Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Yama – Istoria unui succes

Credem ca in spatele oricarei marci de succes se afla o intreaga istorie … Performanta unei firme, pozitionarea ei pe o piata, nu sunt intamplatoare… au la baza valorile si principiile celor care au indraznit sa incerce… dar mai ales a consecventei aplicarii lor… sunt rezultatul unui efort de constructie constant si consistent in acelasi timp, in care viziunea, determinarea, pregatirea profesionala, talentul, sunt doar cateva ingrediente indispensabile succesului real, concret, obiectiv.  

De aceea, pentru a intelege ce este YAMA Studios, ar trebui sa stim care i-au fost inceputurile, cine-i sunt membrii si cum am ajuns azi la un nume de care nu putini au auzit.

Compania YAMA Studios a plecat de la o echipa mica, formata in urma unor ani de munca, de experiente mai mult sau mai putin placute, dure, de reactii si (nu radeti!) de vibratii pozitive… de principii, valori si viziuni comune, de inversunarea de a face numai lucruri de calitate … Nu in ultimul rand, trebuie sa mai spunem ca YAMA Studios a plecat de la foarte putin, aproape nimic, din punctul de vedere al resurselor cerute de o astfel de activitate: aparatura, economii sau spatiu disponibil.

Ideea a plecat de la o provocare aruncata de catre domnul Radu Florescu (Centrade Saatchi & Saatchi) celor trei prieteni si colegi de munca (Radio Nova 22): George Culda, Cristian Stanciu si Nucu Radulescu – la vremea respectiva destul de tineri si nelinistiti – aceea de a face un studio de productie audio. Anul 1996, a insemnat insa aparitia in echipa a lui Lucian Cojocaru si a lui Dragos Despinoiu, cu care au fondat YAMA Studios S.A. Incepand cu anul 1998, Cristian Stefanescu a fost cooptat in echipa si a devenit actionar cu drepturi depline, ca o recunoastere atat a calitatilor de muzician dar mai ales de om, de membru de echipa.

Daca am fi vreodata intrebati: “Care sunt cele mai reprezentative trasaturi care definesc (in esenta) marca YAMA Studios?”, ar trebui sa incepem cu 3 elemente de baza:

In primul rand, specializarea. Spre deosebire de ofertantii de servicii similare, inca din 1990 am fost atrasi si ne-am focalizat pe productia dedicata publicitatii (spoturi radio si TV). Ne numaram printre putinii al caror debut a insemnat experienta “clasica” a foarfecelor si a benzilor de magnetofon. Tot taind si lipind la banda, am inceput, din ce in ce mai mult, sa dam sunetului diverse forme si utilizari, sa-l “exploatam” (asa cum spunem azi), ca sa creeam o anumita atmosfera, sa inducem audientei o anumita stare de spirit. Dorinta initiala s-a transformat in pasiune care, dublata de perseverenta, a devenit experienta. Daca la toate acestea adaugam talentul, originalitatea si efervescenta creativa a fiecaruia dintre noi, putem spune ca azi, dupa 12 ani, YAMA Studios este un reper in design-ul si productia de sunet. Trebuie insa sa mai precizam cateva lucruri: la mijloc nu se afla doar talentul, pasiunea sau un simplu hobby. Valoarea provine si ne este data de foarte multa munca, de o constanta a procesului de invatare, de acumulare cantitativa care ne permite in final, saltul spre calitativ. Insa, ceea ce ne onoreaza cel mai mult, este afirmatia domnului compozitor Adrian Enescu, care a spus ca: “se bucura ca ne are drept concurenti”.

In al doilea rand, filosofia organizationala. Credem ca este foarte important sa fii corect si exigent, in primul rand cu tine, indiferent ca esti actionar sau angajat. Sa fii fair play, orice s-ar intampla. Sa nu-ti fie frica sa admiti ca poti gresi, dar sa-ntelegi cum si/sau de ce ai gresit. Sa cauti  solutii de rezolvare cat mai inteleapta a problemelor.  Efortul nostru se concentreaza in primul rand pe o permanenta perfectionare a felului in care muncim. Perfectionare care se bazeaza de aceasta data pe carte, nu pe ureche. Pe respectul fata de pregatirea academica si de rigurozitatea asociata acesteia. Este un efort de durata, care cere calm, rabdare, intelegere, deschidere, flexibilitate si adaptativitate. Este un efort de “anduranta”, care nu aduce rezultate imediat dar, in timp, creeaza siguranta si certitudine. Este baza “rezistentei” noastre in marea (dar “dura”) familie care se numeste azi publicitate.

In al treilea rand, sintem atipici la capitolul “goana dupa profit”. Nu ca nu ne-am dori sau ca am dezavua ideea de profit!  Insa acestea sunt faptele! Suntem interesati mai degraba de echilibru si de dezvoltare naturala, fireasca, decat de beneficiul imediat. Ne dorim sa ne relationam pozitiv cu toti colegii nostri, prieteni, clienti sau parteneri. Nu ne grabim si nu fortam lucrurile, prudenta si rigurozitatea fiind principii care au stat la baza fundatiei YAMA Studios. Dezvoltarea nostra nu se remarca prin spectaculozitate, ci prin constanta.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.