free download 78 travel guides written by experts

VreauCuloare.ro

I. Provocarea

In ultimii ani, piata produselor decorative din Romania a evoluat semnificativ, conturandu-se o cerere din ce in ce mai mare pentru vopselele lavabile colorate, dublata de un interes crescut din partea consumatorilor pentru infrumusetarea si decorarea locuintei.

II. Obiectivele initiale ale proiectului

S-a dorit realizarea primului site romanesc dedicat exclusiv alegerii culorilor in decorarea spatiilor interioare si exterioare, prin construirea unui ghid virtual pentru o alegere de bun gust a culorilor si administrarea unui spatiu interactiv, unde utilizatorii site-ului sa primeasca consultanta in ceea ce priveste tendintele, culorile si bunul gust in amenajarile de interior. Site-ul trebuia indexat cat mai eficient in motoarele de cautare.

III. Derulare proiect

Am propus realizarea unui site cu o componenta puternica de revista, care sa atinga obiectivele clientului cat mai eficient.

Timpul de lucru total a reprezentat 75 zile, incepand cu 15 aprilie.
In acest interval echipa Hanson Online Communication a dezvoltat inhouse continutul, a achizitionat fotografii, a construit aplicatii interactive: “Testul culorilor”, “Coloreaza!”, “Caietul meu”, a dezvoltat rubrica “Consulta un specialist”.
Lansarea site-ului HUwww.vreauculoare.roUH a avut loc pe 1 iulie 2008.

Metode de promovare

1. Promovarea prin SEO

S-a propus un set de minim 8 cuvinte si expresii: “Dufa”, “amenajari interioare”, “design interior”, “vopsea lavabila colorata”, “lavabila”, “vopsea colorata”, “colorare computerizata”. Pe langa acesti termeni s-a urmarit optimizarea si pentru altii, legati de continutul site-ului.
Aceasta metoda de promovare a generat cca. 6000 de vizitatori in primele 3 luni de la lansare.

2. Publicitate contextuala online

Campania contextuala a fost necesara pentru a furniza trafic intens pe site in conditiile in care obiectivul principal al campaniei era unul de awareness si vizibilitate cu accent pe abonarea la newsletter. Peste 10.000 de vizitatori au fost adusi pe site de campania contextuala.

3. Campanie bannere

Campania a prevazut realizarea a 5 concepte de banner, care ating target-ul site-ului: femei cu varste intre 25 si 45 ani, cu venituri peste medie, provenind din mediul urban, preocupate de imaginea si confortul lor, care se implica in deciziile cu privire la casele lor.

Bannerele, in functie de concept, au fost promovate pe 5 site-uri adresate femeilor: doua site-uri de imobiliare si doua site-uri destinate casei si gradinii, astfel au fost selectionate site-urile cu target concludent (au fost excluse site-urile pentru adolescente si femei foarte tinere) iar acolo unde a fost posibil s-a realizat un filtru de targetare pe sectiunile Casa si Gradina sau Casa si Familie din site.

Conceptele si mesajele bannerelor au fost gandite astfel incat sa promoveze “Testul de personalitate”, amenajarile interioare pe site-urile de imobiliare, rubrica “Consulta un specialist” , dar si utilitatea propriu-zisa a site-ului prin sfaturi pentru zugravit, materiale, vopsele.

4.Mentenanta si generare continut permanent

Continutul pentru VreauCuloare.ro a fost gandit dinamic, saptamanal adaugandu-se un numar de 3 articole in sectiunile “Inspiratie” si “Culoare”. Tot continutul este original, copywriterii Hanson elaborandu-l in urma unei munci sustinute de documentare in domeniul amenajarilor interioare si impreuna cu specialisti in materie de cromatica si arhitectura.

S-a conceput si un newsletter bilunar care prezinta cele mai noi articole, ultimele raspunsuri la intrebarile utilizatorilor din cadrul “Consulta un specialist” si cele mai populare culori. In prezent newsletter-ul are peste 1000 de abonati.

Sectiunea “Consulta un specialist” a primit 100 de intrebari de la vizitatori, la care s-a raspuns atat prin mail cat si pe site. Aceste raspunsuri au fost oferite de un specialist in cromatica si un specialist in arhitectura si design de interior. Intrebarile vizitatorilor, atat prin numar cat si prin continut, atesta interesul mare pe care consumatorii il au pentru amenajarile de interior si nevoia de educare in aceasta directie.

III.Rezultate

La mai putin de 6 luni de la lansare, proiectul VreauCuloare.ro a reusit sa atinga obiectivele de marketing si comunicare pe care si le-a propus inca de la demararea lucrului la site.

In timpul campaniei de promovare, site-ul a inregistrat peste 20.000 de vizitatori cu un bounce rate de 15% si peste 300.000 de pagini vizualizate.

Peste 1.000 de utilizatori si-au facut un cont si s-au abonat la Newsletterul VreauCuloare.ro pentru a fi permanent informati cu privire la noutatile de pe site.
Mai mult de 100 de persoane au avut incredere in Sfatul Specialistului solicitand consultanta online pe VreauCuloare.ro.

In prezent site-ul este accesat de mai mult de 12.000 de vizitatori unici pe luna care ajung pe site din cautari Google.

Nona Serbanescu – Managing Partner Hanson, declara: “VreauCuloare.ro este un proiect de comunicare cu bataie lunga. Este un proiect de popularizare a unui stil de viata, focusat pe culoare si detalii. Tocmai de aceea, cea mai mare satisfactie cu privire la acest proiect a fost cand, intreband un amic care zugravea ce vopsea foloseste, mi-a raspuns: “folosesc Dufa, din cele amestecate la magazin. Am gasit un site unde iti explicau lucruri despre culori si dupa ce am citit vreo doua nopti m-am dus in magazin direct la standul Dufa si mi-am cumparat galetile de vopsea dorite”. De asemenea, foarte importanta pentru noi este si increderea cititorilor in sfaturile specialistului la care apeleaza intr-un numar foarte mare.” {mosloadposition user10}

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *