Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Analiză Storia.ro – Cum evoluează prețurile apartamentelor din țară?

Storia.ro_Evolutia preturilor medii_apartamente

Începutul anului a debutat cu interes pentru achiziționarea de locuințe, românii vizualizând cu 59% mai multe pagini cu anunțuri imobiliare în ianuarie decât în luna trecută, conform celor mai recente date de pe Storia.ro – platforma de imobiliare cu cele mai multe anunțuri. În același timp, numărul de contactări în categoria locuințelor de vânzare a crescut cu 64% în ianuarie față de luna precedentă. Totuși, comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, în luna ianuarie s-au înregistrat 8.116 tranzacții individuale, cu 20% mai puține ca în ianuarie 2022, dar cu 38% mai multe ca în ianuarie 2021, conform datelor ANCPI. Așadar, interesul este mai temperat față de aceeași perioadă a anului trecut, tendință care s-a observat și în platforma Storia.ro, unde durata medie de tranzacționare a fost cu 20% mai ridicată față de finalul de an și cu 2% mai mare față de cea din ianuarie 2022.

Cum au evoluat prețurile locuințelor de vânzare în capitală – locuințe vechi vs. locuințe noi

În luna ianuarie s-au înregistrat 1.841 tranzacții în capitală, cu doar 2% mai puține față de aceeași perioadă a anului trecut (ianuarie 2022), dar cu 4% mai mult decât în ianuarie 2021 (cf. ANCPI). Prețul mediu al apartamentelor din București a crescut cu 5%, față de luna ianuarie 2022.

Comparativ cu luna decembrie 2022, la categoria apartamentelor vechi de vânzare s-au înregistrat atât stagnări ale prețurilor medii de cumpărare, cât și scăderi și creșteri temperate. Astfel, în București, prețurile din sectoarele 2, 4 și 6 au stagnat, cele din sectoarele 3 și 5 au înregistrat scăderi de 1%, respectiv 2%, iar prețurile medii de cumpărare din sectorul 1 au avut o creștere temperată, de 1%.

Storia.ro_Evolutia preturilor medii_apartamente

Cât despre locuințele noi, prețurile au avut creșteri medii de 1% în luna ianuarie, față de luna anterioară, dar și ușoare scăderi, de 1% în sectoarele 1 și 3. Totodată, la apartamentele din sectorul 4 s-au înregistrat creșteri de 2%.

Evoluția prețurilor în top 10 orașe din țară – locuințe vechi vs. locuințe noi

Uitându-ne la cele 10 orașe cu cel mai mare număr de anunțuri – București, Cluj-Napoca, Timișoara, Constanța, Brașov, Sibiu, Iași, Arad, Craiova, Oradea, se observă o creștere medie anuală ponderată de 6%, raportată la numărul de anunțuri per oraș (ianuarie 2023 vs. ianuarie 2022), și un preț mediu ponderat de 1.459 euro/metru pătrat.

Storia.ro_Evolutia preturilor medii_apartamente vechi

În ceea ce privește prețurile apartamentelor din piața rezidențială veche, pe platforma Storia.ro se observă o majorare medie de 1% în ianuarie 2023, față de luna precedentă. Creșterea cea mai mare s-a înregistrat în Iași (+3%), în timp ce prețurile au stagnat în București și Constanța.

 

 

Comparativ cu anul trecut, prețurile apartamentelor vechi din orașele analizate au crescut cu 8%, în medie, iar cele mai mari creșteri s-au înregistrat în Sibiu și Iași, unde prețurile s-au mărit chiar cu 14%.

Prețurile apartamentelor noi au înregistrat, în medie, creșteri tot de 1%, comparativ cu luna anterioară, dar au crescut, în medie, cu 9%, în comparație cu ianuarie 2022. Față de aceeași perioadă a anului trecut, cea mai mare diferență este la Brașov, unde metrul pătrat pentru locuințele noi e cu 16% mai mare.

Vizual generic_Storia.ro

La nivelul tranzacțiilor efectuate în județele din care fac parte cele 10 orașe analizate, conform datelor ANCPI se observă scăderi semnificative față de luna ianuarie a anului 2022, cea mai pronunțată fiind cea din Timiș, de 47%, iar cea mai scăzută fiind în București, de 2%.

Analiza a fost realizată de Storia.ro – platforma de imobiliare cu cele mai multe anunțuri, ca parte din inițiativa „Drumul inteligent spre acasă”, prin care brandul își propune să contribuie la transparentizarea informațiilor necesare tuturor cumpărătorilor, chiriașilor, proprietarilor, agenților și dezvoltatorilor, cu scopul de a-i susține să ia decizii corecte, în cunoștință de cauză.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.