Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Volkswagen prezinta cel mai economic automobil din lume

Conceptul L1 este propulsat de noul motor TDI de înaltă tehnologie şi de electromotor

Caroseria de plastic rigidizat cu fibre de carbon a modelului L1 cântăreşte numai 124 kilograme

L1 va avea o viteză maximă de 160 km/h şi va consuma numai 1,38 litri de motorină

Emisiile de CO2 de numai 36 g/km reprezintă o nouă valoare optimă

Volkswagen prezintă în premieră mondială conceptul viitorului model L1. Acesta oferă primele imagini asupra modelului de serie. Graţie caroseriei de plastic rigidizat cu fibre de carbon (CFK), modelul complet hibrid cântăreşte numai 380 kilograme. Cu un consum mediu de 1,38 litri motorină, acest concept Volkswagen care permite utilizarea în regim cotidian şi se remarcă prin forma sa deosebit de aerodinamică (Cw 0,195!) este modelul hibrid cu cel mai redus consum de carburant din lume. Emisiile de CO2 ale prototipului L1 sunt de asemenea reduse, fiind de numai 36 g/km.

Retrospectivă. În urmă cu şapte ani, dr. Ferdinand Piech, preşedinte al consiliului de administraţie la momentul respectiv, în prezent preşedinte al comisiei de supraveghere al Volkswagen AG, a condus un prototip de la Wolfsburg la Hamburg, cu performanţe unice până la momentul respectiv: este vorba despre modelul Volkswagen de 1 litru – primul autoturism din lume cu un consum de un litru de carburant. Omul şi maşina au intrat în istoria automobilelor. În luna aprilie 2002 s-a constat fără dubii că mai era nevoie de mult timp până la producţia de serie a autoturismului de 1 litru. Nici producţia caroseriei din plastic rigidizat cu fibre de carbon (CFK) nu reprezenta o soluţie fezabilă din punct de  vedere al costurilor. Dar încă din 2002, dr. Ferdinand Piëch a estimat că se apropia vremea unui autoturism cu un consum de 1 litru, realizat din CFK, ca material utilizabil la scară industrială. Iar în 2009 s-a ajuns la acest nivel: cu ocazia salonului IAA de la Frankfurt (17 – 27 septembrie), Volkswagen a demonstrat indubitabil prin cea de-a doua generaţie a produsului genial: L1 este o soluţie fezabilă într-un viitor apropiat. Cu o tehnologie complet nouă şi un design inovator. Revoluţionar şi apropiat de producţia de serie.

„Este o provocare uriaşă producţia caroseriei monococ din GFK cu costuri acceptabile“, afirmă dr. Ulrich Hackenberg, membru al consiliului de administraţie al Volkswagen pe probleme de dezvoltare. Din punct de vedere tehnic, dar şi al designului, caroseria CFK este considerată în prezent o performanţă de top în domeniul producţiei de automobile. Elementul de unicitate: raportul dintre dimensiuni. În timp ce lungimea L1, cu 3.813 milimetri, se apropie de cea a unui Volkswagen Fox, iar înălţimea de 1.143 milimetri este similară celei unui Lamborghini Murciélago, pentru lăţimea optimizată din punct de vedere aerodinamic (1.200 milimetri) nu există o dimensiune similară pe plan mondial.

Filozofia L1 – definirea unui nou tip de automobile

La realizarea celor două generaţii de prototipuri, Volkswagen a pus sub semnul întrebării toate elementele caracteristice unui autoturism obişnuit. Punctul central de plecare a fost reprezentat de structura caroseriei, ceea ce a condus la formularea unei întrebări fundamentale: care trebuie să fie aspectul şi structura unui automobil pentru a asigura un consum cât mai redus? Răspunsul logic a fost: foarte aerodinamic şi uşor. Iar aceasta cu respectarea unei condiţii care nu poate fi pusă în discuţie: siguranţă maximă. Soluţia: un model îngust cu două locuri şi o caroserie din CFK!

Dispunerea corespunzătoare a scaunelor a fost preluată de la planoarele care se remarcă prin performanţe aerodinamice fără compromisuri: unul în spatele celuilalt. Pentru că în acest mod este redusă suprafaţa care opune rezistenţă. Accesul la bordul prototipului este asigurat de asemenea ca în cazul unui planor, prin intermediul plafonului care se deschide către lateral. Cu ocazia celei de-a doua generaţii, prototipul a fost perfecţionat, a fost regândită fiecare componentă, a fost creat un tren de rulare special cu elemente de aluminiu şi a fost preluată în special din Formula 1 şi din construcţia de aeronave tehnologia decisivă de realizare a suprafeţelor de plastic rigidizate cu fibre de carbon, această formă fiind combinată cu un propulsor hibrid unic, apropiat de producţia de serie. 2013 ar fi un an bun pentru a pune bazele unui nou viitor.

Bucuresti, 20.10.2009

{mosloadposition user9}

{mosloadposition user10}

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.