ComTranslations a lansat astăzi SociaLingo, un serviciu de traduceri pentru profilurile de pe reţelele sociale ale companiilor. Astfel, acestea îşi aleg un număr de limbi dintre cele 140 oferite de serviciul ComTranslations, urmând ca toate mesajele postate pe reţelele sociale să fie traduse şi postate şi în acele limbi. Serviciul este aproape în timp real. Traducerea nu este instantanee pentru ca SociaLingo nu foloseşte un motor automat de traduceri, precum servicii ca Google Translate, ci o echipa de translatori, oameni care traduc şi adaptează toate actualizarile companiilor de pe reţelele sociale.

De ce este acest nou serviciu important pentru departamentele de marketing şi PR ale companiilor? Se estimează că 93% dintre companii folosesc social media pentru a se promova (cifra este reprezentativă pentru SUA, dar şi restul ţărilor vor ajunge la procente asemănătoare). Deci efortul există, dar cât de bine atinge el potenţialul maxim în cazul companiilor care vor să fie prezente pe piaţa internaţională? Deşi engleza este limba preferată pentru mediul de afaceri, folosită uneori alături de limba oficială din ţara din care provine firma respectivă, peste 50% din utilizatorii reţelelor sociale le folosesc în altă limbă decât engleza.

SociaLingo le permite astfel tuturor celor care vor să câştige clienţi din pieţe cu limbi şi culture diferite să îşi localizeze cu uşurinţă promovarea online. Evident, nu orice companie va dori să se promoveze în 140 de limbi. Dar, aşa cum aflăm pe site-ul ComTranslations, există un top de 10 limbi care asigură cea mai mare rată de pentrare internaţională:

  • Engleză: 478.4 milioane utilizatori
  • Chineză: 383.6 milioane utilizatori
  • Spaniolă: 136.5 milioane utilizatori
  • Japoneză: 95.9 milioane utilizatori
  • Franceză: 78.9 milioane utilizatori
  • Portugheză: 73.05 milioane utilizatori
  • Germană: 64.6 milioane utilizatori
  • Arabă: 50.4 milioane utilizatori
  • Rusă: 45.2 milioane utilizatori
  • Coreeană: 37.4 milioane utilizatori

Mie mi se pare extreme de interesant acest nou serviciu, făcând viaţa mai uşoară şi pentru firme, dar şi pentru utilizatorii de social media care vor să discute cu ele. Vouă vi se pare util un astfel de serviciu?

 

Share