ComTranslations a lansat ast?zi SociaLingo, un serviciu de traduceri pentru profilurile de pe re?elele sociale ale companiilor. Astfel, acestea î?i aleg un num?r de limbi dintre cele 140 oferite de serviciul ComTranslations, urmând ca toate mesajele postate pe re?elele sociale s? fie traduse ?i postate ?i în acele limbi. Serviciul este aproape în timp real. Traducerea nu este instantanee pentru ca SociaLingo nu folose?te un motor automat de traduceri, precum servicii ca Google Translate, ci o echipa de translatori, oameni care traduc ?i adapteaz? toate actualizarile companiilor de pe re?elele sociale.

De ce este acest nou serviciu important pentru departamentele de marketing ?i PR ale companiilor? Se estimeaz? c? 93% dintre companii folosesc social media pentru a se promova (cifra este reprezentativ? pentru SUA, dar ?i restul ??rilor vor ajunge la procente asem?n?toare). Deci efortul exist?, dar cât de bine atinge el poten?ialul maxim în cazul companiilor care vor s? fie prezente pe pia?a interna?ional?? De?i engleza este limba preferat? pentru mediul de afaceri, folosit? uneori al?turi de limba oficial? din ?ara din care provine firma respectiv?, peste 50% din utilizatorii re?elelor sociale le folosesc în alt? limb? decât engleza.

SociaLingo le permite astfel tuturor celor care vor s? câ?tige clien?i din pie?e cu limbi ?i culture diferite s? î?i localizeze cu u?urin?? promovarea online. Evident, nu orice companie va dori s? se promoveze în 140 de limbi. Dar, a?a cum afl?m pe site-ul ComTranslations, exist? un top de 10 limbi care asigur? cea mai mare rat? de pentrare interna?ional?:

  • Englez?: 478.4 milioane utilizatori
  • Chinez?: 383.6 milioane utilizatori
  • Spaniol?: 136.5 milioane utilizatori
  • Japonez?: 95.9 milioane utilizatori
  • Francez?: 78.9 milioane utilizatori
  • Portughez?: 73.05 milioane utilizatori
  • German?: 64.6 milioane utilizatori
  • Arab?: 50.4 milioane utilizatori
  • Rus?: 45.2 milioane utilizatori
  • Coreean?: 37.4 milioane utilizatori

Mie mi se pare extreme de interesant acest nou serviciu, f?când via?a mai u?oar? ?i pentru firme, dar ?i pentru utilizatorii de social media care vor s? discute cu ele. Vou? vi se pare util un astfel de serviciu?

 

Share