Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Universitatea Oxford publică studiul de caz „Enel: căi către transformare prin valoare comună și inovație”

Enel logo

Oxford și Roma – Saïd Business School, școala de afaceri a Universității Oxford, a publicat un studiu intitulat „Enel: căi către transformare prin valoare comună și inovație” (https://www.sbs.ox.ac.uk/sites/default/files/2021-04/Enel-Case-Study.pdf). Studiul a fost realizat de Carlos Blanco, Marcel Metzner și Judith Stroehle, afiliați Inițiativei Rethinking Performance a Saïd Business School.

„Este o onoare pentru noi să salutăm această lucrare a unei instituții academice de asemenea calibru precum Universitatea Oxford”, a comentat Ernesto Ciorra, Chief Innovability® Officer al Grupului Enel. „De-a lungul anilor, Grupul nostru și-a transformat cu succes businessul, devenind lider în ceea ce privește valoarea comună și sustenabilitatea, printr-o strategie fundamentată de premisa că «sustenabilitatea înseamnă valoare» și piloni strategici care ne susțin angajamentul de a deveni o companie cu emisii zero. În ceea ce privește crearea de valoare comună, am abordat inovarea inversă pentru a răspândi și a asimila acest concept la nivelul întregului nostru business, începând cu piețele emergente pentru a sprijini creșterea surselor regenerabile de energie și apoi a o filtra înapoi în companiile noastre din Europa. În plus, am integrat sustenabilitatea în inovație, prin Inovație Deschisă®, ceea ce înseamnă adoptarea unei abordări care valorifică mai multe ecosisteme de jucători din întreaga lume cu scopul de a genera noi oportunități.”

În confruntarea provocărilor legate de schimbările climatice, sectorul energetic traversează o schimbare radicală de la generarea centralizată de energie electrică pe bază de combustibili fosili la surse regenerabile de energie și la alte soluții energetice durabile. Enel și-a asumat un rol de lider în tranziția energetică și și-a aliniat scopul, misiunea și strategia corporativă la Obiectivele de Dezvoltare Durabilă (ODD) ale ONU. În particular, Grupul a vizat în mod direct patru ODD principale: ODD 7 (Energie Accesibilă și Curată), ODD 9 (Industrie, Inovație și Infrastructură), ODD 11 (Orașe și Comunități Durabile), toate contribuind la ODD 13 (Politici Climatice).

Prin aplicarea pricipiului Inovației Deschise® și crearea de valoare comună, Enel adresează provocările în creștere ale industriei, în același timp cultivând o cultură a deschiderii la nivel de organizație, prin implicarea echipei sale de conducere. Aceste caracteristici oferă Enel resursele pentru a contribui la formarea unui viitor mai sustenabil și mai incluziv pentru sectorul energiei.

Enel logo

Toate cele de mai sus corespund angajamentului pe care Enel și l-a asumat prin misiunea sa corporativă: „Open Power pentru un viitor mai luminos. Susținem progresul sustenabil”, care se regăsește în toate activitățile Grupului, începând cu planul strategic.

Poziția de lider a Enel din punct de vedere al sustenabilității este recunoscută la nivel global prin includerea Grupului într-o serie de indicatori și topuri recunoscute, precum Indicele Global și European de Sustenabilitate Dow Jones, Indicele MSCI ESG Leaders, seria de indici FTSE4Good, Lista A pentru schimbări climatice a CDP, Indicele Euronext Vigeo-Eiris 120, Indicele STOXX Global ESG Leader, Scorul ISS „Prime”, TOP 100 al Indicelui Refinitiv pentru Diversitate și Incluziune, Indexul Bloomberg al Egalității de Gen, Topul 100 European al Equileap pentru Egalitate de Gen, Indicele ECPI și Indicele de Bună Practică al Thomson Reuters/S-Network ESG.

Grupul atrage din ce în ce mai mult atenția Investitorilor Responsabili Social, a căror participație în companie este în continuă creștere, reprezentând aproximativ 13,4% din capitalul social al Enel, dublu față de 2014. Această creștere, dublată de accentuarea importanței aspectelor non-financiare în crearea de valoare pe termen lung, reflectă consolidarea poziției de lider global a Enel în domeniul sustenabilității.

Această strategie a fost analizată în detaliu într-un studiu de caz al Universității Oxford și a fost confirmată recent de directorul financiar al Enel, Alberto de Paoli, care subliniază importanța creării de valoare pentru toate părțile interesate, nu doar pentru acționari, și orientării către o nouă formă de capitalism numită „capitalismul părților interesate”. În prezent, o strategie care se axează pe sustenabilitate este singura modalitate prin care o companie poate să activeze și să reziste pe termen lung, inclusiv din punct de vedere financiar.

Mai multe informații despre webinarul Enel privind viziunea strategică 2030, la care va participa directorul financial al Enel, Alberto de Paoli, pot fi găsite aici: https://www.enel.com/company/stories/articles/2021/02/energy-revolution-meetenel.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.