Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Zece ani MINI Cabriolet – placerea unica de a conduce decapotat

Proporţiile specifice mărcii, agilitatea caracteristică, funcţionalitate inteligentă şi soft topul operat electric cu mod de trapă culisantă continuă să ofere un farmec unic modelului cu patru locuri.

Cel mai seducător simbol al verii a fost lansat cu câteva săptămâni înainte de începutul primăverii. MINI Cabriolet a avut prima apariţie pe scenă cu ocazia Salonului Internaţional Auto de la Geneva, la începutul lunii martie 2004. După zece ani, versiunea decapotabilă cu patru locuri a mărcii britanice premium continuă să lase soarele să strălucească pe bulevardele marilor oraşe şi pe drumurile naţionale de pretutindeni.

De la bun început, MINI Cabriolet a impresionat prin aerul proaspăt pe care îl oferă, caracterul individual dar şi un design care poate fi asociat clar valorilor mărcii. Datorită parbrizului vertical, conducătorul şi pasagerii se află în aer liber imediat ce soft topul a fost deschis. Consolele scurte din faţă şi din spate, pasajele largi ale roţilor, înălţimea taliei şi numeroasele elemente de design specifice mărcii nu lasă nicio îndoială că acesta este un MINI autentic. Şi, datorită formei bine definite a acoperişului, proporţiile MINI caracteristice pot fi recunoscute instantaneu chiar şi atunci când soft topul este închis.

Specific MINI: proporţii caracteristice, detalii inteligente.

Dar caracterul distinctiv al MINI Cabriolet nu s-a datorat exclusiv designului său. Calitatea premium – unică în segmentul decapotabilelor de clasă mică – şi funcţionalitatea inteligentă l-au făcut să iasă în evidenţă. De exemplu, chiar de la prima generaţie MINI Cabriolet, soft topul cu mecanism de acţionare electrohidraulică a acoperişului putea fi deschis prin apăsarea unui buton sau putea fi culisat în secţiunea frontală, cu 40 de centimetri. Încă de atunci, această funcţie de acoperiş culisant a permis controlul debitului de aer proaspăt chiar şi la viteze mari.

MINI Cabriolet a fost astfel flexibil încă de la început şi atunci când a fost vorba de transportul diferitelor bagaje. Hayonul cu deschidere în jos, sistemul Easy Load cu cadru de acoperiş ce basculează în sus şi spătarul rabatabil al banchetei ofereau un grad neobişnuit de versatilitate în acest domeniu.

Cu o asemenea diversitate de puncte forte, MINI Cabriolet a devenit imediat un succes global. Acesta s-a tradus în timp şi într-o valoare reziduală excepţională – modelul dovedindu-se de-a lungul timpului o investiţie foarte valoroasă. În 2007 a fost prima dată când MINI Cabriolet a ocupat primul loc în clasamentul "Value Master" publicat de revista Auto Bild. De atunci, modelul a devenit o apariţie constantă pe primele locuri ale clasamentului, tradiţie care este continuată de actuala generaţie MINI Cabriolet.

Noua generaţie continuă povestea de succes.

Cea mai nouă generaţie a modelului a fost lansată pe piaţă în 2009, la timp pentru a 50-a aniversare a mărcii. Cu evoluţiile de design care reflectă un stil şi mai sportiv, motoare mai puternice şi mai eficiente, un interior premium mai rafinat, o imagine globală optimizată şi numeroase dotări inovatoare, noul MINI Cabriolet continuă povestea de succes a predecesorului său.

Dintr-o singură secţiune, rollbarul – aproape invizibil, se extindea doar când era necesar – şi rigiditatea crescută a caroseriei reprezentau progrese suplimentare în domeniul siguranţei. Soft topul textil de înaltă calitate îmbunătăţea proprietăţile acustice, iar luneta de sticlă avea sistem electric de încălzire. Soft topul putea fi deschis sau închis în 15 secunde, la viteze de până la 30 km/h.

Always Open Timer a fost introdusă ca o funcţie nouă şi unică. Aceasta măsoară timpul de condus cu acoperişul deschis. Funcţia de soft top culisant a fost menţinută, aşa cum s-a păstrat şi conceptul flexibil de încărcare. Acum, hayonul are balamale în interior, iar volumul de stocare a fost extins: între 125 şi 170 de litri, când acoperişul era strâns, şi 660 de litri când era închis.

Gama de motoare a fost şi ea extinsă după schimbarea generaţiilor. În prezent, modelul MINI Cabriolet dispune de trei motoare pe benzină şi două diesel: portofoliul variază de la MINI One Cabriolet (72 kW/98 CP) şi MINI Cooper D Cabriolet (82 kW/112 CP), include MINI Cooper Cabriolet (90 kW/122 CP), MINI Cooper SD Cabriolet (105 kW/143 CP) şi se încheie cu MINI Cooper S Cabriolet (135 kW/184 CP). Mai mult, decapotabila cu patru locuri este disponibilă şi ca variantă de top MINI John Cooper Works Cabriolet cu un motor turbo care dezvoltă 155 kW/211 CP. Standard, toate motoarele sunt combinate cu transmisia manuală cu şase trepte, dar opţional este disponibilă şi o cutie de viteze automată cu şase rapoarte.

Plăcerea condusului în aer liber: o specialitate şi a variantei clasice Mini.

Chiar şi fanii versiuni clasice Mini nu au putut rezista atracţiei de a conduce decapotabila pe distanţe lungi. Cu toate acestea, fondatorul clasei mici moderne a avut nevoie de mai bine de trei decenii până când conceptul de spaţiu creativ a avut acces nerestricţionat la soare şi vânt. Un cabriolet bazat pe versiunea clasică Mini a văzut lumina zilei în 1991 şi a fost realizat de Lamm, un dealer Mini din oraşul german Kappelrodeck din Germania. Cu praguri ranforsate şi o bară transversală integrată, calitatea conversiei caroseriei i-a impresionat pe responsabilii de la sediul Rover din Marea Britanie. În consecinţă, decizia a fost de a produce o serie de 75 Mini Cabriolet clasice pentru piaţa internă din Regatul Unit.

Mini Cabriolet a fost dezvoltat de Rover Special Products şi Karmann (Germania) şi a fost prezentat publicului în premieră la Salonul Auto al Marii Britanii de la Birmingham, în octombrie 1992, înainte de a intra în producţie la uzina Mini din Longbridge. 1.081 de unităţi ale clasicei decapotabile au fost construite acolo până în august 1996, toate acestea fiind acum rarităţi extrem de căutate. Spoilerele faţă şi spate specifice modelului, pasajele evazate ale roţilor şi decoraţiunile pragurilor ofereau un aspect exclusivist, subliniat în interior de benzile decorative şi de capătul schimbătorului de viteze din lemn de nuc, de volanul îmbrăcat în piele şi de covoraşele din velur. Versiunea decapotabilă a modelului Mini clasic era disponibilă în două culori: Nightfire Red cu acoperiş de culoare roşie sau Caribbean Blue cu soft top gri. În 1995, finisarea albastră a caroseriei a fost înlocuită cu nuanţa British Racing Green.

Modelul a fost disponibil cu o singură motorizare sub capotă: propulsorul cu patru cilindri, care dezvolta 63 CP în versiunea Mini Cooper. Versiunea cabriolet a modelului Mini clasic era echipată cu soft top acţionat manual, în timp ce mecanismul electric era disponibil opţional.

Plăcerea condusului unei decapotabile: de zece ani, o parte integrantă a programului de modele MINI, susţinută de MINI Roadster.

După relansarea mărcii, răbdarea fanilor călătoriilor cu o decapotabilă a fost mai puţin solicitată decât în era modelului Mini clasic. MINI Cabriolet şi-a sărbătorit debutul la doar trei ani de când versiunea cu trei uşi a fost lansată pe piaţă. De un deceniu, acel model defineşte cultura condusului unei decapotabile în segmentul automobilelor de clasă mică, devenind un punct de reper în portofoliul de modele al mărcii. Importanţa mare pe care decapotabilele o au în filosofia MINI din prezent este reflectată de faptul că elegantul model cu patru locuri nu mai este singur: există şi un model cu două locuri – purist, sportiv şi cu aer de prospeţime. MINI Roadster este suplimentul perfect pentru familia mărcii. Având două locuri şi soft top manual sau semiautomat, automobilul se remarcă prin experienţa pe care o oferă şi urmează cu succes traseul deschis de MINI Cabriolet ca original decapotabil în segmentul premium al automobilelor mici.

Bucuresti, 22.07.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.