Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata continua procesul de crestere pe linii profitabile de business

Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurari

• UNIQA Asigurari a raportat in primul semestru al anului 2018 o crestere de 9% a vanzarilor de asigurari non-motor, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu o valoare totala de 13,4 milioane de euro;
• UNIQA Asigurari de viata a raportat in primul semestru al anului 2018 o crestere de 56% a vanzarilor de asigurari de viata, fata de aceeasi perioada a anului trecut, cu o valoare totala de 9,1 milioane de euro.

Conform strategiei adoptate, UNIQA Asigurari si UNIQA Asigurari de viata continua procesul de crestere pe linii profitabile de business, cu accent pe vanzarea asigurarilor de viata si non-motor. Cea mai importanta evolutie in primele sase luni ale acestui s-a inregistrat pe segmentul asigurarilor de viata, in cadrul companiei UNIQA Asigurari de viata, unde s-au vandut polite in valoare de 9,1 milioane de euro, cu 56 % mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut. De asemenea, au crescut cu 9% si primele brute subscrise pe segmentul non-motor, valoarea acestora ridicandu-se la 13,4 milioane de euro. Cu toate acestea, in ciuda cresterilor semnificative pe cele doua segmente, primele brute subscrise de cele doua companii in primul semestru al acestui an au ajuns la o valoare totala de 44,3 milioane euro, in scadere cu 13% fata de aceeasi perioada a anului trecut, in contextul adoptarii unei strategii de dezvoltare asumata pe termen lung, ce vizeaza reducerea expunerii pe segmentul motor.

“Continuam ascensiunea pe liniile de business profitabile pe care ne-am axat inca din 2014, cand am adoptat o politica prudenta in ceea ce priveste expunerea pe segmentul motor, decizie asumata in contextul in care, in ultimii ani, ne-am confruntat cu un aflux de daune, cu impact negativ din punct de vedere financiar asupra companiei. Conform strategiei noastre de business, inregistram o crestere pe clasele de asigurari pe care am decis sa ne concentram, respectiv asigurarile non-motor si asigurarile de viata. In acest context, am inregistrat o scadere a vanzarilor pe segmentul motor in raport cu aceeasi perioada a anului trecut, care a condus catre o diminuare a veniturilor companiei cu 1,3 milioane euro. In prezent, ne confruntam cu o scadere a profitului, dar acest lucru este asumat si temporar, in contextul unui plan ce vizeaza diversificarea portofoliului in sensul cresterii ponderii asigurarilor non-motor”, a declarat Franz Weiler, CEO-ul UNIQA Asigurari.

Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurari

“Dupa primele 6 luni ale acestui an, UNIQA Asigurari are o rata de solvabilitate de 160,55%, iar UNIQA Asigurari de viata o rata de solvabilitate de peste 200%. Acesta este un indicator al soliditatii financiare si al capacitatii celor doua companii de a se autosustine din surse proprii si de a-si acoperi, fara probleme, obligatiile financiare pe termen mediu si lung”, a declarat Paul Cazacu, Vicepresedinte – Director General Adjunct – CFO UNIQA Asigurari.

Paul Cazacu, CFO UNIQA Asigurari

In ceea ce priveste planurile celor doua companii pentru perioada urmatoare, se urmareste si o dezvoltare a gradului de standardizare a produselor vandute, precum si a gradului de automatizare a proceselor. Proiectele interne aflate in acest moment in desfasurare vor avea ca rezultat simplificarea si eficientizarea proceselor, descentralizarea activitatilor standard si centralizarea activitatilor non-standard. “In acest sens, am scazut si costurile administrative cu aproximativ 15% fata de aceeasi perioada a anului trecut, semn ca ne aflam pe drumul cel bun in ceea ce priveste eficientizarea proceselor”, a adugat Paul Cazacu. Aceste masuri coroborate vor conduce, conform reprezentantilor companiei, la atingerea obiectivului strategic pe termen mediu, si anume, acela de a deveni profitabili.

“Strategia UNIQA pe termen lung si noul model de business au fost concepute garantand interesul tuturor partilor implicate in compania noastra: clienti, angajati si actionari. Continuarea implementarii acestei strategii va aduce, in continuare, o multime de schimbari si provocari ce necesita implicare si curaj. Am incredere deplina in echipa UNIQA din Romania, contez pe angajamentul lor si sunt sigur ca vom realiza cu succes planurile noastre ambitioase”, a conchis Franz Weiler, CEO-ul UNIQA Asigurari.

By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.