free download 78 travel guides written by experts

2018 a fost un an plin de succese pentru ŠKODA AUTO – 2019 este anul mobilității electrice

  • Noi recorduri: În cursul anului 2018, ŠKODA AUTO a livrat 1.253.000 de automobile în întreaga lume și a produs 886.100 de automobile în Republica Cehă
  • Actor global: ŠKODA AUTO operează în peste 100 de piețe, totalizând peste 36.000 de angajați la nivel mondial
  • Mobilitatea electrică: în 2019, ŠKODA introduce hibridul plug-in SUPERB și mașina complet electrică CITIGO
  • Digitalizare: ŠKODA AUTO DigiLab cu sedii în Praga și în hotspotul IT din Tel Aviv
  • INDIA 2.0: ŠKODA AUTO este coordonatoarea ofensivei de modele a Grupului Volkswagen din India

ŠKODA a livrat clienților săi un total de 1.253.000 de automobile în cursul anului 2018, stabilind un nou record de vânzări pentru al cincilea an consecutiv. ŠKODA pătrunde în era mobilității electrice în 2019, începând cu versiunea complet electrică a modelului CITIGO și cu hibridul plug-in SUPERB. ŠKODA urmărește, de asemenea, în mod riguros punerea în aplicare a Strategiei 2025 privind digitalizarea. ŠKODA AUTO DigiLab este reprezentată în locațiile din Praga și în hotspotul IT al Israelului și a semnat deja numeroase parteneriate cu start-up-uri de profil. Ca parte a proiectului INDIA 2.0, compania și-a asumat coordonarea ofensivei de modele a Grupului Volkswagen pe piața indiană.

ŠKODA AUTO își continuă povestea de succes la nivel mondial: în 2018, producătorul auto a stabilit un nou record de vânzări pentru a cincea oară consecutiv. Livrările către clienți au crescut anul trecut cu 4,4%, ajungând la 1.253.700 de automobile. În Europa (+4,9%), precum și pe piețele în creștere ale Chinei (+4,9%) și Rusiei (+30,7%), compania a înregistrat o creștere puternică a vânzărilor. SUV-urile KODIAQ și KAROQ se numără printre modelele care susțin puternic creșterea, iar ŠKODA OCTAVIA rămâne modelul cel mai bine vândut al mărcii.

Skoda WRS

Cu 341.000 de livrări către clienți, China continuă să fie cea mai mare piață individuală a mărcii. În Germania – cea mai mare piață auto a Europei și cea de-a doua piață individuală ca mărime a mărcii ŠKODA – cehii au livrat 176.600 de automobile, ceea ce reprezintă o creștere anuală de 1,9%. ŠKODA a livrat 93.600 de automobile în țara sa de origine, Republica Cehă. Marea Britanie (74.500 de automobile), Polonia (71.100 de automobile), Franța (32.000 de automobile), Spania (27.000 de automobile), Italia (26.400 de automobile) și Austria (24.900 de automobile) completează lista celor 10 piețe de top pentru vânzările mărcii ŠKODA.

Președintele Consiliului de Administraţie ŠKODA, Bernhard Maier, subliniază: „În 2018 am livrat mai multe automobile ca niciodată. Acest rezultat demonstrează că strategia ŠKODA 2025 este eficientă; campania noastră de produse își desfășoară forţa în întreaga lume. ŠKODA crește în mod sustenabil si controlabil, în ciuda faptului că anul 2018 a prezentat numeroase provocări pentru întreaga industrie, incluzând trecerea la sistemul WLTP. În 2019 vom continua campania noastră de produse cu mai multe modele noi, cum ar fi SCALA, KAMIQ și multe altele. În același timp, lansăm mobilitatea electrică la ŠKODA în acest an, cu primul nostru hibrid plug-in și cu primul automobil complet electric. Este deci un moment cu adevărat special în istoria de 124 de ani a companiei noastre.”

ŠKODA intră în era mobilității electrice și își asumă o responsabilitate suplimentară în cadrul Grupului
Inima operațiunilor producătorului auto pulsează în Republica Cehă. Cele 886.100 de vehicule, care au părăsit liniile de producție din cadrul unităților de producție din Cehia în 2018, reprezintă o creștere de 3,3% față de anul precedent și, prin urmare, un nou record de producție. Decizia Grupului de a asambla gama Volkswagen Passat la uzina ŠKODA Kvasiny din Cehia începând cu 2023 – alături de modelele ŠKODA SUPERB și KODIAQ – confirmă încrederea Grupului Volkswagen în unitățile de producție din Cehia și în standardele lor de calitate.

În 2019 ŠKODA pășește în era mobilităţii electrice. La 124 de ani de la înființarea companiei, ŠKODA lansează primul său model pur electric, SUPERB PHEV. Nava-amiral a gamei mărcii cu sistem de propulsie hibrid plug-in va ieși de pe linia de producție din Kvasiny. Cu E-CITIGO, ŠKODA își extinde gama în același an, adăugând o mașină complet electrică în ofertă. În 2020, vor urma primele modele din producția de serie bazate pe matricea modulară electrică MEB (Modular Electric-Drive Matrix), inclusiv versiunea din producția de serie a prototipului ŠKODA VISION iV. Până în 2022, ŠKODA va introduce peste 30 de modele noi, dintre care mai mult de zece vor fi electrice.

În plus faţă de mașinile electrice, fabrica din Mladá Boleslav va produce, începând cu anul 2019, şi componente electrice pentru modelele hibride plug-in ale mai multor mărci ale Grupului Volkswagen.

ŠKODA urmărește în mod coerent internaționalizarea și digitalizarea companiei
ŠKODA continuă să intre pe noi piețe de desfacere. Începând cu anul trecut, marca a activat și în Singapore, compania fiind acum prezentă pe 103 piețe. ŠKODA are peste 36.000 de angajați în întreaga lume. Internaționalizarea producătorului auto constituie una din pietrele de temelie ale Strategiei ŠKODA 2025.

Domeniile strategice suplimentare de activitate includ condusul autonom, conectivitatea și digitalizarea. Pe de o parte, ŠKODA AUTO intenționează să crească vânzările de automobile la nivel mondial prin implementarea eficientă a acestor aspecte, în timp ce, pe de altă parte, deschide noi linii de afaceri care implică servicii de mobilitate digitală, lărgind baza pentru o creștere viitoare.

Transformarea mobilității și schimbarea digitală au cea mai mare importanță strategică. Astfel, ŠKODA depune eforturi pentru a-și digitiza produsele și procesele. Acest proces implică toate ariile companiei, de la achiziții, la trainingul și instruirea angajaților, finanțe, recrutare de personal și vânzări. Se va pune accent și pe departamentele de dezvoltare tehnică, producție și logistică, precum și, bineînțeles, pe produsele finite pentru clienții finali.

Compania integrează tehnologii Industry 4.0 în zonele de logistică și producție, desfășurând teste pe teren la unitățile cehe de producție ŠKODA folosind drone complet autonome, care monitorizează utilitarele de transport. Roboții lucrează, de asemenea, alături de omologii lor umani, facilitând munca acestora într-o manieră inteligentă. Utilizând întreținerea preventivă, aparatele își recunosc propriile nevoi de întreținere sau reparație, înainte ca orice avarie sau întrerupere să pună în pericol producția. La împachetarea kit-urilor Completely Knocked Down (CKD), proiecțiile de realitate augmentată pot indica unde și cum se pot așeza piesele pe utilitarele de transport.

ŠKODA este un pionier prin introducerea noului modul al sistemului modular de infotainment MIB 3. Pentru clienții mărcii, aceasta înseamnă acces la cele mai bune soluții de conectivitate în mașinile lor și beneficiul unei actualizări wireless convenabile pentru toate noile modele ŠKODA.

În colaborare cu orașe precum Praga, de exemplu, ŠKODA se angajează să dezvolte concepte de mobilitate urbană sustenabilă. Scopul este optimizarea fluxului de trafic și interconectarea inteligentă a transportului intermodal. Acest lucru sporește siguranța și confortul oamenilor, reducând, în același timp, impactul asupra mediului.

Pe lângă aceste inițiative, ŠKODA dezvoltă o gamă variată de soluții de mobilitate și servicii de tip vehicle-on-demand. Aplicația privată de partajare a mașinilor “HoppyGo”, platforma de partajare pentru studenți “Uniqway” și soluția de mobilitate “CareDriver”, care sprijină persoanele cu nevoi speciale, au fost create la ŠKODA AUTO DigiLab. În prezent, ŠKODA testează o soluție de pionierat pentru livrare, vizând ultimul segment al traseului de livrare, unde coletele sunt livrate direct în portbagajul autoturismelor clienților – pe bază de securizare digitală și oferind confort maxim pentru șoferi.

ŠKODA AUTO DigiLab consolidează inovația și expertiza în domeniul dezvoltării digitale
ŠKODA AUTO DigiLab servește ca instrument esențial pentru numeroase procese de inovație digitală. Astfel, acest atelier de creație încurajează dezvoltarea mărcii în domeniul digitalizării. Lucrând în tandem cu sucursala fondată la Praga, ŠKODA AUTO DigiLab Israel Ltd. a fost lansată la începutul anului 2018 în hotspotul IT din Tel Aviv. Ambele laboratoare sunt active în domeniul start-up-urilor, fiind agile și neconvenționale, deschise pentru dezvoltarea unor noi modele de afaceri, soluții și produse pentru mobilitatea viitorului.

Grupul de experți din Tel Aviv a creat o rețea puternică în zona locală a start-up-urilor și lucrează în prezent cu 13 dintre cele mai promițătoare companii tinere din domeniul inteligenței artificiale, big data, al securității informatice și al senzorilor auto. În acest fel, ŠKODA își asigură accesul la noile tehnologii în domeniile big data și inteligență artificială.

Trei exemple ilustrează această orientare strategică: Anagog este specializată în dezvoltarea și aplicarea inteligenței artificiale în contextul mobilității. Programul start-up israelian utilizează softuri pentru a analiza comportamentul clienților în anumite situații, pentru a-i înțelege și, de exemplu, pentru a îndruma șoferii către cel mai apropiat loc de parcare disponibil. Chakratech lucrează la stații de încărcare a automobilelor electrice cu sisteme cu volant, care oferă un număr aproape nelimitat de cicluri de încărcare și descărcare extremă. Acest sistem va permite în viitor instalarea stațiilor de încărcare chiar și în locuri mai izolate. Fondatorii UVeye lucrează la tehnologia cu camere care scanează partea inferioară a autoturismului pentru a detecta eventualele daune – ceea ce este foarte util, de exemplu, în producție și la controlul de calitate.

ŠKODA AUTO coordonează ofensiva de modele a Grupului Volkswagen din India
În iunie 2018, ŠKODA a preluat conducerea proiectului INDIA 2.0. În acest rol, ŠKODA este responsabilă pentru ofensiva de modele a Grupului Volkswagen pe piața indiană. Grupul Volkswagen investește un miliard de euro în implementarea proiectului, în principal în perioada 2019 – 2021. Fondurile vor fi investite cu precădere în adaptarea automobilelor ŠKODA AUTO și Volkswagen la nevoile clienților de pe acest subcontinent. Primul dintre aceste modele va fi un SUV din segmentul A0, care va fi prezentat în 2020. Deschiderea Centrului Tehnologic din Pune în ianuarie 2019 a fost primul pas important în implementarea proiectului. Pentru a asigura proximitatea maximă pe piață, ŠKODA AUTO își va aduce local 95% din producția sa, ceea ce înseamnă că aproape toate componentele auto vor fi fabricate în India.

Christian Strube, membru al Consiliului de Administraţie ŠKODA, responsabil pentru Dezvoltare Tehnică, declară: „Prin deschiderea Centrului Tehnologic, subliniem decizia noastră de a face din proiectul INDIA 2.0. un adevărat succes. India dispune de universități excelente și de personal cu înaltă calificare; această facilitate de ultimă oră ne va ajuta să deblocăm potențialul imens – în special în ceea ce privește proiectarea și dezvoltarea. Dezvoltarea locală reprezintă cheia succesului.”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *