free download 78 travel guides written by experts

X-raid a semnat cu Mikko Hirvonen

Finlandezul va participa cu MINI ALL4 Racing în Raliul Dakar
Debutul programat în această lună la Baja Aragon din Spania

Chiar şi după ce a sărbătorit patru victorii consecutive în Raliul Dakar, X-raid continuă efortul de a întări. Pe de-o parte, echipa X-raid îmbunătăţeşte constant MINI ALL4 Racing, cel mai de succes model off-road al momentului, şi, pe de altă parte, X-raid reuşeşte să-şi completeze formula prin semnarea cu un alt pilot competitiv: Mikko Hirvonen. În cadrul testelor, experimentatul pilot de raliuri şi-a demonstrat deja calităţile la volanul MINI ALL4 Racing.

Încă din primul moment, fostul as din Campionatul Mondial de raliuri s-a arătat încântat de MINI ALL4 Racing, chiar dacă trecerea la raliurile off-road reprezintă o provocare majoră pentru finlandez. Pentru a-i oferi cea mai bună susţinere posibilă astfel încât să facă faţă noii provocări, X-raid i-a adus în scaunul din dreapta pe unul dintre cei mai experimentaţi navigatori, Michel Périn. Périn a câştigat de patru ori Raliul Dakar, cel mai recent succes fiind sărbătorit în 2014: împreună cu Nani Roma într-un MINI ALL4 Racing. Şi chiar dacă francezul îşi anunţase retragerea din motorsport al începutul acestui an, nu a dorit să rateze această şansă. El a fost deja navigatorul lui Hirvonen în timpul testelor şi a fost fascinat de modul în care finlandezul s-a adaptat imediat.

În cei 13 ani petrecuţi în WRC, Hirvonen a terminat de patru ori pe locul al doilea în clasamentul piloţilor (2008, 2009, 2011 şi 2012). La finalul sezonului 2014, pilotul în vârstă de 35 de ani a părăsit scena Campionatului Mondial de raliuri. În iunie, el a testat MINI ALL4 Racing în Maroc pentru prima dată şi, peste câteva zile – mai precis în perioada 24-26 iulie -, Hirvonen va participa la Baja Aragon (Spania), prima competiţie a sa cu MINI ALL4 Racing.

"Suntem încântaţi că am reuşit să semnăm cu Mikko", a declarat directorul echipei X-raid, Sven Quandt. "Cu siguranţă, el va fi un câştig nu doar pentru echipa noastră, ci şi pentru Dakar. În testele din Maroc, el a performat într-o manieră impresionantă şi s-a simţit bine pe «noul teren» încă de la început. Fără îndoială, nu trebuie să avem foarte mari aşteptări cu privire la debutul său în Dakar. Mikko trebuie să acumuleze multă experienţă pentru că Dakarul este un eveniment unic. Pe de altă parte, Michel este un navigator experimentat, care are tot ce trebuie pentru a-l susţine în diferite domenii."

Trei întrebări pentru Mikko Hirvonen
Ce ştii despre Dakar?

Pot spune că acum şase luni nu ştiam prea multe, doar ce văzusem pe la TV. Desigur, ştiam că este o cursă reală, pe distanţă mare, fără dictare, că mai mult ţine de navigaţie şi mai puţin de a rula la viteză maximă. Dar acum am făcut teste intensive cu echipa X-raid şi am fost norocos să îl am alături pe navigatorul meu, Michel Périn, care este foarte experimentat. El şi echipa m-au ajutat mult să am o imaginea generală mai bună şi, cu cât îmi spun mai multe, cu atât sunt mai interesat de această provocare.

Cum te-ai simţit în MINI pe timpul testelor şi cum ţi-ai schimbat stilul de pilotaj?

Fără îndoială, maşina şi terenul pe care am rulat diferă foarte mult de condiţiile cu care te confrunţi în raliurile din WRC. Un model WRC este mai precis şi cu receptiv, dar nu ar fi capabil să ruleze în zonele unde poţi ajunge cu MINI. Iar rezistenţa şi robusteţea MINI sunt absolut incredibile. Uneori nu rulăm pe drumuri, ci trebuie să parcurgem secţiuni complet off-road, aşa că este impresionant ce limită de rezistenţă trebuie să aibă această maşină. Pe de altă parte, viteza nu este o problemă pentru mine – dar este înţelegerea limitelor maşinii în secţiunile foarte dure. În plus, aş spune că parcurgerea secţiunilor lungi în rally-raiduri este o provocare fizică mai mare decât ceea ce trebuie să faci faţă în raliurile convenţionale.

Care este obiectivul tău pentru Dakar şi Baja Aragon?

Este foarte mult despre experienţă. Dakar este o cursă foarte lungă, iar dunele reprezintă un mediu special. Aşa că să termin competiţia fără să mă confrunt cu probleme majore sau fără să mă blochez pe undeva, ar reprezenta deja o mare realizare pentru prima mea participare la Dakar. Pe de altă parte, Baja Aragon va fi mult mai apropiată de genul de raliuri cu care sunt obişnuit. Dar pilotajul fără dictare după road book nu este aşa uşor şi încă trebuie să mă familiarizez cu MINI. Dar, dacă mă simt bine în maşină şi totul funcţionează bine, sper să fim capabili să stabilim câţiva timpi competitivi în Baja Aragon.

Sursă imagini: X-raid. (www.x-raid.com).

Trebur / Bucuresti, 14.07.2015
{mosloadposition user9}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *