Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Aplicațiile pentru gestionarea lanțului de aprovizionare, tot mai apreciate de companiile românești

Aplicațiile pentru gestionarea lanțului de aprovizionare Sursa foto: Shutterstock via axessoftware.com/ro/

Companiile românești, indiferent de domeniul economic în care își desfășoară activitatea, au ca preocupare comună gestionarea eficientă a propriilor activități logistice, o acțiune complexă care vizează atât creșterea eficienței interne de funcționare, cât și îmbunătățirea calității serviciilor oferite clienților.

Realitatea economică actuală impune firmelor o serie de obiective pe termen scurt (reducerea stocurilor, creşterea veniturilor în condiţiile menţinerii constante a cheltuielilor fixe), alături de obiective pe termen mediu și lung (îmbunătăţirea performanţelor, perfecționarea organizării interne).

Aplicațiile pentru gestionarea lanțului de aprovizionare Sursa foto: Shutterstock via axessoftware.com/ro/
Sursa foto: Shutterstock via axessoftware.com/ro/

În acest context, lanţul de aprovizionare reprezintă un concept-cheie, fiind un sistem care implică participarea organizațiilor (furnizori, producători, distribuitori etc.) și utilizarea infrastructurii logistice (depozitele, mijloacele de transport) în vederea furnizării de produse și servicii clienţilor finali. De aceea, pentru managementul lanțului de aprovizionare (Supply Chain Management – SCM) sunt dezvoltate constant soluții software care optimizează operațiunile specifice fiecărei componente a acestuia.

Aplicaţiile pentru gestionarea lanțului de aprovizionare sunt extrem de diverse. Prin intermediul unora se pot previziona comenzile, prin intermediul altora se realizează sincronizarea aprovizionării cu necesarul de materii prime și materiale, corelarea ofertei cu cererea sau planificarea transporturilor și urmărirea livrărilor de produse.

Firmele românești utilizează din ce în ce mai mult soluții software pentru SCM, personalizate în funcție de specificul activităților proprii, selectând și optând pentru implementarea unor sisteme care să asigure o maximizare a productivității și profitului și o minimizare a pierderilor și costurilor operaționale.

Soluțiile software pentru SCM reprezintă un set de aplicații interfațabile, care vizează cele două ”paliere” ale SCM: planificarea lanțului de aprovizionare (Supply Chain Planning – SCP) și executarea efectivă a activităților din lanțul de aprovizionare (Supply Chain Execution – SCE).

În cadrul SCP se utilizează programe software destinate prognozei și planificării strategice, în timp ce aplicațiile pentru SCE asigură controlul detaliat al proceselor din cadrul lanțului logistic.

Aplicațiile software pentru SCE includ soluții precum:

  • MES (Manufacturing Execution System – managementul activităților de producție) care permite urmărirea, controlul și raportarea informațiilor despre realizarea comenzilor de producție;
  • WMS (Warehouse Management System – sistemul de gestionare a depozitelor) creat pentru înregistrarea și administrarea operațiunilor de depozitare, oferind, în același timp, instrumente pentru optimizarea acestor activități;
  • TMS (Transport Management System – sistemul de gestionare a transportului) care presupune gestionarea activităților de distribuție și curierat, managementul flotei și al comenzilor de transport, inclusiv al transportului intermodal.

Soluțiile software pentru gestionarea lanțului de aprovizionare aduc beneficii importante în activitatea firmelor românești, de la IMM-uri până la marile companii din domenii economice diverse, de la producție industrială și agricolă, transport și distribuție de mărfuri, până la comerț tradițional și e-commerce. Avantajele unanim recunoscute ale implementării acestor programe informatice diferă de la o componentă a lanțului de aprovizionare la alta. În domeniul productiv sau al depozitării, de exemplu, optimizarea aprovizionării și gestionarea eficientă a stocurilor din depozite (reducerea stocurilor și a costurilor de stocare atât pentru furnizor, cât și pentru client) se numără printre cele mai cunoscute avantaje ale automatizării.

Companiile care își gestionează operațiunile prin aplicații software pentru SCM înregistrează evoluții pozitive la principalii indicatori de performanță și reușesc să-și alinieze strategia operațională cu obiectivele financiare. În plus, dacă aplicațiile sunt găzduite în cloud, se elimină și costurile legate de achiziționarea și mentenanța serverelor fizice. Deoarece prin integrarea unor aplicații software adecvate se realizează astfel sincronizarea echipelor și centralizarea datelor, firmele pot utiliza la eficiență maximă tehnologiile emergente, mări performanța activității și răspunde cu viteză și agilitate la schimbările ce apar frecvent în mediul economic imprevizibil și puternic concurențial din prezent.

Companiile românești utilizează aplicații software tot mai performante pentru domeniul logistic, fluidizând operațiunile atât la nivel intern, cât și extern și consolidând lanțurile de aprovizionare din care fac parte. Digitalizarea activităților logistice ale firmelor contribuie la facilitarea unui proces constant de inovare, scalarea accelerată a afacerilor, obținerea unei vizibilități superioare și a unui grad maxim de încredere din partea clienților, și, nu în ultimul rând, asigurarea unei dezvoltări organizaționale pe criterii de sustenabilitate.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.