Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

“Zilele produselor italiene” la real,- Hypermarket

Intre 3 si 16 iunie Institutul Italian de Comert Exterior Bucuresti (ICE) si real,- Hypermarket demareaza 2 saptamani de promotii la produse alimentare „Made in Italy”. Evenimentul se afla la a doua editie si se desfasoara in cadrul lunii de „Festival Italian”, serie de evenimente organizate cu ocazia zilei nationale a Republicii Italiene.

Prima colaborare sub egida „Festival Italian” dintre cele 2 institutii, desfasurata in 2009, a oferit clientilor din real,- Hipermarket mai bine de 100 de produse noi „Made in Italy”.

“Suntem onorati sa fim pentru cel de-al doilea an partenerii ICE in initiativa de a promova produsele italiene in randul consumatorilor romani.  Aprecierea de care s-a bucurat anul trecut acest eveniment in randul clientilor nostri ne-a convins ca este oportun sa continuam astfel de manifestari cu atat mai mult cu cat bucataria si bauturile italiene sunt cunoscute in  intreaga lume pentru calitate.  Pe  parcursul urmatoarelor doua saptamani,  in toate cele 25 de magazine real,- din Bucuresti si din tara clientii nostri pot alege dintr-o gama extrem de variata de paste, branzeturi, mezeluri, cafea, dulciuri, vinuri si multe alte produse italiene la preturi promotionale. Speram ca editia   din acest an sa se bucure de succes  iar cumparatorii sa fie multumiti de oferta noastra si a furnizorilor nostri ” Michel Lamoot, director general real,- Hypermarket Romania.

Festivalul Italian in Romania la a doua ediţie

Italienii de pretutindeni isi sarbatoresc ziua nationala pe 2 iunie. Cu aceasta ocazie se organizeaza o luna de „Festival Italian” in mai multe tari de pe întregul mapamond. A doua editie a festivalului italian in România a demarat pe 18 mai si se va incheia pe 16 iunie.

„Am dori ca Festivalul Italian sa devina o traditie, intenţia noastră fiind aceea de a-l organiza an de an”, declara Mario Iaccarino, Directorul Institutului Italian de Comerţ Exterior Bucureşti. Iniţiativa organizării festivalului ii aparţine Ambasadorului italian la Bucureşti, E.S. Mario Cospito.

“Festivalul Italian” este organizat sub patronajul Ambasadei Italiei la Bucureşti iar acţiunile cu caracter comercial din cadrul acestuia sunt organizate către ICE.

Intre 28 mai si 3 iunie, 21 de restaurante cu specific italian au lansat invitatia „La masa in restaurantele italiene”. Intentia organizatorilor a fost ca sub egida  „Festivalului Italian” principalele restaurante din Bucureşti si nu numai sa ofere tuturor clienţilor inca o posibilitate de a aprecia varietatea si calitatea bucătăriei italiene printr-un meniu tipic la preturi promoţionale.

Schimburile Comerciale Romano-Italiene

Volumul schimburilor economice dintre România si Italia s-a ridicat in 2009 la 9,04 miliarde de euro. România a exportat catre Italia marfuri in valoare de 4,47 miliarde de euro, in timp ce importurile din Italia au insumat 4,57 miliarde de euro.
Schimburile comerciale intre România si Italia pe segmentul agroalimentar s-au ridicat in 2009 la 709,2 milioane de euro (in crestere cu 9,9% fata de 2008 pe baza cresterii exportului catre Italia cu 28,9% fata de anul precedent, asigurand Romaniei o balanţa net pozitiva). România a importat din Italia produse agricole si alimentare in valoare de 226,4 milioane de euro, Italia situându-se pe a şasea poziţie in topul tarilor furnizoare de astfel de produse, după Ungaria, Germania, Olanda, Bulgaria si Polonia.
Conform datelor publicate de Institutul Italian de Statistica (ISTAT), principalele produse agro-alimentare exportate de Italia către România au fost:  legume-fructe (59,1 milioane de euro), carne si preparate din carne (24,8 milioane de euro), dulciuri si produse de patiserie (18  milioane de euro), peste si conserve de peste (13 milioane de euro). S-au inregistrat, de asemenea, valori importante si la importul din Italia de cafea (11,9 milioane de euro), conserve si sucuri din legume si fructe (9,9 milioane de euro), vin (3,5 milioane de euro). Italia s-a confirmat ca primul furnizor de paste fainoase (4,4 milioane de euro) si de ulei de masline (4,2 milioane de euro). 

Analizând datele statistice publicate de către Institutul Roman de Statistica (INS) pentru primele doua luni ale lui 2010 observam o relansare a schimburilor comerciale intre România si Italia, importurile crescând cu 3,3% iar exporturile cu 0,7%. In ceea ce priveşte schimburile in domeniul agroalimentar importurile din Italia au crescut cu 11,6% iar exporturile către Italia cu 38,3% fata de aceeaşi perioada a anului precedent.

Despre Institutul Italian de Comert Exterior Bucuresti (ICE):

ICE (Institutul Italian de Comert Exterior) cu sediul central la Roma este o agentie guvernamentala care are ca scop promovarea comertului exterior italian; Biroul ICE de la Bucuresti opereaza in Romania din 1969 si ofera asistenta firmelor italiene care doresc demararea sau extinderea unei activitati in Romana. Biroul ICE Bucuresti are in competenta si piaţa din Republica Moldova, unde anul trecut a fost deschis un Birou de  corespondenta.

Activităţile desfăşurate de ICE sunt finantate cu precadere din fonduri publice acordate de catre Ministerul Italian al Dezvoltarii Economice.

Bucuresti, 03.06.2010

{mosloadposition user9} {mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.