metalshow

Ad Mission a realizat primul studiu public de uzabilitate

pentru site-urile a 15 ministere

La o saptamana de la lansare, agentia Ad Mission a realizat deja primul studiu public de uzabilitate, analizand site-urile a 15 ministere de la noi din tara.

Criteriile analizate au fost navigabilitate, design si continut informational, toate din punctul de vedere al uzabilitatii.

Navigabilitatea este proprietatea site-ului cel mai strans legata de usurinta de a folosi un website. Cat de usor gasim meniul, cat de repede intelegem cum sa ajungem la infromatia cautata, si cat de repede putem reveni de la locul de plecare sunt criterii de baza in a stabili daca un site este usor navigabil sau nu.

Designul unui site, din perspectiva uzabilitatii, are rolul de a facilita accesul la informatie. Cea mai mare provocare pentru designer o reprezinta layoutul primei pagini.

Continutul informational reprezinta nucleul site-ului si motivul pentru care acesta este cautat de vizitatori. Avand in vedere multitudinea de site-uri care ofera informatii similare in momentul in care vizitatorul nu se va descurca in a accesa informatia dorita, fie din cauza dimensiunii fontului, designului obositor, sau pentru ca ea nu este optimizata si pentru browserul lui, acesta va parasi siteul si se va indrepta catre un altul concurent.

Notele acordate au fost de la 1 la 10 pentru fiecare sectiune in parte, iar nota finala a fost data de media celor trei note obtinute de fiecare site in parte.

Conform clasamentului final cea mai mare media a fost de 6,91 iar cea mai mica 2,36, pe o scara valorica de la 1 la 10.

Concluzia este ca “majoritatea ministerelor din Romania se prezinta cu site-uri cu defecte majore atat in ceea ce priveste comunicarea cat mai ales in ceea ce priveste uzabilitatea. Linkuri care ne duc catre pagini de eroare, module de cautare ce nu functioneaza, pagini in constructie, sunt inadmisibile si nu reprezinta decat interesul scazut al reprezentatilor ministerelor de a se folosi de avantajele celui eficient si mai putin costisitor canal de comunicare”, se arata in rapor.

Concluziile acestui studiu de uzabilitate pot fi citite pe site-ul agentiei, la adresa www.admission.ro in sectiunea “Studii de caz”.

Bucuresti, 21.2.2007

{mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *