Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

3 lucruri de care să ții cont atunci când îți deschizi o afacere

3 lucruri de care să ții cont atunci când îți deschizi o afacere

Deschiderea unei afaceri de la zero este cu siguranță o aventură de care toți am fi încântați să ne bucurăm cel puțin o dată în viață. Desigur, nu toți avem interesul, resursele sau contextul necesare pentru a face asta. Tocmai din această cauză, cei care au oportunitatea de a lansa o afacere trebuie să ia în calcul o serie de aspecte destul de importante dacă nu vor ca încercarea lor să se soldeze cu un eșec răsunător. Așadar, iată ce detalii merită să cântărești!

3 lucruri de care să ții cont atunci când îți deschizi o afacere

sursa foto

Trebui să estimezi foarte bine suma de bani de care vei avea nevoie

Nu contează extraordinar de mult cum vei face rost de bani sau de unde, ci mai exact suma exactă. Motivul este unul simplu: dacă nu faci o estimare corectă, vei constata foarte repede că nu-ți poți susține activitatea. Desigur, abilitatea de a previziona corect vine o dată cu experiența, dar merită să iei în calcul aspecte precum echipamentele necesare, softurile (de la Expressoft de exemplu), cheltuielile legate de închirierea sau cumpărarea unui sediu, utilitățile, materiile prime și mai ales salariile.

Dacă ai dat drumul la treabă și constanți subit că nu ai bani pentru a acoperi una sau mai multe dintre cheltuielile de mai sus, te vei lovi de foarte multe neplăceri, potențial chiar închiderea firmei. Stai liniștit, toate astea pot reieși din planul de afaceri, deci nu uita să-l faci cu simț de răspundere!

Nu uita că trebuie să achiți taxe și impozite

Pe lângă cheltuielile inițiale, plata impozitelor și a taxelor este o grijă care te va urmări pe tot parcursul activității. Nu uita, ca antreprenor ai mult mai multe oportunități decât ca angajat, dar și o serie de obligații juridice și financiare.

Gestiunea firmei este un alt aspect demn de luat în calcul, mai ales pentru că ai o serie de contribuții către stat pe care va fi necesar să le achiți constant. Asta ca să nu mai vorbim despre necesitatea unei perspective obiective asupra intrărilor și ieșirilor de bani din companie. Sfatul nostru va fi să apelezi la serviciile unui contabil, dar și la cele garantate de un avocat. Nu se știe când te vei lovi de un litigiu.

Ai nevoie de oameni competenți

Dacă nu ești soloprenor, sau ești, dar plănuiești să-ți extinzi cât de curând activitatea, trebuie să realizezi cât mai repede că oamenii competenți nu se găsesc, din păcate, pe toate drumurile. Competența acestora va fi direct proporțională cu productivitatea lor, așadar caută mereu să angajezi personal cât mai eficient. Buna dezvoltare a afacerii depinde de alegerea ta!

Desigur, ca să angajezi cei mai buni oameni din domeniu trebuie să-i atragi cu o serie de beneficii, un salariu competitiv, dar și o cultură a companiei care să încurajeze dezvoltarea profesională și personală pe termen lung. Ușor de zis, dar poate mai greu de făcut dacă ești la prima aventură ca antreprenor. Cel mai bun sfat pe care ți-l putem oferi este următorul: poartă-te cu angajații așa cum ți-ai fi dorit să se poarte cu tine angajatorul din cauza căruia acum ești tu pe cont propriu!

Pune bază pe valori și pe o strategie sănătoasă la început de drum și afacerea ta va sta în picioare pe termen lung!

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.