Lectia de comunicare numarul 1: nu ascunde PR-ului sau consultantului in comunicare dimensiunea reala a afacerii, problemelor si asteptarilor companiei. Mai ales cand e vorba de o criza.

Ca acesta este un principiu valid sta marturie urmatorul articol aparut in Business Week-ul din aceasta saptamana. Cred ca se constituie intr-un studiu de caz cel putin interesant despre ce sa faci si ce sa nu faci in conditii de criza.

Bazat pe articol, ceea ce merita facut este:

  • sa fii transparent cu privire la dificultatile cu care te confrunti
  • sa nu intrerupi comunicarea, mai ales pastrand canalele uzuale
  • sa accepti sincer criticile
  • Ceea ce nu trebuie sa faci este:

  • sa dai informatii gresite / incomplete PR-ului
  • sa ai o viziune uni-directionala asupra comunicarii, adica doar sa transmiti si nu sa si asculti si astfel…
  • … sa ignori semnalele venite din partea clientilor, mai ales in stadiile incipiente ale problemei
  • sa amplifici problemele prin mesajele tale
  • sa nu te gandesti la felul in care mesajul tau ar putea fi perceput de clienti (vezi exemplul clientului care si-a mutat contul la alt furnizor)
  • sa iti imaginezi ca o buna comunicare externa e antidotul unui management defectuos.
  • Share