Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Asociația pastel promovează incluziunea și amenajează o ludotecă dedicată copiilor cu nevoi speciale din Curtea de Argeș

Asociatia pastel_Ludoteca pentru incluziune_iunie 2023

Asociația pastel a amenajat o ludotecă în Centrul Școlar de Educație Incluzivă „Sfânta Marina” din Curtea de Argeș, proiect finanțat de PEPCO România, în cadrul programului pepcolandia 2023, un program suținut prin determinarea și implicarea angajaților PEPCO, gestionat la nivel local de Organizația Umanitară CONCORDIA.

Centrul Școlar de Educație Incluzivă din Curtea de Argeș asigură servicii specializate pentru copiii cu cerințe educative speciale, astfel încât să îi ajute să construiască bazele integrării socio-profesionale. Pentru copiii cu dizabilități, activitățile necesită varietate, atât din perspectiva tipului de activitate, cât și a metodelor și materialelor didactice. Astfel, profesorii specializați pot dezvolta programe pentru copii prin care să îi monitorizeze și care să îi susțină în procesul de recuperare.

Ludoteca din Curtea de Argeș este a doua Ludotecă pe care o amenjăm anul acesta pentru copiii cu nevoi speciale care au nevoie de terapii și materiale moderne care să îi ajute în procesul de recuperare și dezvoltare. În Centrele de Educație Incuzivă, lipsa ludotecilor reprezintă o nevoie națională la care ne dorim să răspundem cu ajutorul partenerilor noștri. Ne implicăm ca să îi ajutăm pe profesori să își desfășoare activitatea în cele mai bune condiții, astfel încât procesul de recuperare al copiilor să devină mai facil. – a declarat Andreea Oprea, director executiv Asociația pastel

Asociatia pastel_Ludoteca pentru incluziune_iunie 2023

Ludoteca este amenajată cu materiale Montessori

Materialele Montessori sunt senzoriale și integrarea lor în terapii îi va ajuta pe copii să își dezvolte abilități precum coordonare vizual-motorie, scris și citit, numărat, socotit, consolidarea percepției cantității și volumelor.

Obiectele Montessori sunt realizate din materiale cu proprietăți care stimulează simțurile și facilitează asocierile de idei. Culorile sunt alese nu doar să atragă atenția, ci să marcheze anumite categorii sau proprietăți. Materialele senzoriale dispun de o singură proprietate principală (textură, temperatură etc.), astfel încât să nu stimuleze mai multe simțuri simultan.

Ludoterapia, climatul stimulativ pentru dezvoltarea abilităților copiilor speciali

Terapiile specifice și serviciile educaționale care se desfășoară în CSEI „Sfânta Marina” sunt terapii pentru tulburările de comunicare și limbaj, pentru deficiențe fizice și motrice, pentru tulburări comportamentale, pentru socializare și ludoterapii.

Copiii speciali” nu este doar o sintagmă, ci o realitate pentru că ei au acest atribut, fiind diferiți de majoritate, ieșind din tiparele tipicului, uneori fiind greu de înțeles și de acceptat de cei din jur. Acești copii și familiile lor nu au nevoie de milă, ci de ajutor și intervenție de specialitate, de susținere, înțelegere și empatie. Pentru a putea asimila cunoștințe, pentru a-și forma și dezvolta abilități, competențe, atitudini și comportamente, au nevoie de un suport concret, de materiale adaptate tipului, gradului deficienței în general și particularităților psiho-individuale în mod special. O ludotecă pentru acești copii și pentru noi, care lucrăm cu ei, este o oportunitate pentru prezent care oferă o rază de lumină pentru viitor, pentru viitorul acestei generații și, probabil, și a altor câteva care vor urma. Poate părea dureros pentru unii, sau indiferent pentru alții, dar acesta este realitatea: copiii speciali există și vor exista.” – a punctat Deaconu Marius, director CSEI Sfânta Marina

La Centru sunt 64 de elevi și 41 de cadre didactice.

Copiii care beneficiază de activiățile instructiv-educative speciale se confruntă cu întârziere în dezvoltarea intelectuală generală, tulburări de comunicare și de limbaj, deficiențe sezoriale ușoare (de văz și de auz), deficiențe fizice și de motricitate, tulburări emoționale, tulburări de comportament, dificultăți de învățare școlară, copii diagnosticați cu Sindrom Down și Tulbuare din Spectrul Autist (TSA), dificultăți de adaptare și integrare școlară.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.