Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Unul din doi romani isi doreste o alta culoare pentru masina

Un studiu realizat de Daedalus Millward Brown pentru www.VeziCatFace.ro arata ca desi cei mai multi romani au masini bleumarin/albastre, aceasta culoare ocupa doar locul 4 in ordinea preferintelor. Daca ar fi sa aleaga o culoare pentru viitoarea masina, romanii ar opta pentru: argintiu, negru sau rosu/visiniu/grena.

Culorile cel mai des intalnite la masinile din Romania sunt: bleumarin/albastru (22%), argintiu (18%), rosu/visiniu/grena (15%), bej/gri (13%), negru (12%) si alb (11%). De cealalta parte, culorile cel mai putin intalnite sunt: verde (6%), galben (2%) si maro/cafeniu (1%).

56% dintre soferi au spus ca si-ar dori o alta culoare pentru viitoarea masina decat cea pe care o au in prezent. In topul preferintelor acestora se regasesc culorile argintiu (21%), negru (20%), rosu/visiniu/grena (16%) si bleumarin/albastru (15%).

“Diferenta dintre culorile masinilor detinute si culorile pe care romanii si le doresc este oarecum normala daca tinem cont de aspecte precum moda, varietate si mai ales tipul achizitiei. Romanii cumpara preponderent masini second hand, situatie in care culoarea nu mai joaca un rol la fel de important ca atunci cand se achizitioneaza o masina noua. In astfel de cazuri, cumparatorul se uita mai intai la pret, consum, costuri de intretinere si, daca mai are de ales, la culoare” a spus Alexandru Govoreanu, director de dezvoltare al www.VeziCatFace.ro.

Prin comparatie cu femeile, barbatii ar alege intr-o mai mare masura un autoturism de culoare argintie (22% barbatii vs. 17% femeile), bleumarin/albastra (16% barbatii vs. 11% femeile) sau bej/gri (10% barbatii vs. 6% femeile). La randul lor, femeile sunt mai atrase de culorile rosu/visiniu/grena (25% femeile vs. 14% barbatii) si verde (6% femeile vs. 2% barbatii).

Persoanele cu venituri mari au o inclinatie crescuta catre achizitia de masini noi, ceea ce le permite sa-si aleaga cu mai multa usurinta culoarea. In acelasi timp, negrul se regaseste intr-o proportie semnificativ mai mare in gama de culori a masinilor premium. Aceasta explica de ce persoanele cu venituri ridicate detin intr-o masura mai mare masini negre.

Venitul influenteaza si preferintele romanilor pentru o anumita culoare. Astfel, pe masura ce veniturile cresc, romanii prefera mai putin culori precum bleumarin/albastru sau argintiu si aleg in schimb culoarea neagra sau bej/gri.

Pe categorii de varsta, tinerii pana in 35 de ani prefera masinile negre (31%) in timp ce persoanele cu varsta de peste 35 de ani prefera autoturismele de culoare argintie (25%).

Culoarea neagra are o valenta aspirationala pentru tineri. Pe masura ce cresc in varsta, soferii se calibreaza si se adapteaza la optiunile pe care le au la dispozitie, alegand culori mai practice.

Prin comparatie cu locuitorii din restul tarii, bucurestenii isi doresc intr-o mai mare masura masini de culoare bleumarin/albastru si intr-o mai mica masura masini argintii sau albe.

Studiul a fost realizat prin interviuri online pe un esantion reprezentativ de 2686 proprietari de autoturisme din mediul urban cu varsta cuprinsa intre 18 si 55 ani. Eroarea de esantionare este de +/-2%. Datele au fost culese in luna ianuarie 2014.

Despre www.vezicatface.ro

VeziCatFace.ro este un site de consultanta auto lansat in septembrie 2012. Printre serviciile oferite se numara Pretul Corect, Costul total si Rating-urile specializate.

Bucuresti, 13.02.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.