Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

UNLOAD THE GUN, LOAD THE PEN!

Rares Petrisor
General Manager Media Pozitiv

“O minte intuitiva este un dar sacru; o minte rationala este un slujitor devotat. Am creat o societate care divinizeaza slujitorul si uita darul” – sunt cateva cuvinte rostite de Albert Einstein care ma ajuta sa definesc mult mai bine o problema care apare frecvent in PR: ajungem la rezultatul dorit rational sau intuitiv? Ne bazam pe experienta, pe precedente, pe retete de succes aplicate altor clienti – majoritatii – sau avem curajul de a incerca ceva nou? Cat de benefica ii este clientului noutatea? Cat de dispus este sa o testeze? Ce inseamna “nou” in PR?

Specialistul in relatii publice este/trebuie sa fie, axiomatic, un om foarte bine informat. Nu numai in legatura cu afacerile relative la clientii sai, dar si cu probleme generale, politice, sociale, economice. Am sustinut, de cate ori am avut ocazia, avantajele PR-istului ancorat in realitate in fata celui care stapaneste foarte bine contul, fara sa stie insa foarte bine ce se intampla dincolo de rapoartele de presa. Tocmai tratarea acestor subiecte, legatura dintre potentialul focar creator al subiectului si sfera de comunicare a clientului face adesea diferenta intre rezultate.

 

{viewonly=registered,special}Mai departe, cred ca trebuie sa privim din ce in ce mai serios arma nr.1 a profesiei: cuvantul. Sunt extrem de dezamagit – de aceasta data in calitate de ziarist –  de calitatea scriiturii in ziua de azi, mai ales ca intalnesc tot mai multi potentiali clienti care isi doresc “standarde extrem de ridicate in relatia cu presa”. Nu fac nicio referire aici la proceduri, la metode, la mecanisme, ci la cuvintele pe care le folosim in exprimarea lor. Pe de alta parte, este demonstrat faptul ca marja de creativitate este in stransa legatura cu modul in care cunosti, stapanesti si folosesti instrumentele productiei creative. Si astazi creatie inseamna foarte mult vizual. Semiotica secolului al XXI-lea este mult mai directa, brutala aproape. Ce nu intelegi din prima, trece pe langa tine. Lupta pentru conturi de relatii publice si-a mutat izvoarele inspirationale in zona graphic designului, in zona conceptualizarii grafice a planului de comunicare. Ceea ce nu bucura foarte mult companiile de publicitate…

Asadar, avem doua instrumente, cu arii genetice relativ separate: cuvantul si desenul. Obiectivul lor creativ este diferentierea si pozitionarea – elemente de general purpose cerute, practic, de orice client. Sunt insa cerute si de piata. Agentia noastra lucra, in toamna anului trecut, de exemplu, la impachetarea unei oferte a unei companii X pentru a castiga o licitatie dintr-o industrie care nu are legatura cu publicitatea, comunicarea etc. Am fost surprinsi, dar surprinderea a generat si o noua verticala de business pentru noi. Ne-am dat seama foarte rapid ca exista anumite produse – cu puternice accente creative – care ies din aria comunicarii sau identitatii corporate, putand fi interpretate la voia echipei de PR. Ne-am pierde timpul daca am re-citi argumentele cosmeticii comunicarii. Impachetarea comunicarii – pe care o putem numi, generic, communication packaging – are ceva aparte. Sau, daca vreti, reprezinta ceva mai mult: un cumul de identitate corporate, creativitate PR, talent in graphic design, experienta si excelenta in comunicare publica, cercetare de marketing si multa cunoastere a pietei clientului.

Cu alte cuvinte, cred ca a aparut o noua dimensiune in industria de PR. Communication Packaging, i-am putea spune. Este ceea ce defineste relatia Client-Agentie-Piata. Este stropul de sudoare din industria grea a creatiei. Este o idee noua, buna si puternica. Idee care acopera atatea zone de interactiune incat te intrebi daca e doar un nume care defineste schimbarile din relatiile publice sau numele unei revolutii?

Rares Petrisor
este general manager al agentiei Media Pozitiv, pe care a infiintat-o in 2005. Este, de asemenea, consultant mass media pe diverse proiecte, avand colaborari periodice cu mass media (Antena3, Money Channel). A fost realizatorul si prezentatorul Revistei Presei la Money Channel, in 2006. A lucrat in Guvernul Romaniei, detinand portofoliul de consilier de stat pentru relatia cu presa straina, post ocupat dupa indeplinirea unui mandat de 2 ani ca atasat de presa la Ambasada Romaniei in Regatul Unit al Marii Britanii si Irlandei de Nord. Experienta sa de media cuprinde 2 ani ca realizator/prezentator radio Europa FM, redactia stiri; editor-prezentator sectia Stiri Externe, Televiziunea Romana si diverse colaborari presa scrisa (Romania Libera, Tineretul Liber, Expres Magazin, Meridian, Gazeta de Transilvania etc.). Este membru ARRP din 2006. {/viewonly}

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.