Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

We’re Here Because We’re Here, cel mai bun album Anathema

Live la Bucureşti

Anathema revine în România pe 19 noiembrie. Concertul de la Arenele Romane face parte din turneul de promovare al We’re Here Because We’re Here, albumul de studio cu numărul opt al formaţiei britanice. Petter Carlsen, unul dintre cei mai apreciaţi artişti norvegieni va cânta în deschiderea showului de la Arenele Romane.

Anathema se întoarce pentru a opta oară în România, la 16 ani după primul concert susţinut la Sala Polivalentă din Bucureşti. De-a lungul anilor ARTmania i-a adus pe britanici la Festivalul de la Sibiu în 2007, pe scena din Piaţa Mare şi în Cetatea Cisnădioara într-un concert acustic, la Casa de Cultură Preoteasa în 2008 pentru un concert unplugged, apoi în 2009 la Sala Palatului şi din nou anul acesta în cadrul turneului We’re Here Because We’re Here.

În cei douăzeci de ani de carieră Anathema a lansat opt albume de studio, trei EP-uri, două demouri şi trei înregistrări live, dintre care două DVD-uri: Were you There şi A Moment in Time. De altfel, istoria Anathema poate fi împărţită în două capitole mari: perioada doom/death, de la început până în 1995 şi perioada de după lansarea albumului Eternity în 1996, într-o direcţie “progressive rock” cu influenţe din zona “alternative rock”, “post rock” şi sonorităţi “atmospheric” şi “blues rock”.

Povestea Anathema începe în 1990 când fraţii Cavanagh înfiinţează Pagan Angel, o trupă de “doom/death metal” cu Darren White la voce. Primul demo, An Illiad of Woes se bucură de un mare succes şi atrage atenţia grupurilor de metal de pe scena britanică. Formaţia îşi schimbă numele în Anathema şi începe să cânte în deschiderea unor trupe cunoscute ca Paradise Lost şi Cannibal Corpse. Serenades, albumul de debut, le aduce un contract cu casa de discuri Peaceville Records, videoclipul Sweet Tears în playlistul MTV, primul turneu european şi concerte la festivalul Independent Rock din Brazilia.

Darren White pleacă din Anathema în 1995, iar Vincent Cavanagh îl înlocuieşte. Plecarea solistului este prima dintr-un lung şir de schimbări de-a lungul celor douăzeci de ani de existenţă ai grupului. Primul album cu Vincent ca vocal, The Silent Enigma, apare în vara anului 1995. Primit foarte bine de public şi presa de specialitate, materialul rămâne chiar şi astăzi în lista celor mai bune albume ale genului şi ale trupei Anathema în special. Modul de interpretare a lui Vincent modifică soundul trupei și anunță noul stil muzical pe abordat de Anathema din 1996.

Odată cu albumul Eternity se simte noua direcţie a muzicii Anathema- de atmosferă, spre zona “progressive”, departe de death/doom-ul abordat iniţial. Albumul din 1996 încheie un capitol din istoria muzicală a trupei britanice. De altfel, Vincent, liderul formaţiei, îşi manifestă dezaprobarea faţă de o eventuală reîntoarcere la acest stil, încă iubit de unii dintre fanii Anathema: “Nu are nici un rost să ne întoarcem la trecut, nu are nici o logică să revenim la The Silent Enigma. Din punct de vedere muzical ar fi un blocaj să realizăm un album metal doar pentru că o parte dintre fanii noștri îşi doresc asta în timp ce trupa merge înainte.”

Alternative 4, următorul material de studio, apare în 1998. Discul poartă amprenta schimbărilor din trupă: întoarcerea bateristului John Douglas, plecarea bassistului Duncan Patterson din cauza divergenţelor muzicale şi cooptarea lui Martin Powell la clape. Alternative 4 abordează tema încrederii, păstrează tonul depresiv al versurilor şi se înscrie în linia experimental-atmosferică a materialului anterior.

În 1999 Anathema se îndreaptă spre Italia unde înregistrează Judgement. Danny compune aproape în întregime discul şi preia astfel rolul de compozitor de la Duncan Patterson. Judgement reprezintă finalul tranziţiei către stilul progressive îmbinat cu alternative şi blues rock alături de uşoare tente metal. Poate cea mai emoţionantă piesă de pe album este One Last Goodbye, melodie dedicată mamei fraţilor Cavanagh, Helen.

Cu A Fine Day to Exit Anathema abordează un stil mai modern, influenţat pe alocuri de Radiohead. Elementele clasice ale anilor şaptezeci prezente pe albumul anterior se estompează şi fac loc unei combinaţii originale de progressive şi atmospheric. Succesul se datorează atât venirii lui Les Smith în locul lui Powell dar şi amprentei pe care John Douglas o lasă pe compoziţiile Pressure, Panic, Looking Outside Inside şi A Fine Day to Exit.

Anul 2002 aduce o nouă schimbare în trupă când Danny anunţă că se alătură formaţiei Antimatter, proiectul solo al lui Duncan Patterson.

Însă după doar un an se întoarce şi compune în întregime A Natural Disaster, un material ce continuă stilul impus de la apariţia Eternity în 1996. Plin de contraste, discul cuprinde piese ca Harmonium, unde predomină clapele, pasaje de bass á la Pink Floyd pe Pulled Under at 2000 Meters a Second sau Violence şi Electricity unde se simte puternic influenţa post rock.

Anul următor Anathema înregistrează primul DVD din carieră, Were You There. Concertul de la Cracovia creează o punte în timp către showul din 1996 când Anathema înregistraseră un alt spectacol polonez, A Vision of A Dying Embrace. Dacă în 1996 trupa încă mai intepreta piese din perioada doom/death, opt ani mai târziu Anathema se dedică strict noilor piese şi soundului “progressive” cu tentă de “alternative" şi “post rock”.

Din 2006 Anathema rămâne fără casă de discuri şi profită de noile posibilităţi de a se administra singură. Cu ajutorul site-ului oficial îşi promovează concertele şi turneele şi anunţă lansarea unui nou album cu titlul Everything. Fanii pot chiar descărca de pe site piese precum Everything, Angels Walk Among Us şi A Simple Mistake. De altfel în concertele susţinute în această perioadă sunt interpretate melodii de pe anunţatul album. Lansarea noului disc se tot amână, dar fanii nu încetează să mai spere la apariţia unui nou material. Acesta nu se lasă prea mult aşteptat, însă apare sub forma unui DVD- A Moment în Time care conţine înregistrarea concertului de la Festivalul Metalmania din vara anului 2006.

În primăvara acestui an Anathema lansează, după o aşteptare de şapte ani, We’re Here Because We’re Here. Trupa nu îşi dezamăgeşte fanii, albumul primeşte recenzii foarte bune şi este considerat unul dintre cele mai importante din istoria formaţiei. Danny Cavanagh spune: „E cel mai cuprinzător album al nostru şi de departe cel mai reuşit disc pe care l-am realizat până acum. Nu numai că am devenit compozitori mai experimentaţi, dar am şi dispus de timp pentru a alege cele mai bune piese şi de a ne concentra pe ele. Le-am dat cântecelor şansa să respire și să prindă viaţă. Acest material cuprinde ce e mai bun din ce poate oferi trupa: interpretările lui Vincent şi cele mai valoroase compoziţii ale mele şi ale lui John."

We’re Here Because We’re Here, albumul de studio cu numărul opt beneficiază de prezenţa lui Steven Wilson (compozitor şi producător Porcupine Tree) pe partea de producţie şi păstrează linia progressive cu influenţe de post rock şi alternative, cu accent mai ales pe voce şi chitară. Discul cuprinde piese dinamice ca Summer Night Horizon şi Get Off, Get Out, iar Universal, Everything sau Angels Walk Among Us sunt piese lente unde importanţa se acordă versurilor şi părţilor vocale. De altfel, Ville Valo (solistul H.I.M.) îşi împrumută subtil vocea pentru piesele Angels Walk Among Us şi Presence. În comparaţie cu albumele anterioare versurile We’re Here Because We’re Here sunt încărcate de optimism, în ciuda atmosferei melancolice, şi se adresează direct ascultătorului. Caracaterul dramatic şi depresiv este înlocuit de speranţă: “Anathema reprezintă speranţă. Nu e mare lucru, dar e foarte important să existe speranţă în viaţa fiecăruia. Iar speranţa defineşte trupa Anathema”. (Danny Cavanagh).

Anathema însă nu se opreşte aici. Danny spune: “E foarte posibil ca anul viitor să lansăm un mini disc, iar ceea ce urmează după We’re Here Because We’re Here ar putea fi un album complet. Avem multe piese pregătite, muzică absolut nouă pentru fani.”

Biletele pentru concertul de la Arenele Romane s-au pus deja în vânzare la preţul de 70 lei, preț valabil până pe 9 noiembrie, 85 lei în perioada 10-18 noiembrie şi 90 lei în ziua evenimentului. Biletele sunt disponibile în reţeaua magazinelor Germanos și Rețeaua Librăriilor Cărturești şi online pe shop.artmania.ro, eventim.ro şi myticket.ro.

Parteneri Media: România Liberă, Jurnalul Național, 24-FUN, Glamour, GQ, Autoexpert, Level, Photo-Video, Radio Lynx, Neogen, iConcert, Port, Muzicabună, Metalhead, Metalfan, Kogaionon, Cartea de Nisip, Rockxpress, Elevate, Zoom, Bang your Brain, Bestial, Let’s Rock, Rockstage, Studio Rock, Revista VIP, Kamikaze.

Un eveniment ARTmania.

Bucuresti, 04.11.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.