Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata in primele 6 luni din 2020: profitabilitate si solutii conectate la noua realitate

Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurari
  • UNIQA Asigurari a raportat in primele sase luni al anului 2020 o crestere de 15% pe segmentul de asigurari non-auto, comparativ cu aceeasi perioada a anului anterior, inregistrand prime brute subscrise in valoare de 17,9 milioane euro pe aceasta linie de activitate, conform IFRS.
  • Activitatea UNIQA Asigurari de viata in primele sase luni din 2020 a continuat sa fie sustinuta de vanzarea produselor traditionale, in crestere cu aproape 5% fata de aceeasi perioada a anului anterior. Compania a incheiat semestrul I cu un volum de prime brute subscrise din asigurarile de viata in valoare totala de 7,3 milioane euro, conform IFRS, cu 21% sub cea inregistrata in aceeasi perioada din 2019.
  • Profitul net cumulat al celor doua companii UNIQA in primul semestru din 2020 se situeaza la nivelul de 3,5 milioane euro, conform IFRS.
  • Ambele companii UNIQA au continuat sa isi concentreze eforturile pentru dezvoltarea de solutii de asigurare adaptate la nevoile generate de noua realitate, atat in zona de produse, cat si in cea de servicii.

In cel de-al doilea trimestru din 2020, perioada in care efectele starii de urgenta s-au conturat cu mai multa claritate, rezultatele UNIQA Asigurari și UNIQA Asigurari de viata au pastrat in focus cresterea profitabilitatii si accelerarea diversificarii portofoliului.

Logo UNIQA Asigurari

Asigurarile non-auto au inregistrat un avans de 15% comparativ cu aceeasi perioada din 2019, sustinut de cresteri semnificative pe segmentele de asigurari de locuinta, incendiu si raspunderi.

Diminuarea ponderii asigurarilor obligatorii de raspundere civila si imbunatatirea calitatii portofoliului de asigurari facultative CASCO au ramas definitorii pentru strategia companiei pe segmentul auto.

Totodata, segmentul auto a continuat sa se restranga influentat si de masurile de restrictionare, aplicate in contextul starii de urgenta.

Pentru asigurarile de viata, perioada starii de urgenta a avut un impact semnificativ asupra vanzarii de polite noi, in special pe canalul Bancassurance. Produsele traditionale au continuat sa sustina activitatea in aceasta zona, cu un avans de 5% fata de intervalul similar din anul anterior.

Primele brute subscrise in total de cele doua companii UNIQA se situau, la finalul primului semestru din 2020, la nivelul de 45,6 milioane euro, conform IFRS, cu 6 procente sub cele inregistrate in aceeasi perioada a anului anterior. Aceasta reducere a fost generata de accentuarea efectelor masurilor de reducere a ponderii asigurarilor RCA si asigurarillor auto facultative pe segmentul de leasing in cadrul portofoliului companiei, dar si pe fundalul efectelor starii de urgenta.

Profitul net total inregistrat de ambele companii UNIQA in primul semestru din 2020 a fost de 3,5 milioane euro, conform IFRS, semnificativ imbunatatit comparativ cu aceeasi perioada din 2019, ca urmare a masurilor din zona portofoliului de asigurari auto.

“Evolutia UNIQA in aceasta perioada a demonstrat capacitatea noastra de a gestiona schimbarea si a ne adapta rapid la noua realitate. Am reusit sa mentinem rezultate foarte bune in ceea ce priveste profitabilitatea companiei si este nevoie sa continuam eforturile de a limita impactul contextului generat de pandemie pentru o perioada mai indelungata. Acum, mai mult decat oricand, dezvoltarea de produse si servicii relevante, adaptate nevoilor specifice ale clientilor, eficientizarea proceselor si optimizarea costurilor prin digitalizare, precum si investitia in dezvoltarea echipei sunt directii ale strategiei companiei, care ne ajuta sa ramanem un reper de stabilitate si responsabilitate pentru angajatii, clientii si partenerii nostri. Dincolo de 2020, transformarea UNIQA continua, catre o companie puternic conectata la valorile si nevoile clientilor, capabila sa ofere acelasi standard ridicat de calitate a produselor si serviciilor oriunde si oricand” a declarat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurari.

Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurari
Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurari

“Pentru activitatea de asigurari de viata, perioada starii de urgenta si etapele ulterioare ne-au aratat ca este important sa ramanem alaturi de clientii nostri cu solutii de protectie adaptate nevoilor generate de noua realitate. Astfel, pe langa masurile pentru includerea riscurilor asociate COVID-19 in produsele de asigurare existente, am dezvoltat un nou produs de asigurare de viata de grup SARS‑CoV‑2 (COVID‑19) – UNITEAM PROTECT. Produsul a fost lansat la jumatatea lunii mai, odata cu primul val al masurilor de relaxare, socpul fiind acela de sprijni companiile care isi reiau treptat activitatea sa ofere echipelor protectie financiara in cazul infectarii cu noul coronavirus. Credem ca este un pas important, pe care il vom duce mai departe prin dezvoltarea de noi produse si revizurea celor existente, tot mai conectate la nevoile si realitatea clientilor”, a precizat Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurari de viata.

Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurari de viata
Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurari de viata

Optimizarea costurilor prin implementarea de solutiii digitale, cu impact asupra imbunatatirii calitatii experientei oferita clientilor, a ramas o prioritate si in cel de-al doilea trimestru din 2020. Astfel, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au incheiat primele sase luni ale anului curent cu un nivel al costurilor administrative situat cu 2,7 puncte procentuale sub cel inregistrat in aceeasi perioada a anului anterior.

„In toate aceste luni de la declansarea pandemiei, cu ajutorul solutiilor digitale si bazandu-ne pe calitatea si profesionalismul echipei noastre, ne-am putut continua activitatea fara probleme, reusind, in acelasi timp, sa imbunatatim indicatorii legati de costurile administrative. Vom continua sa dezvoltam acest cadru, care sa raspunda deopotriva nevoilor echipei noastre, ale clientilor si partenerilor, fara a impacta calitatea experientei oferita in relatia cu UNIQA”, a declarat Paul Cazacu, Vicepresedinte – Director General Adjunct – CFO UNIQA Asigurari.

Paul Cazacu, Vicepresedinte – Director General Adjunct – CFO UNIQA Asigurari
Paul Cazacu, Vicepresedinte – Director General Adjunct – CFO UNIQA Asigurari

Solutii calibrate la noua realitate

Adaptarea la nevoile clientilor si calitatea experientei de care acestia beneficiaza au fost, cu atat mai mult in contextul actual, numitorul comun pentru toate initiativele dezvoltate de UNIQA in zona de produse si servicii.

La jumatatea lunii mai, odata cu primele masuri de relaxare, compania a lansat asigurarea de viata de grup UNITEAM PROTECT, dedicata riscurilor asociate SARS‑CoV‑2 (COVID‑19). Noul produs ajuta companiile care isi reiau treptat activitatea sa duca protectia echipelor un pas mai departe, oferindu-le angajatilor o solutie de protectie financiara in cazul infectarii cu noul coronavirus. Asigurarea de viata de grup se adreseaza companiilor cu minimum 10 angajați, avand o durata contractuala de 1 an, ofera o indemnizație zilnica de spitalizare, dar si o indemnizatie fixa, in cazul decesului. Riscurile sunt acoperite imediat, nu este necesar istoricul medical al persoanelor asigurate, iar prima anuala platita pentru fiecare angajat este de 112 lei.

In ceea ce priveste dezvoltarea serviciilor, asistentul digital ANA continua sa isi extinda activitatea prin noi capabilitati si o calibrare continua a algoritmilor si proceselor, pentru o cat mai buna adaptare la nevoile, comportamentele si asteptarile clientilor.

In zona de daune, preluarea rapida, facila si in deplina siguranta a notificarii daunelor cu ajutorul ANA pentru toate tipurile de produse din portofoliul de asigurari generale UNIQA reprezinta un beneficiu validat de gradul ridicat de adoptie in randul clientilor. Astfel, 70% dintre daunele aferente politelor CASCO si de locuinta sunt notificate cu ajutorul ANA, compartiv cu 10%, la inceputul anului.

Optimizarea platformei integrate de instrumentare a daunelor reprezinta, de asemenea, o prioritate a companiei, astfel incat specialistii pot administra dosarele de dauna rapid și eficient, oferindu-le clientilor o experienta cat mai buna si facilitand colaborarea si interconectarea cu partenerii UNIQA.

Asistentul digital ANA continua sa se dezvolte, cu scopul de a deveni consultantul digital al clientilor pentru tot mai multe tipuri de servicii si interactiuni in relația cu UNIQA. Astfel, ANA si-a extins activitatea in zona de vanzari, oferindu-le clientilor posibilitatea de a achizitiona online polite de asigurare medicala pentru calatorii in strainatate. Ca si in cazul notificarii daunelor, acest nou serviciu de vanzare se bazeaza pe o interfata prietenoasa si intuitiva, ce poate fi accesata oridunde si oricand, fara a fi necesara descarcarea unei aplicatii.

„Perioada pe care o parcurgem ne arata ca este important sa fim cat mai accesibili, oferindu-le clientilor posibilitatea de a ne gasi cu usurinta, oriunde si oricand, pentru a rezolva rapid, eficient si in siguranta orice aspect ce tine de interactiunea cu compania. De aceea, acceleram procesul de extindere si dezvoltare a solutiilor noastre digitale, astfel incat sa fie cat mai bine adaptate nevoilor generate de noua normalitate”, a precizat Iuliana Rusei, Membru al Directoratului – CITO UNIQA Asigurari.

UNIQA, in continuare, in randul companiilor de asigurari cu cele mai putine reclamatii
In ceea ce priveste situatia reclamatiilor, potrivit celor mai recente date publicate de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara, UNIQA continua sa se numere printre companiile de asigurari din Romania fata de care clientii isi exprima cele mai putine nemultumiri. Astfel, la finalul trimestrului al doilea 2020, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata au inregistrat un numar total de 119 de reclamatii, in crestere comparativ cu situatia din aceeasi perioada a anului anterior.

Cu o istorie de peste 10 ani in piata asigurarilor din Romania si beneficiind de peste 200 de ani de experienta ca parte dintr-un Grup international cu o prezenta tot mai puternica la nivel european, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata continua sa aduca valoare in viata clientilor, concentrandu-si eforturile in trei directii principale: dezvoltarea de produse si servicii relevante, care adreseaza nevoi de asigurare specifice, eficientizarea proceselor si optimizarea costurilor prin digitalizare, precum si investitia in calitatea echipei de profesionisti.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.