Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Volkswagen Polo, file de istorie auto

S-ar putea spune ca Polo este nascut din traditia marcii si respecta toate cerintele impuse de brandul Volkswagen pentru a fi un adevarat lider intr-un segment extrem de competitiv.

Prima generatie a modelului Polo a fost introdusa pe piata in 1975 si a fost produsa pana in octombie 1981. Un facelift minor a avut loc la trei ani dupa lansare, timp in care peste 500.000 de Polo Mark I fusesera produse si vandute.

O versiune sedan, numita Derby, a fost introdusa in ‘77, construita de asemenea la fabrica Volkswagen din Wolfsburg. Faceliftul primit de cele doua variante cuprindea bare frontale din plastic, o grila de racire redesenata si o consola centrala revizuita. Farurile rotunde ale versiunii Derby au fost inlocuite cu unele patrate pentru a se asemana mai mult cu sedanul bazat pe Golf, Jetta.

La lansare erau disponibile trei versiuni de motorizare, avand intre 30 si 60 de cai putere. Motorul cu patru cilindri in linie de 1.272 cmc echipa Polo GT si dezvolta 60 CP.

Al doilea pas in evolutia lui Polo

In 1981, modelul Polo ajungea la a doua generatie. Noua versiune a intrat in productie in acea vara si propunea un plus de spatiu interior si de echipamente standard

Insa principala modificare consta in numarul mai mare de versiuni de caroserie. Pe langa varianta „coupe“, cu luneta oblica, asemanatoare cu a primei generatii, Polo Mk2 era propus si in versiunea Wagon, cu luneta aproape verticala. Ambele erau de fapt hatchbackuri cu trei usi, in timp ce a doua generatie a variantei berline si-a pastrat numele Derby si a intrat in productie abia in luna decembrie a aceluiasi an. Polo Mk2 a avut rolul privilegiat de a fi utilizat din plin in implementarea inovatiilor marcii.

Spre exemplu, Volkswagen prezentase la inceputul anului transmisia tip Formel E, cu pinioane reconfigurate, pentru un consum economic de carburant.

Al treilea raport al cutiei era conceput astfel incat sa permita atingerea vitezei maxime, in timp ce treapta a patra, prin scaderea numarului de turatii, era destinata reducerii substantiale a consumului de combustibil. Polo Formel E s-a numarat printre primele aplicatii practice ale noului sistem si dispunea de un motor de 1,1 l si 50 C P, capabil insa sa furnizeze un cuplu imbunatatit la turatii reduse.

Povestea Polo mergea mai departe. Va urma…

Sursa: Scorpion / Dan Stefan

Inca din 1998 SCORPION este distribuitor Volkswagen si Audi in judetul Vrancea. De la inceputul anului 2010 Scorpion a devenit si distribuitor SEAT. Experienta dobandita in acest timp garanteaza calitatea tuturor serviciilor pe care le oferim:
– ‘One Stop Shop’ – finantare, asigurare si servicii post-vanzare. Pe toata durata contractului de finantare – in leasing sau credit – clientul beneficiaza de consultanta specializata atat din partea companiei noastre cat si din partea personalului Porsche Bank.
– service complet pentru intreaga gama de autoturisme Volkswagen, Audi si Seat;
– piese de schimb din stoc sau la comanda.

Bucuresti, 31.08.2010

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.