Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Universitatea Alternativa CROS, cu sprijinul ING Bank, lanseaza un nou model de invatare

a antreprenoriatului

În cadrul Incubatorului de afaceri al Universității Alternative CROS, opt startup-uri inițiate de studenți primesc din partea ING Bank câte un mentor şi sprijin financiar în valoare totală de 20.000 de euro.

Pentru a promova antreprenoriatul ca opţiune de carieră, ING Bank susţine Incubatorul de afaceri ­ al Universităţii Alternative. Proiectul este croit special pentru studenţii Universităţii: majoritatea voluntari din organizaţii neguvernamentale, interesaţi de dezvoltarea lor personală, creativi, implicaţi în comunitatea din care fac parte.

20.000 de euro – investiţia ING Bank în Incubatorul de afaceri

Incubatorul are două etape: prima, derulată între octombrie 2013 – ianuarie 2014, a vizat livrarea de informații necesare unui antreprenor. Atât parteneri ai Universității Alternative, cât și reprezentanți ai ING Bank, au susținut, voluntar, ateliere de educație financiară, marketing și comunicare.

În cea de a doua etapă, pe parcursul a nouă luni (februarie – octombrie 2014), planurile de afaceri realizate de studenți vor fi evaluate, cele mai bune primind finanțare și un mentor din partea băncii, care îi va îndruma în luarea primelor decizii de business.

Mişu Negriţoiu, Chairman al ING Bank şi mentor în acest proiect, spune: „Mentorez un atelier de învăţare alternativă, care îşi propune să aplice principiile şcolii democratice în predare. Cred că poate fi o afacere de viitor, cu un impact real asupra societăţii româneşti. Tinerii din Incubator m-au mai convins de un lucru: au energie şi entuziasm cât să mute munţii. Iar acestea cred că sunt principalele caracteristici ale unui antreprenor”.

Modelul de învăţare – croit pe nevoile antreprenorului la început de drum

Modelul de învăţare a fost realizat având în vedere provocările pe care antreprenorii le întâmpină de la realizarea business-plan-ului până la transformarea lui într-o afacere sustenabilă. Horaţiu Ţicău, Business Developer al Universităţii Alternative CROS spune: "Din punctul nostru de vedere, studenţii interesaţi de antreprenoriat au nevoie, în primul rând, de cineva care să îi ajute să îşi organizeze ideile şi să le valideze – de un „buddy”, aşa cum îl numim noi. Apoi, au nevoie să intre în contact cu alţi antreprenori la început de drum – de o comunitate unde să găsească resurse, să fie înconjuraţi de oameni care vorbesc aceeaşi limbă şi întâmpină aceleaşi provocări. Apoi, evident, au nevoie de cunoştinţe de business – cum îşi fac un plan de afaceri, strategii de vânzări, marketing şi de un mentor cu experienţă. Noi asta oferim la Universitatea Alternativă CROS".

Pentru ING Bank, acesta este un proiect de responsabilitate socială care se încadrează în direcţia educaţie financiară şi antreprenoriat. În cadrul Incubatorului, în urma evaluării planurilor de afaceri, sunt finanţate: un boutique creativ, o cofetărie online, două ateliere vestimentare, un studio foto, o afacere cu ceai şi cafea, o şcoală democratică şi un studio de animație 2D.

Universitatea Alternativă CROS a fost fondată în 2007 cu scopul de a contribui la o mișcare profundă de schimbare a educației din România. Aici învață 150 de studenți, prin 18 experiențe de învățare și în 5 facultăți alternative care abordează domeniile: comunicare, resurse umane, educație, vânzări , leadership și dezvoltare de organizații. CROS propune un model de educație alternativ bazat pe 4 principii: autonomie în învățare, colaborare în comunități de practici, impact în societate prin proiecte ancorate în realitate și mediu propice învățării.

ING Bank România a început în 2011 un proces de dialog social cu principalii beneficiari locali (clienți, angajați, presă, ONG-uri) pentru a afla care sunt așteptările și nevoile acestora. Pornind de la rezultatele acestui proces, ING Bank România și-a construit strategia de responsabilitate socială corporatistă, urmând trei direcții: Educație financiară si antreprenoriat, Educație pentru copiii din grupurile dezavantajate și Dezvoltare urbană.

Bucuresti, 06.03.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.