Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Vasul Greenpeace Rainbow Warriror promoveaza energia regenerabila in Romania

Greenpeace

Rainbow Warrior va acosta în Portul Comercial Constanța și va fi deschis pentru vizite în perioada 16-18 august

În perioada 16-18 august, vasul Greenpeace Rainbow Warrior va acosta în portul Constanța, unde Greenpeace va organiza evenimente pentru promovarea energiei regenerabile în detrimentul surselor pe bază de combustibili fosili și energie nucleară, în contextul schimbărilor climatice.

Vasul va fi deschis publicului începând cu data de 16 august, în intervalul orar 10:00-18:00, în data de 18 august, vasul este deschis doar până la 16:30 (intrarea ultimului grup de vizitatori).

Vizita Rainbow Warrior în România face parte din campania Greenpeace România de a încuraja formele alternative de energie și de a lupta împotriva utilizării energiilor convenționale, poluante și costisitoare, precum energia pe bază de cărbune, energie nucleară și gaze de șist, acestea din urmă reprezentând o nouă amenințare pentru zonele care au fost concensionate deja printre care se numără și litoralul românesc.

Cu tehnologia disponibilă astăzi, România ar putea să fie alimentată cu energie verde în proporție de 84%, până în 2050, potrivit studiului Revoluția Energetică1.

Rainbow Warrior este un vas construit special pentru Greenpeace, în 2011 și este unul dintre cele mai ecologice vase din lume, folosind energie regenerabilă și tehnologii de eficientizare a energiei.

1 Greenpeace lansează [R]evoluția Energetică în România
//www.greenpeace.org/romania/ro/campanii/schimbari-climatice-energie/revolutia-energetica/Greenpeace-lanseaza-Revolutia-Energetica-in-Romania/.

Vasul III este primul vas construit special pentru Greenpeace, după cele mai înalte standarde de mediu, ceea ce îl face unul dintre cele mai ecologice vase din lume.

Un vas rapid și fiabil

Rainbow Warrior este la fel de rapid ca multe alte vase industriale, având la bord bărci care pot fi lansate la apă în câteva miunute, chiar și în valuri de până la 3,5 metri înălțime. Vasul are pe punte un heliport, ceea ce înseamnă că la nevoie se poate obține o privire de ansamblu, care permite identificarea operațiunilor de pescuit ilegal sau transporturi ilegale de lemn, de exemplu.

O bază științifică

Vasul poate transporta până la 8 tone de echipament special. Este proiectat astfel încât oamenii de știință să poată lucra la bordul navei. Sprijinind cercetările științifice independente, Greenpeace ajută la înțelegerea fenomenelor care afectează ecosistemele planetei.

Un nucleu de comunicare

Sistemul de comunicare prin satelit de la bord – care cuprinde și un sistem încorporat de transmisie prin satelit – permite Rainbow Warrior să transmită imagini live de la bord, expunând problemele de mediu direct către presa mondială.

Un model pentru navele eco

Pentru un vas de acest tip, Greenpeace, cu ajutorul unor ingineri excelenți, a făcut tot posibilul ca Rainbow Warrior să fie cât mai prietenos cu mediul.

Vasul navighează în principal cu ajutorul energiei eoliene. Catargul special, înalt de 55 de metri, poate suporta mult mai multă pânză decât un catarg obișnuit, de aceeași dimensiune. Este pentru prima oară când un acest tip de catarg a fost montat pe un vas de mărimea Rainbow Warrior. Vasul are motoare electrice care să îl ajute când vremea nu este favorabilă navigării cu pânze, dar acestea sunt și ele construite astfel încât să fie cât mai eficiente.

La bordul navei, pot fi stocați până la 59 de metri cubi de apă uzată, evitându-se astfel orice nevoie de a le deversa. Apa uzată este curățată și reciclată cu ajutorul unui filtru biologic special aflat la bord.

Printre alte trăsături eco ale navei se numără:
· Forma calei este proiectată special pentru a oferi un nivel superior de eficiență energetică
· Catargul special și vela sunt optimizate pentru o navigare eficientă
· Sistem electric de propulsie (7 noduri cu doar 300 kW)
· Evaluare de mediu extinsă a vasului
· Cele mai înalte standarde de mediu pentru toate motoarele (IMO Tier-II)
· Sistem de tratare a gazelor de eșapament, care minimizează emisiile de NOx și de particule în suspensie (PM)
· Sistem de tratare biologică a apei uzate
· Sistem central de umplere și ventilare pentru combustibil și uleiuri pentru prevenirea scurgerilor
· Sistem de vopsire prietenos cu mediul.

Bucuresti, 08.08.2014
{mosloadposition user9}
By Alina E. Popescu

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.