Sinceră să fiu, mă întreb adesea cum de supravieţuieşte foursquare în România, cum de nu pleacă toţi userii pe alte meleaguri, gen Facebook Places, măcar acolo e mai multă interactivitate. Din fericire pentru Foursquare, mulţi oameni sunt ori competitivi şi vor mai multe badge-uri, puncte şi altele asemenea, fie se ataşează repede de un app şi nu vor să mai renunţe.

Mi se pare că în România foursquare e o resursă complet ignorată. Magazine, restaurante, baruri, cafenele, hoteluri, firme de tot felul, toate sunt pe foursquare, oamenii vin, îşi anunţă prezenţa, devin primari, iau badge-uri, dar cam atât. Nu tu oferte speciale, nu tu încurajare să se mai întoarcă, nu tu activitate a brandurilor.

Singura excepţie de care ştiu eu este Ramayana. Şi am deja peste 1000 de check-ins la activ, deci m-am plimbat cu foursquare prin multe locuri din Bucureşti şi de prin alte oraşe.  Până de curând, la trei check-ins la Ramayana primeai o îngheţată. Şi cum localul e deschis tot timpul, erai binevenit oricând. În rest? Nicio mişcare!

Să fie irelevant foursquare şi de-aia să îl ignore firmele? N-aş zice. Dintre prietenii de pe Facebook tot mai mulţi migrează şi pe foursquare. Iar pe afară brandurile sunt interesate. De ce? Păi cu cât mai mulţi oameni spun că au fost la tine şi cu cât vin mai des, cu atât mai popular devii. Asta înseamnă că atunci când alt utilizator caută ceva prin zonă, vei apărea pe lista cu locuri populare. În plus, toate recomandările lăsate de cei care te-au vizitat deja vor fi vizibile şi îl vor influenţa.

Ce puteţi face pe foursquare? Puteţi oferi cadouri sau reduceri la câteva vizite, puteţi organiza promoţii anunţate doar pe această reţea, pe scurt, vă puteţi transforma clienţii în promotori ai mărcii şi serviciilor. Partea frumoasă e că nu trebuie să îi convingeţi să vă reprezinte! O fac deja voluntar! Să luăm de exemplu primarul. E clar persoana care vă vizitează cel mai des. Clar îi place, clar va reveni, de ce să nu îl recompensaţi ca să îi stimulaţi eforturile de promovare?

Lucrurile sunt destul de simple. Dacă businessul vostru e deja pe Facebook, îl puteţi declara ca al vostru. Procesul dura câteva săptămâni, dar foursquare a introdus de curând o taxă foarte mică, 10 dolari, pentru a verifica paginile imediat. Dacă sunteţi brand şi nu aveţi un loc anume de declarat, vă puteţi face o pagina a brandului. Iar apoi, de fiecare dată când aveţi promoţii, ele vor fi semnalate pe forusquare.

Da, ştiu, nu e cel mai uşor lucru din lume să învăţăm cum funcţionează toate reţelele sociale la modă. Dar măcar pe cele care ne pot aduce rezultate le putem folosi! Şi dacă nu avem timp şi oameni, clar există agenţii sau consultanţi care ştiu deja cu ce se mănâncă cele mai noi feluri!

 

Share