Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

60% dintre romani critica stirile din ziare

Mai mult de jumatate dintre comentariile facute la stirile din cotidienele romanesti sunt critice iar 22% contin un limbaj presarat cu expresii obscene sau apelative rautacioase.

Publicatia online ATITUDINEA ( www.atitudinea.ro ) a realizat o analiza a comentariilor facute de romani la stirile publicate in cadrul a 10 cotidiene romanesti (Adevarul, Libertatea, Evenimentul Zilei, Cotidianul, CanCan, Gandul, Jurnalul National, Gardianul, Catavencu si Romania Libera).
Scopul analizei a fost acela de a stabili care este atitudinea generala a romanului in raport cu evenimentele prezentate in ziare. In urma clasificarii celor 166 de comentarii luate in calcul, rezultatele au inclinat clar in favoarea atitudinii critice care a insotit majoritatea stirilor.
Mai exact, 60% dintre romanii care comenteaza stirile, au o atitudine critica fata de subiectul prezentat in cadrul articolului. Doar 28% dintre comentarii sunt neutre iar 12% sunt apreciative.

Nu doar atitudinea critica caracterizeaza romanul care comenteaza stirile ci si limbajul vulgar. 22% dintre comentariile inregistrate contineau expresii obscene sau apelative gen “bolnav la cap”, “bestiile comuniste”, “badaran handicapat”, “infractor infatuat”, “Bas(in)escu”, “jigodie penala”, “lingau” s.a.m.d. Procentul ar fi trebuit sa fie si mai mare insa anumite cotidiene au instaurat o politica mai restrictiva care nu mai permite astfel de comentarii.
Din cele 166 de raspunsuri, 22 au fost strans legate de situatia din Romania. 90% dintre romani prezentau situatia intr-o maniera critica si doar 10% au avut comentarii pozitive la adresa tarii noastre.

Este important de precizat ca stirile alese au fost deopotriva cu tenta pozitiva sau negativa. Surprinzatoare sunt comentariile critice facute la vestile bune. De exemplu, articolul “Se vor ieftini tarifele la roaming” a fost criticat in totalitate, majoritatea romanilor fiind suparati datorita intarzierii acestui moment si a pretului care oricum nu este suficient de mic. Un alt exemplu similar este subiectul “I-am luat pe rusi la salarii” care de asemenea a atras indoiala in privinta analizei sau chiar critica.
Articolul “O romanca tradusa in 32 de limbi” a primit cele mai multe aprecieri insa si de aceasta data au existat cateva persoane nemultumite fie de calitatea cartii, fie de faptul ca asa-numita “romanca” traieste in Franta si nu ar trebui sa ne mandrim cu ea.

Mentionam faptul ca studiul a fost realizat pe un numar relativ redus de comentarii iar rezultatele reflecta strict parerile celor care folosesc internetul si comenteaza stirile in scris, pe site-urile cotidienelor luate in calcul.

Despre ATITUDINEA
Infiintat in anul 2002, www.atitudinea.ro este un site care isi doreste sa tina cititorul la curent cu cele mai incitante noutati prin intermediul stirilor si a revistei presei care sunt actualizate zilnic. Obiectivul nostru este acela de a prezenta stirile intr-o forma cat mai placuta, de a pastra cititorul informat fara a se simti coplesit de cantitatea informatiei. In plus, spre deosebire de cotidianul obisnuit, atitudinea da dovada de flexibilitate. Fiind o publicatie online, cititorul are posibilitatea de a apela la toata arhiva de stiri, unde poate naviga cu usurinta. Pentru ca promovam deschiderea si exprimarea libera, si publicul este adaptat personalitatii site-ului.
Pentru mai multe detalii despre ATITUDINEA vizitati – www.atitudinea.ro

Bucuresti, 27.07.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.