic pe platformele digitale olimpice (+ 50% utilizatori, comparativ cu Rio 2016)
  • 5 milioane de utilizatori ai site-ului oficial al Jocurilor Olimpice în primele zile ale evenimentului

„Membrii echipei Atos sunt campionii din culise și sunt extrem de mândru de munca și dedicarea lor. Am adus expertiza noastră digitală de încredere și experiența de 30 de ani pentru a asigura livrarea cu succes a Jocurilor Olimpice. Prin adaptarea rapidă la pandemia COVID-19, familia Atos a demonstrat flexibilitate și și-a valorificat expertiza de securitate digitală pentru a permite fanilor și tuturor părților interesate din întreaga lume să țină evidența sportivilor lor preferați – ceea ce este o realizare fantastică, întrucât aceste Jocuri Olimpice au fost cele mai conectate din istorie”, a spus Elie Girard, CEO Atos.

Atos a oferit soluții digitale esențiale la Tokyo 2020, inclusiv sisteme de gestionare a jocurilor care susțin planificarea și operațiunile Jocurilor Olimpice și a sistemelor de difuzare a informațiilor, oferind rezultate în timp real mass-mediei și familiei olimpice. Atos a asigurat, de asemenea, întreaga infrastructură IT, valorificându-și expertiza în securitatea cibernetică digitală, în calitate de al doilea furnizor de managed services la nivel mondial. Serviciile sale de securitate, centralizate și bazate pe cloud, au inclus un centru de operațiuni de securitate (SOC), o echipă de răspuns la incidente de securitate computerizată (CSIRT), servicii de detectare și răspuns ale punctelor finale și servicii de evaluare a vulnerabilității.

Ca parte a inovațiilor digitale pentru Tokyo 2020, Atos a implementat, de asemenea, tehnologie edge computing, permițând un timp de procesare redus și a dezvoltat cel mai inovator sistem de control al accesului avansat din istorie, care integrează recunoașterea facială.

Pregătiri pentru Jocurile Paralimpice Tokyo 2020, Beijing 2022 și Paris 2024

După o reușită de asemenea amploare, Atos are în plan repetarea aceluiași succes în cadrul Jocurilor Paralimpice, susținând același spectru de tehnologie digitală și acoperind 540 de evenimente, din 22 de sporturi diferite.

În tandem cu evoluția peisajului tehnologic digital sigur, decarbonizat, echipele Atos își propun să ducă mai departe angajamentul pentru inovație și pasiunea, organizând și sprijinind Comitetul Olimpic Internațional și la Beijing 2022, respectiv Jocurile Olimpice de la Paris, 2024.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.