In traducere libera, asa se numeste unul din articolele de pe Business 2.0 pe care chiar e pacat sa nu-l citeasca PR-ii. Multe sunt greseli manageriale, unele tinand de exemplu de managementul resurselor umane, insa multe sunt greseli de comunicare. Pe locul 1 este chiar campania de PR a Wal-Mart, derulata de ce de la Edelman, care foloseste cliseele comunicarii politice pentru a vorbi despre noua fata Wal-Mart. Insa cine are incredere in politicieni?

Pe locul doi, cinismul celor care dau sfaturi despre cum sa economisesti bani angajatilor pe care tocmai i-au concediat. E o miscare gresita sa dai ajutor de fatada cand esti cauza unor probleme grave, cu atat mai mult cand continutul ajutorului tau este injositor pentru cel ce il primeste.

Oferta e-mail a Starbucks de pe locul 11 arata ca ignoram realitatile comunicarii electronice (posibilitatea de raspandire rapida in afara ariei teritoriale vizate, replicabilitatea acesteia etc.) cu consecinte directe la buzunar.

Si apropo de team-building, care a facut subiectul unei insemnari aici: atentie la “creativitate”. Nr. 17 e un caz extrem, insa multe din reactiile negative exista si la team-buildinguri mai moderate, in care punem totusi oamenii sa actioneze contrar caracterului si valorilor lor.

Nu spun mai multe… va las sa gustati aceasta lectura amuzanta, si instructiva.

powered by performancing firefox

Share