Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Vanzarile inregistrate de Skoda la nivel international au crescut anul trecut cu 7,1 %

În comparaţie cu anul 2007, vânzările Škoda Auto au crescut cu 7,1 % la nivel mondial, fiind comercializate 674.530 de automobile, stabilindu-se astfel un rezultat record pentru producatorul ceh. Având în vedere criza financiară mondială înregistrată pe parcursul ultimelor şase luni ale anului, rezultatul este remarcabil. Vânzările companiei s-au majorat în special graţie pieţelor din China şi Europa de Est. Cota de piaţă deţinută de marca cehă s-a majorat la 2,3 % in Europa de Vest, în ciuda scăderii cu 8,4 % a pieţei generale a automobilelor. Vânzările Škoda Auto s-au majorat în Europa de Est cu 30,1 %, înregistrând un număr de 123.630 de automobile livrate. Cea mai importantă creştere a fost obţinută în Rusia, unde în anul 2008 au fost comercializate 50.733 de automobile, reprezentând o creştere de 84,2% în raport cu anul precedent.

Cel mai mare producător de automobile din Cehia a livrat în 2008 un număr total de 59.284 de automobile în China, ceea ce înseamnă o creştere de 117 % în raport cu 2007. Alte 16.051 de automobile au fost livrate clienţilor din India. În comparaţie cu intervalul precedent, s-a înregistrat o creştere de 31,9 % pe această piaţă.

Germania rămâne în continuare cea mai puternică piaţă din Europa de Vest pentru marca Škoda. În anul 2008, producătorul de automobile şi-a majorat cota de piaţă la 3,9 %, iar acest rezultat a fost obţinut în contextul unui regres de 1,8% al pieţei auto. Clienţii germani au înmatriculat pe parcursul anului 2008 cu 2% mai multe maşini Škoda comparativ cu 2007, ceea ce înseamnă o cifră exactă de 121.277 automobile.

Octavia a fost şi în anul 2008 cel mai căutat model al mărcii Škoda. În total au fost comercializate 344.857 de unităţi ale modelului Octavia (Octavia şi Octavia Tour), ceea ce înseamnă o creştere cu 11,3 % în raport cu anul 2007. Cel de-al doilea model în ierarhie din punctul de vedere al numărului total de unităţi vândute este Škoda Fabia. Producătorul de automobile a livrat 246.561 de unităţi ale acestui model către clienţii din întreaga lume (ceea ce înseamnă +5,9 %). Cea mai importantă creştere procentuală a înregistrat-o cel mai recent model, noua Škoda Superb. În anul 2008, au fost vândute cu 24,9 % mai multe unităţi din acest model în comparaţie cu anul precedent, ceea ce înseamnă o cifră totală de 25.645 automobile. Mai mult, producătorul ceh a vândut 57.467 de unităţi Škoda Roomster.

„În ciuda problemelor actuale, reuşim să menţinem o tendinţă pozitivă a vânzărilor pe anumite pieţe. Vom susţine procesul de dezvoltare în Rusia, China şi India. Este dificil să estimăm evoluţia vânzărilor companiei noastre, însă mizăm pe un interes sporit la nivel mondial pentru automobilele de clasă mică, precum Škoda Fabia. Acest model nu reprezintă doar expresia unei dorinţe de reducere a costurilor, ci şi transpunerea în practică a unor iniţiative sporite de protecţie a mediului. Sperăm într-o evoluţie pozitivă, mai ales în contextul lansării de noi modele în anul 2009“, a declarat Fred Kappler, membru al consiliului de administraţie al Škoda Auto, responsabil pentru departamentul de vânzări.

Bucuresti, 13.01.2009

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.