Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Vernisajul expozitiei EFECTE COLATERALE, George Angelescu la Carturesti Carusel | marti

27 octombrie, ora 19:00

EFECTE COLATERALE
GEORGE ANGHELESCU

Din 27 octombrie la Cărturești Carusel

Curator: Silviu Pădurariu, Unrest/Bucharest.

O expoziție organizată de Aiurart și H’art Gallery.

Vernisaj: marți 27 octombrie, începând cu ora 7 pm.

Facebook event

… 2500 de refugiați mor în Mediterana; 461000 de victime directe și colaterale ale războiului din Irak; peste 20 de milioane de victime ale traficului uman, dintre care 5,5 milioane sunt copii, iar 55% sunt femei; peste 349 de victime în India mutilate cu acid, un număr de trei ori mai mare decât în 2013; peste 184000 de români părăsesc țara; peste 5 trilioane de bucăți de plastic, aproape 269000 de tone, plutesc în oceane; 40 de miliarde de tone de emisii de carbon în atmosferă; peste 2000 de teste atomice din 1945 până în prezent, et caetera.

De la un anumit nivel, tragedia devine statistică. Sufletul nu mai este de folos pentru a îngloba mecanicile și politicile unei lumi post-apocaliptice. Aceste atrocități anti-natură și anti-om sunt știrile zilnice ale unor civilizații prin excelență umaniste, fondate pe puterile divine ale unui homo-sapiens diferit de animal prin etică și gramatică. Aceste cifre care depășesc limitele emoționale ale omului vechi aparțin unei noi forme de realitate/ normalitate. Noile margini sunt trasate de fobiile și isteriile propagandei și ideologiilor globalizării. Raportat la cifre și cantități globale, numărul victimelor va fi mereu acceptabil.

Pe acest fond, imaginea își caută noi repere pentru a putea imprima/exprima narațiunea dezarticulării, desființării. Alt tip de inteligență instrumentează percepția și realitatea, în perspectivă nu mai e imaginea ideală a unui om ideal – jumătate natural, jumătate supranatural, ci imaginea hibridului, a androidului ideal – jumătate natural, jumătate artificial. Pictura contemporană figurativă tânără, de după 2010, își delimitează noi tipuri de narațiune înglobând datele și informațiile hibridizate și artificializate ale tranziției dintre milenii. Iar acest lucru poate fi identificat și în contextul românesc.

Demersul lui George Anghelescu din ultimii 5 ani punctează un conținut conectat la fondul social, cultural și istoric, reflectând asupra temelor globale acute, căutând o formă proprie de administrare a șocului realității. În același timp, regăsim tendințe de reglare a realității, tinzând către o practică mai mult cultă, rațională și estetică, mai puțin impulsivă, gestualistă sau activistă. Totul pare că descinde dintr-un baroque futurist hiper-estetizat, cu accente post-pop sau de hiper-realism, anulând aceste repere prin plasarea imaginii într-o dimensiune intermediară, între pictură și grafică, alternând constant între liniaritatea stabilă a grafitului și picturalitatea iluzorie a tușei de ulei. Suntem în fața unor afișe hibrid ale comunicării propagandei globale, icoane hibrid ale religiilor antropocentrice, peisaje hibrid după o natură artificializată.

Silviu Pădurariu, Unrest/Bucharest

Parteneri: H’art Gallery, Mobius, Editura Vellant, Asdesign95, Radio România Cultural, Zeppelin, Sapte Seri, Revista Arta, Senso TV Arte, Modernism, ArtClue, Vernisaje, Artindex, WeART, Agentiadecarte.ro, AR_chitecture TV, Parteneriat pentru arte, Unrest/Bucharest.

Bucuresti, 26.10.2015
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.