Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

2023: BMW Group continuă pe un curs de creştere profitabilă

BMW Group Corporate Headquarters 02.2023

● Zipse: “Implementarea strategiei în mod constant şi cu succes” ● Marjă EBT a companiei de 11,0% pentru întregul an ● Marja EBIT auto la 9,8% în 2023 ● Procent al livrărilor de automobile electrice de 15% în 2023, conform prognozei ● Emisiile de CO₂ ale flotei UE la 102,1 g/km – mult sub limita de 128,5 g/km ● Dividend propus de 6,00 euro per acţiune ordinară.

Bucureşti/München. BMW Group şi-a atins obiectivele de afaceri pentru anul financiar 2023, aşa cum era prevăzut. În ciuda concurenţei puternice şi a condiţiilor volatile, compania şi-a menţinut cu succes creşterea profitabilă şi şi-a apărat poziţia de lider în segmentul premium global: un total de 2.554.183 de automobile premium au fost livrate clienţilor pe parcursul anului trecut (2022: 2.399.632 / +6,4%) – inclusiv 717.620 unităţi în trimestrul IV (T4 2022: 651.794 / +10,1%). Livrările pentru întregul an au avut o creştere solidă, rezultând o cotă de piaţă de 3,3%.

Cererea ridicată pentru produsele sale a fost motorul performanţei financiare continue a BMW Group: marja EBT a companiei a fost de 11,0% (2022: 16,5%; T4: 8,6%; 2022: 8,2%), peste ţinta strategică de 10% . Marja EBIT în segmentul Auto de 9,8% (2022: 8,6%; T4: 8,5%; T4 2022: 8,5%) a fost în intervalul-ţintă prognozat de 9,5-10,0%.

Pe parcursul anului 2023, gama atractivă de automobile electrice a fost un vector important de creştere. BMW Group a livrat clienţilor un total de 375.716 automobile electrice (2022: 215.752 / +74,1%), realizând o cotă de aproximativ 15% din vânzările totale şi respectând planificarea. Inclusiv modelele PHEV livrate, BMW Group a vândut un total de 565.875 de automobile electrificate (2022: 433.792 / +30,5%) şi astfel a obţinut o cotă de 22% din vânzări.

BMW Group Corporate Headquarters 02.2023

Electrificarea portofoliului de automobile contribuie în mod semnificativ la reducerea emisiilor de CO₂ în companiei şi, de asemenea, la reducerea continuă a emisiilor de CO₂ ale flotei. În flota europeană, BMW Group a continuat să reducă emisiile în 2023: cu 102,1 g/km de CO₂ (conform WLTP; 2022: 105 g/km / -2,8%), valoarea preliminară a fost semnificativ sub ţinta stabilită de Uniunea Europeană, de 128,5 g/km.

“Anul 2023 a subliniat modul în care ne implementăm strategia în mod constant şi cu succes. Am înregistrat o creştere puternică şi am crescut substanţial procentul nostru de automobile electrice, îmbunătăţind în acelaşi timp profitabilitatea operaţională. Mulţi oameni vorbesc despre «transformare». Pentru noi, este mai degrabă o chestiune de progres continuu”, a declarat Oliver Zipse, preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG. “Avansăm în ritmul nostru – oferind clienţilor noştri cele mai noi inovaţii şi cea mai nouă tehnologie, indiferent de sistemul de propulsie al automobilului. În acest fel, ne propunem să continuăm să livrăm produse puternice pentru o cerere puternică.”

Creştere solidă a veniturilor companiei

Veniturile BMW Group au raportat o creştere solidă în întregul an şi au urcat la 155,498 de miliarde de euro (2022: 142,610 miliarde € / +9,0% / ajustat pentru efectele conversiei valutare: +13,1%).

În perioada ianuarie-decembrie 2023, veniturile BMW Brilliance Automotive Ltd. (BBA) au fost incluse integral; în anul precedent, acesta a fost cazul doar începând cu 11 februarie 2022, după consolidarea completă. Acest lucru ar trebui luat în considerare în comparaţia de la an la an.

Pe lângă consolidarea completă, creşterea veniturilor a fost determinată în principal de volumele mai mari de vânzări şi de efectele pozitive ale mixului de produse. Ratele mai mari ale dobânzilor şi beneficiile din finanţarea prin împrumuturi au contribuit, de asemenea, la creşterea veniturilor – care au fost afectate de dificultăţile valutare de la yuanul chinez şi dolarul american.

Cheltuielile de cercetare şi dezvoltare ating un nou maxim

Costurile de cercetare şi dezvoltare ale companiei pentru întregul an au crescut semnificativ la 7,538 miliarde de euro (2022: 6,624 miliarde € / +13,8%). Pe lângă cheltuielile de dezvoltare pentru modele noi, cum ar fi noul BMW Seria 5, X3 şi X5 (facelift), Rolls-Royce Spectre şi viitoarele modele pentru NEUE KLASSE, cheltuielile pentru cercetare şi dezvoltare s-au concentrat în primul rând pe electrificarea şi digitalizarea în continuare a portofoliul de automobile şi pe condusul autonom.

Raportul de cercetare şi dezvoltare (conform Codului Comercial German) pentru întregul an a fost de 5,0% (2022: 5,0%) şi, prin urmare, la limita superioară a intervalului-ţintă pe termen lung al companiei, de 4,0-5,0%.

Cheltuielile de capital ale BMW Group au crescut în întregul an la 8,836 miliarde de euro (2022: 7,791 miliarde € / +8,5%). Investiţii substanţiale au fost canalizate în modulele de electrificare şi condus autonom, precum şi în înfiinţarea producţiei de baterii de înaltă tensiune pe diverse pieţe şi în construcţia uzinei de la Debrecen (Ungaria). Rata de investiţii pentru perioada de 12 luni a fost de 5,7% (2022: 5,5%).

“Facem investiţii majore în tehnologii inovatoare, electrificarea şi digitalizarea produselor şi uzinelor noastre. Investim în viitorul BMW Group şi generăm cash flow disponibil puternic. Performanţa noastră financiară puternică deschide calea pentru acest lucru. Profitabilitatea noastră de astăzi pune bazele succesului nostru în viitor. Datorită automobilelor noastre premium extrem de eficiente, cu tehnologie de vârf, ne propunem să ne menţinem creşterea profitabilă în viitor”, a declarat Walter Mertl, membru al Consiliului de Administraţie, responsabil pentru Finanţe.

Profitul companiei (EBIT), semnificativ mai mare

Profitul înainte de rezultatul financiar (EBIT) al companiei pe întregul an a reflectat performanţa operaţională puternică a BMW Group: în 2023, EBIT a urcat la 18,482 miliarde de euro (2022: 13,999 miliarde € / +32,0%). Alături de consolidarea completă a BBA, livrările mai mari de automobile şieliminările intersegmentale mai mici legate de activitatea de leasing au avut un efect pozitiv.

Între ianuarie şi decembrie, BMW Group a raportat un profit brut (EBT) de 17,096 miliarde de euro (2022: 23,509 miliarde € / -27,3%). În acest caz, rezultatul financiar a fost determinat de efectele Fair-Value negative -1,386 miliarde de euro (2022: 9,510 miliarde €); în anul anterior, reevaluarea participaţiilor BBA de 7,7 miliarde de euro, ca parte a consolidării complete, a crescut semnificativ rezultatul financiar al BMW Group, profitul şi profitul net ale companiei.

Marja EBT pentru perioada ianuarie-decembrie a fost de 11,0% (2022: 16,5%). Profitul net al companiei pentru perioada de 12 luni a fost de 12,165 miliarde de euro (2022: 18,582 miliarde € / -34,5%). Fără efectul unic al reevaluării BBA, profitul net al companiei ar fi fost în creştere, cu o marjă EBT la egalitate cu anul precedent.

Creştere semnificativă a EBIT auto pentru 2023

În segmentul Auto, integrarea completă a activităţii Brilliance Automotive Ltd. (BBA), volumele mai mari de vânzări şi efectele pozitive ale mixului de produse au crescut veniturile pentru perioada de 12 luni cu 7,0%, până la 132,277 miliarde de euro (2022: 123,602 miliarde € / ajustat pentru efectele conversiei valutare: +11,3%), la fel ca şi veniturile mai mari din activitatea postvânzare. Efectele negative ale conversiei valutare, în primul rând de la yuanul chinez şi dolarul american, au afectat creşterea veniturilor: excluzând aceste dificultăţi, veniturile au înregistrat o creştere semnificativă de 11,3% pentru întregul an.

Deprecierea şi amortizarea în legătură cu consolidarea integrală BBA  de aproximativ 1,4 miliarde de euro au afectat costurile de vânzări pentru întregul an şi au generat o uşoară creştere a costurilor de vânzări şi administrative. Profitul înainte de rezultatul financiar (EBIT) al segmentului Auto pentru întregul an a fost, de asemenea, semnificativ mai mare, la 12,981 miliarde de euro (2022: 10,635 miliarde € / +22,1%). Un efect pozitiv a venit din includerea pe întregul an a rezultatului BBA şi din efectul net al volumului, mixului şi preţurilor, determinat de volumul mai mare de vânzări şi ponderea mai mare a automobilelor din segmentele superioare, precum şi a automobilelor BMW M. În acelaşi timp, dificultăţi au fost generate din cheltuielile mai mari pentru cercetare şi dezvoltare şi din creşterea costurilor de producţie faţă de 2022, precum şi din ponderea mai mare a automobilelor electrificate. Marja EBIT pentru această perioadă a fost de 9,8% (2022: 8,6%; +1,2 puncte %). Excluzând deprecierea şi amortizarea activelor BBA din alocarea preţului de achiziţie de 1,4 miliarde de euro menţionată anterior, marja EBIT a fost de 10,8%.

Datorită acestei evoluţii pozitive a câştigurilor, cash flow disponibil al segmentului s-a ridicat la 6,942 miliarde de euro la sfârşitul lunii decembrie (2022: 11,071 miliarde € / -37,3%). Anul precedent a inclus efectul pozitiv unic de aproximativ cinci miliarde de euro din consolidarea completă a BMW Brilliance.

Programul de răscumpărare de acţiuni BMW AG a continuat

Pe baza autorizaţiei emise în cadrul Adunării Generale Anuale din mai 2022, Consiliul de Administraţie a luat decizia de a răscumpăra acţiuni în valoare de până la 2,0 miliarde de euro. În timpul programului iniţial de răscumpărare de acţiuni între iulie 2022 şi iunie 2023, BMW AG a răscumpărat un total de 22.199.529 de acţiuni ordinare pentru 1,850 miliarde de euro şi 1.923.871 acţiuni preferenţiale pentru 150 milioane de euro. Aceasta echivalează cu 3,78% din capitalul social actual. În conformitate cu decizia Consiliului de Administraţie, toate acţiunile achiziţionate au fost retrase în al treilea trimestru al anului 2023. Al doilea program de răscumpărare de acţiuni, în valoare de până la 2,0 miliarde de euro, a început în iulie 2023. Până la sfârşitul anului 2023, BMW AG achiziţionase 4.218.363 de acţiuni ordinare şi 942.892 de acţiuni preferenţiale. Pentru acţiunile răscumpărate în această primă tranşă a fost plătit un preţ total de achiziţie (excluzând costurile incidente de achiziţie) de aproximativ 500 milioane de euro. Aceasta corespunde cu 0,81% din capitalul social actual.

Al doilea program de răscumpărare de acţiuni a continuat în ianuarie 2024 cu a doua tranşă. La 12 martie 2024, BMW Group a răscumpărat 7.531.194 de acţiuni cu o valoare totală de 734 de milioane de euro, care reprezintă 1,18% din capitalul social actual. Al doilea program de răscumpărare de acţiuni va fi încheiat cel târziu la 31 decembrie 2025.

Se propune un dividend de 6,00 €

Acţionarii vor participa, de asemenea, la succesul exerciţiului financiar 2023. Sub rezerva aprobării Adunării Generale Anuale, profitul nealocat al companiei (conform Codului Comercial German) de 3,802 miliarde de euro (2022: 5,481 miliarde € / -30,6%), reprezentând o rată preliminară de plată de 33,7% (2022: 30,6%), va fi distribuită acţionarilor din profitul net al BMW AG.

Luând în considerare intervalul ţintă de 30-40% din profitul net pentru rata de plată atribuită acţionarilor BMW AG, Consiliul de Administraţie şi Consiliul Director va propune un dividend de 6,00 euro per acţiune ordinară (2022: 8,50 €) şi 6,02 euro  per acţiune preferenţială (2022: 8,52 €) către Adunarea Generală Anuală din 15 mai. Angajaţii BMW Group vor participa din nou la succesul companiei într-un mod adecvat.

Performanţă stabilă a profitului în segmentul Financial Services

În peisajul competitiv dificil al exerciţiului financiar 2023, BMW Group Financial Services a raportat o uşoară creştere a volumului de noi contracte cu clienţii de retail, care a crescut la 57,333 miliarde de euro (2022: 55,449 miliarde € / +3,4%). Datorită mixului de produse îmbunătăţit, volumul mediu de finanţare per automobil a crescut. Numărul de noi contracte încheiate cu clienţii retail a atins nivelul din anul precedent, de 1.542.514 (2022: 1.545.490 / -0,2%). La sfârşitul anului, rata de penetrare – procentul de automobile noi BMW Group închiriate sau finanţate de segmentul Financial Services – a fost de 38,2% (2022: 41,0% / -2,8 puncte %).

Pe parcursul anului trecut, segmentul a raportat un profit brut de 2,962 miliarde de euro (2022: 3,205 miliarde € / -7,6%). Această scădere a a rezultat în principal din costurile mai mari de refinanţare şi din portofoliul total mai mic de 4.952.318 contracte de retail (31 dec. 2022: 5.210.246 / -5,0%).

BMW Group Financial Services au beneficiat de veniturile mari în continuare din revânzarea automobilelor aflate la final de leasing – deşi acest lucru a fost mai puţin favorabil de la un an la altul şi, prin urmare, a avut un efect de scădere a profitului. Preţurile pentru maşinile rulate vor continua probabil această tendinţă în 2024.

Provizionarea mai mică pentru riscul de credit în comparaţie cu anul precedent a avut un efect pozitiv. În 2022, provizionarea pentru riscul de credit a fost puternic influenţată de incertitudinile geopolitice şi de perspectivele macroeconomice mai slabe. Rata pierderilor de credit pentru 2023 a rămas la nivelul scăzut de 0,18%.

“Segmentul Financial Services susţine creşterea vânzărilor noastre prin activităţile sale de finanţare şi aduce o contribuţie majoră la profit. În continuare vom integra afacerea noastră de servicii financiare şi mai strâns în procesele noastre de vânzări şi în «experienţa clienţilor». Digitalizarea proceselor noastre va juca un rol-cheie în acest sens. În toate domeniile companiei, digitalizarea şi inteligenţa artificială vor contribui la o mai mare eficienţă, viteză şi creare de valoare”, declară directorul executiv financiar Mertl. “De asemenea, având în vedere schimbările demografice viitoare, aceste două subiecte sunt esenţiale pentru BMW Group.”

La 17,2%, randamentul capitalurilor proprii în segmentul Financial Services pentru exerciţiul financiar 2023 (2022: 17,9% / -0,7 puncte %) a fost în conformitate cu obiectivul ajustat de 16-19%.

Segmentul Moto şi-a intensificat din nou livrările în anul centenarului

BMW Motorrad şi-a sărbătorit centenarul în 2023 cu două modele în ediţie limitată numite “100 Years”, trei modele noi şi patru actualizări de model. În anul său aniversar, segmentul a atins un nou record istoric, cu un total de 209.066 de motociclete şi scutere livrate clienţilor (2022: 202.895). Aceasta reprezintă o uşoară creştere de 3,0% şi confirmă aşteptările pentru exerciţiul financiar.

Pe parcursul celor 12 luni, veniturile BMW Motorrad au crescut uşor, până la 3,214 miliarde de euro (2022: 3,176 miliarde € / +1,2%; ajustat pentru efectele conversiei valutare: +3,2%). EBIT a segmentului în perioada ianuarie-decembrie a fost de 259 milioane de euro (2022: 257 milioane € / +0,8%) şi, prin urmare, la egalitate cu anul precedent. Marja EBIT a fost de 8,1% (2022: 8,1%).

BMW Group a continuat cursul de succes în ultimul trimestru al anului

BMW Group a înregistrat o creştere dinamică a livrărilor şi o performanţă financiară puternică în trimestrul al patrulea din 2023. A livrat clienţilor 717.620 de automobile premium (T4 2022: 651.794 / +10,1%), inclusiv 128.849 de automobile electrice (T4 2025: 87.557 / +47,1%).

Veniturile companiei au înregistrat o creştere solidă în trimestrul al patrulea, ajungând la 42,968 miliarde de euro (2022: 39,522 miliarde € / +8,7%). Costurile de cercetare şi dezvoltare ale grupului au fost mai mari în ultimul trimestru al anului, la 2,080 miliarde de euro (T4 2022: 1,739 miliarde € / +19,7%). Marja de cercetare-dezvoltare (conform Codului Comercial German) a fost stabilă la 5,9% (T4 2022: 5,8% / +0,1 puncte %). Cheltuielile de capital ale BMW Group au totalizat 3,758 miliarde de euro (2022: 3,111 miliarde € / +20,8%).

Profitul înainte de rezultatul financiar (EBIT) al companiei, de 4,412 miliarde de euro (2022: 3,500 miliarde € / +26,1%), a fost semnificativ mai mare faţă de anul precedent. Profitul brut (EBT) al grupului a crescut semnificativ în trimestrul al patrulea, la 3,682 miliarde de euro (2022: 3,253 miliarde € / +13,2%). Marja EBT pentru această perioadă a fost de 8,6% (2022: 8,2%). Profitul net al grupului pentru trimestrul al patrulea a totalizat 2,614 miliarde de euro (2022: 2,175 miliarde € / +20,2%).

Veniturile din segmentul Auto au înregistrat o creştere solidă în trimestrul al patrulea, ajungând la 37,283 miliarde de euro (2022: 34,571 miliarde € / +7,8%; ajustat pentru efectele conversiei valutare: +12,2%).

Profitul anterior rezultatului financiar (EBIT) a înregistrat o creştere solidă în trimestrul al patrulea, la 3,171 miliarde de euro (2022: 2,932 miliarde € / +8,2%). Marja EBIT de 8,5% (2022: 8,5%) a rămas stabilă faţă de anul precedent, subliniind performanţa operaţională puternică a segmentului Auto în ultimul trimestru al anului, ceea ce a arătat povara sezonieră a costurilor ridicate.

Evoluţia solidă a profitului în segmentul Auto a dus la un cash flow disponibil de 1,183 miliarde de euro în trimestrul al patrulea (2022: 1,195 miliarde € / -1,0%).

În segmentul Financial Services, rata de penetrare a urcat la 39,5% în trimestrul IV şi, prin urmare, şi-a menţinut traiectoria de creştere (2022: 37,1% / +2,4 puncte procentuale). Profitul brut (EBT) al segmentului pentru trimestrul al patrulea a totalizat 511 milioane de euro (2022: 533 milioane € / -4,1%). Această scădere uşoară a fost pe fondul costurilor mai mari de refinanţare şi unui portofoliu total mai mic.

Numărul de angajaţi este mai mare de la un an la altul

BMW Group avea 154.950 de angajaţi la sfârşitul anului 2023 (2022: 149.475 / +3,7%). Această uşoară creştere a numărului de angajaţi a fost în principal în dezvoltare şi IT, precum şi în reţeaua globală de producţie a BMW Group.

Realegerea propusă a membrilor Consiliului Director

Odată cu Adunarea Generală Anuală din 15 mai 2024, mandatul actual a trei membri ai Consiliului de Director – Dr. h.c. Susanne Klatten, Stefan Quandt şi Dr. Vishal Sikka – va ajunge la final. Consiliul Director va propune realegerea Dr. h.c. Susanne Klatten, Stefan Quandt şi Dr. Vishal Sikka pentru încă un mandat de patru ani.

Informaţii suplimentare despre Situaţiile Financiare 2023 ale BMW Group şi perspectivele pentru exerciţiul financiar curent vor fi disponibile la Conferinţa Anuală a BMW Group din 21 martie 2024. Puteţi urmări evenimentul în direct, de la ora 10.00 (ora României), la https://www.live.bmwgroup.com/en/live-streaming, urmată de transmisia în direct a sesiunii Q&A a Conferinţei Anuale între orele 11.30-12.30 (ora României). Transmisia live a sesiunii Q&A privind relaţiile cu investitorii cu analiştii va fi între orele 13.30 şi 14.45 la https://www.bmwgroup.com/en/investor-relations/annual-conferences.html.

Raportul BMW Group 2023 va fi publicat pe 21 martie, la ora 8.30 (ora României) la https://www.bmwgroup.com/en/investor-relations/company-reports.html.

BMW Group – privire de ansamblu: anul 2023 2023 2022 Change in %
Livrări către clienţi      
Automobile 1 (unităţi) 2.554.183 2.399.632 6,4
BMW (unităţi) 2.252.793 2.100.689 7,2
MINI (unităţi) 295.358 292.922 0,8
Rolls-Royce (unităţi) 6.032 6.021 0,2
Motociclete (unităţi) 209.066 202.895 3,0
Angajaţi (la 31 decembrie 2023) 154.950 149.475 3,7
Marjă EBIT segment auto (%) 9,8 8,6 +1,2 puncte %
Marjă EBIT segment moto (%) 8,1 8,1
Marjă EBT BMW Group 2 (%) 11,0 16,5 -5,5 puncte %
Venituri (miliarde €) 155.498 142,610 9,0
Automobile (miliarde €) 132.277 123,602 7,0
Motociclete (miliarde €) 3.214 3,176 1,2
Financial Services (miliarde €) 36.227 35,122 3,1
Alte entităţi (milioane €) 11 8 37,5
Eliminări (miliarde €) -16.231 -19,298 -15,9
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) (miliarde €) 18.482 13,999 32,0
Automobile (miliarde €) 12.981 10,635 22,1
Motociclete (milioane €) 259 257 0,8
Financial Services (miliarde €) 3.055 3,163 -3,4
Alte entităţi (milioane €) -13 -203 -93,6
Eliminări (milioane €) 2.200 147
Profit brut (EBT) (miliarde €) 17,096 23,509 -27,3
Automobile (miliarde €) 12,642 18,918 -33,2
Motociclete (milioane €) 258 269 -4,1
Financial Services (miliarde €) 2,962 3,205 -7,6
Alte entităţi (milioane €) -100 995
Eliminări (milioane €) 1,334 122
Impozit pe profit (miliarde €) -4,931 -4,927 0,1
Profit net (miliarde €) 12,165 18,582 -34,5
Venituri per acţiune comună (€) 17,67 27,31 -35,3
Venituri per acţiune preferenţială 3 (€) 17,69 27,33 -35,3

1 Livrările includ joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive Ltd., Shenyang.
2 Raportul dintre profitul brut al companiei şi veniturile BMW Group.
3 Acţiuni ordinare/preferenţiale. Profiturile per acţiune preferenţială sunt calculate prin distribuirea profiturilor necesare pentru acoperirea dividendului suplimentar de 0,02 euro per acţiune preferenţială proporţional pe trimestrul exerciţiului financiar corespunzător.

BMW Group – privire de ansamblu T4 2023 T4 2023 T4 2022 Evoluţie (%)
Livrări către clienţi      
Automobile 1 (unităţi) 717.620 651.794 10,1
BMW (unităţi) 631.526 566.823 11,4
MINI (unităţi) 84.616 83.651 1,2
Rolls-Royce (unităţi) 1.477 1.320 11,9
Motociclete (unităţi) 44.349 43.562 1,8
Angajaţi (la 31 decembrie 2023) 154.950 149.475 3,7
Marjă EBIT segment auto (%) 8,5 8,5
Marjă EBIT segment moto (%) -7,6 -9,4 +1,8 puncte %
Marjă EBT BMW Group 2 (%) 8,6 8,2 +0,4 puncte %
Venituri (miliarde €) 42,968 39,522 8,7
Automobile (miliarde €) 37,283 34,571 7,8
Motociclete (milioane €) 643 691 -6,9
Financial Services (miliarde €) 9,504 9,086 4,6
Alte entităţi (milioane €) 2 2 0,0
Eliminări (miliarde €) -4,464 -4,828 -7,5
Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) (miliarde €) 4,412 3,500 26,1
Automobile (miliarde €) 3,171 2,932 8,2
Motociclete (milioane €) -49 -65 -24,6
Financial Services (milioane €) 606 536 13,1
Alte entităţi (milioane €) 0 -16 -100,0
Eliminări (milioane €) 684 113
Profit brut (EBT) (miliarde €) 3,682 3,253 13,2
Automobile (miliarde €) 3,031 3,009 0,7
Motociclete (milioane €) -53 -57 -7,0
Financial Services (milioane €) 511 533 -4,1
Alte entităţi (milioane €) -212 -263 -19,4
Eliminări (milioane €) 405 31
Impozit pe profit (miliarde €) -1,068 -1,078 -0,9
Profit net (miliarde €) 2,614 2,175 20,2
Venituri per acţiune comună (€) 3,77 3,43 9,9
Venituri per acţiune preferenţială 3 (€) 3,78 3,44 9,9

1 Livrările includ joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive Ltd., Shenyang.
2 Raportul dintre profitul brut al companiei şi veniturile BMW Group.
3 Acţiuni ordinare/preferenţiale. Profiturile per acţiune preferenţială sunt calculate prin distribuirea profiturilor necesare pentru acoperirea dividendului suplimentar de 0,02 euro per acţiune preferenţială proporţional pe trimestrul exerciţiului financiar corespunzător.

GLOSAR – explicarea principalilor indici de performanţă

Livrări către clienţi

Un automobil nou sau folosit va fi înregistrat ca livrare odată ce este înmânat utilizatorului final (include şi clienţii de leasing din contracte de leasing cu BMW Financial Services). În SUA şi Canada, utilizatorii finali includ şi (1) dealerii atunci când desemnează un automobil ca înlocuitor de service sau maşină demo şi (2) dealerii şi alte terţe părţi când cumpără un automobil de companie la licitaţie sau direct de la BMW Group. Livrările pot fi făcute de BMW AG, de una dintre subsidiarele sale internaţionale, un dealer BMW Group sau dealeri terţi independenţi. Marea majoritate a livrărilor – şi, prin urmare, raportarea livrărilor către BMW Group – este făcută de dealeri terţi independenţi. Livrările retail de automobile în timpul unei anumite perioade de raportare nu se corelează direct cu veniturile pe care BMW Group le recunoaşte pentru acea perioadă de raportare anume.

EBIT

Profit anterior exerciţiului financiar. Profitul anterior exerciţiului financiar cuprinde veniturile, mai puţin costurile de vânzări, cheltuielile de vânzări şi administrative şi valoarea netă a altor venituri şi cheltuieli operaţionale.

Marja EBIT

Profit/pierdere anterior exerciţiului financiar ca procent din venituri.

EBT

EBIT plus rezultatul financiar.

Raportul de plată

Raportul de plată este preliminar. Deşi Consiliul de Administraţie şi Consiliul Director propun adunării generale un dividend fix pe acţiune, se preconizează că numărul de acţiuni cu drept de dividende va scădea şi mai mult ca urmare a programului de răscumpărare de acţiuni aflat în desfăşurare de acum până la Adunarea Generală Anuală. În consecinţă, se va schimba probabil şi suma totală plătită acţionarilor până la 15 mai.

PHEV

Automobile plug-in hybrid.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.