Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

aBC – A Business of Creativity, platformă de educație antreprenorială pentru industria creativă, lansează o serie de workshopuri de arhitectură de business

aBC – a Business of Creativity

Cu o experiență de peste 10 ani ca antreprenor în industrii creative, arh. Armina Popeanu lansează un produs educațional pentru arhitecți, designeri și alți profesioniști din industrii creative care doresc să-și transforme activitatea într-o afacere de succes. Antreprenoarea își propune ca informațiile puse la dispoziție prin ecosistemul aBC – a Business of Creativity – să ajungă până la finalul anului la peste 10.000 de profesioniști din industriile creative, care să obțină astfel instrumentele necesare demarării și menținerii unui proiect antreprenorial profitabil.

Lansată cu ajutorul unui grant european în valoare de 60.000 de euro, aBC – a Business of Creativity este o platformă de educație antreprenorială, care înglobează întâlniri lunare între oamenii creativi și mentori, workshopuri dedicate, sesiuni de mentorat 1:1, alături de un podcast unde sunt invitați experți sau antreprenori de succes. Platforma are ca obiectiv oferirea de resurse educaționale profesioniștilor din domenii creative – arhitectură, design de interior, dar nu numai – care își propun să înceapă un business sau și-au lansat recent un business în domeniu.

aBC – a Business of Creativity

„Educația formală actuală oferă celor din industria creativă resurse limitate în ceea ce privește startul unui business, iar aceasta este cea mai mare barieră a antreprenorilor din acest domeniu. Lipsește educația antreprenorială, iar din întâlnirile noastre lunare, la care au participat până acum peste 1.000 de persoane, am ajuns la concluzia că 80% încep un business fără un plan. Astfel, termeni precum scalare, profit, diversificare de portofoliu rămân necunoscuți pentru mulți dintre ei, iar businessul are toate șansele să rămână mic, deși piața de profil este în expansiune, sau antreprenorul chiar să renunțe complet la ideea de a lucra pe cont propriu, explică arh. Armina Popeanu, fondatoarea platformei a Business of Creativity.

Creativii: 50% designeri, 30% arhitecți, 20% alți antreprenori

În acest context, după mai bine de un an de întâlniri lunare cu mentori, antreprenori, oameni de afaceri pe de o parte și profesioniști din industriile creative pe de cealaltă, aBC lansează un nou pilon al ecosistemului de educație antreprenorială, o serie de workshopuri dedicate arhitecturii de business.

Practic, noul tip de întâlnire este unul derivat din cele lunare, unde participă, în medie 120 de persoane, 30% arhitecți, 50% designeri și 20% antreprenori din alte domenii creative. Business Model Makeover este o întâlnire de dimensiuni reduse, unde vom lucra activ și personalizat la conturarea unui plan de business, cu toate elementele necesare acestuia, inclusiv posibilități de scalare și/sau finanțare. Ne adresăm celor care au o afacere în domeniul creativ cu o vechime de 1-2 ani și cărora le oferim instrumentele necesare pentru a transforma cu adevărat o pasiune într-o afacere profitabilă, a precizat Armina Popeanu.

Cum să ajungi la cifră de afaceri de 1 milion de euro

Acest nou produs al aBC se alătură întâlnirilor lunare și podcastului lansat în luna iunie, aBC Podcast, unde sunt invitați experți, oameni de afaceri din domenii creative, mentori de business și experți ce împărtășesc din experiența lor celor care vor să urmeze calea antreprenoriatului. Până în prezent, printre cei care și-au împărtășit experiența de business se numără Dragoș Motica, arhitect premiat internațional pentru designul de produs, Radu Călin și Sebastian Mândroiu, care au o cifră de afaceri de 1 milion de euro cu studioul de arhitectură Pick Two Studio.

Următoarele episoade vor avea ca invitați designeri care s-au extins pe piața externă, cum sunt Flavia Scânteianu și Andreea Batroș – Dare2Rug, Radu Ionescu, CEO Cumulus, firmă de arhitectură cu o cifra de afaceri de aproape 2 milioane de euro în 2022, sau Oana Velcu Laitinen, autor al cărții How to Develop Your Creative Identity at Work: Integrating Personal Creativity Within Your Professional Role.

Extindere la nivel național, reach către 10.000 de antreprenori

Pentru anul în curs, aBC își propune să ajungă la peste 10.000 de antreprenori din industriile creative. Astfel, începând cu această toamnă, experții aBC împreună cu arh. Armina Popeanu vor extinde întâlnirile fizice la nivel național, începând cu Iași, Cluj-Napoca, Brașov, Sibiu și Timișoara.

Deși suntem o piață încă în formare în arhitectură, design și alte industrii creative, vestea bună este că există din ce în ce mai multe programe care sprijină activitatea antreprenorială în general, iar industriile creative sunt privilegiate în întreaga Europă – de la finanțări guvernamentale sau europene, la cele bancare sau private. Tot ce trebuie să facem noi este să învățăm să facem business cu adevărat, dar și să ne ridicăm la exigențele acestui statut, a conchis arh. Armina Popeanu.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.