Insemnarea aceasta asteapta de luni de zile finisarea si publicarea, dar subiectul acesteia nu e mai putin actual azi, poate si din perspectiva noului meu loc de munca (scuza subtila pentru indelunga tacere a blogului), unde exista un sediu nou, cu un design aparte. Pe scurt HBS Working Knowledge dedica un lung articol motivului pentru care designul spatiului de lucru conteaza, chiar si atunci cand nu se vorbeste de produse fizice, ci de “knowledge workers”.

Articolul e Why Office Design Matters, si merita citit de PR pentru doua sau trei concluzii cu relevanta pentru comunicarea interna:

  1. Acesti knowledge workers lucreaza mai eficient in spatii inchise, dar comunica mai bine, si construiesc relatii de incredere mai usor daca sunt amplasati in spatii deschise
  2. Predilectia oamenilor care “lucreaza cu capul” este sa comunice cu cei aflati aproape de ei (adica biroul vecin etc.)
  3. Knowledge workerii colaboreaza, si deci au nevoie de spatii une sa se poata aduna mai mult sau mai putin formal cu colegii de birou.

Ca PR-i, unii dintre noi au in sarcina aceasta comunicare interna, iar concluziile studiului par sa ne indice, spre exemplu, ca:

  • este necesara o abordare mult mai proactiva a comunicarii interne atunci cand angajatii sunt izolati in cubicule sau birouri proprii
  • trebuie sa cream modalitati de comunicare si interactiune care sa depaseasca limitarile de proximitate geografica, sau confortul/ limitarea de a vorbi numai cu vecinul de birou (spre exemplu, IM-ul, care iti permite sa porti o “conversatie” personala oriunde te-ai afla)
  • putem exploata spatiile acestea de “reunire” fie ca e voba de o bucatarie, fie ca e in discutie un fumoar, pentru a transmite mesaje colegilor
  • etc.

Deci, lectura utila pentru un PR.

Share