Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Vine Black Friday – esti pregatit sa alegi oferta de telefonie sau internet potrivita?

Ancom

Întrucât urmează o perioadă în care furnizorii de servicii de comunicații electronice lansează oferte promoționale, ANCOM îi sfătuiește pe utilizatori să se informeze înainte de a se decide asupra unei oferte de telefonie sau internet și să aleagă oferta care corespunde cel mai bine nevoilor lor de comunicare.

Fie că este vorba de un smartphone sau o tabletă cu o reducere substanțială, la achiziționarea unui abonament pentru servicii de telefonie sau internet ar fi bine ca utilizatorii să verifice următoarele lucruri:
· gradul de acoperire, în cazul telefoniei și internetului mobil, informație care poate fi obţinută direct din magazinele/casieriile furnizorului sau consultând hărţile de acoperire disponibile pe site-ul acestuia. Hărţile reflectă acoperirea din exteriorul clădirilor şi valorile sunt orientative, nefiind garantate. Utilizatorii pot verifica și valoarea medie națională a vitezei serviciului de internet sau valoarea medie a acesteia pe localitate pe www.netograf.ro, la secțiunea Statistici;
· dacă serviciul este disponibil în zona lor, în cazul telefoniei și internetului la punct fix;
· tarifele: valoarea abonamentului lunar, dacă aceasta este disponibilă doar pentru un serviciu sau pentru un pachet de servicii, tariful pentru utilizarea/închirierea unor echipamente adiţionale (dacă este cazul), tarife pentru apeluri internaţionale;
· câte minute/SMS-uri/trafic include abonamentul, în ce reţele pot fi folosite, în ce ordine vor fi consumate şi ce tarife se aplică după consumarea lor;
· perioada minimă pentru care se angajează să nu renunţe la contract;
· taxele pe care ar trebui să le plătească dacă renunţă la contract înainte de termen;
· termenul de instalare/activare a serviciului;
· cum poate fi anunţată o defecţiune şi în ce termen se remediază;
· la ce despăgubiri au dreptul dacă furnizorul nu respectă anumite clauze contractuale;
· dacă telefonul achiziţionat împreună cu serviciul este codat în reţea;
· unitatea minimă de taxare a traficului de internet (de exemplu, 1 KB, 10 KB, 1 MB etc.);
· dacă şi în ce condiţii furnizorul poate bloca sau tarifa suplimentar accesul la anumite aplicaţii (de tip VoIP, file-sharing etc.);
· condiţiile de suspendare, respectiv reconectare a serviciului în caz de suspendare, precum şi tarifele aplicabile.

Mai multe detalii despre serviciile de telefonie, internet și televiziune se găsesc în InfoCentrul ANCOM, aici.

Bucuresti, 19.11.2015
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.