metalshow

UNIQA Asigurări si UNIQA Asigurări de viață au încheiat 2019 cu rezultate consolidate pe liniile profitabile, marcând cel mai bun an de la începerea activității în piața de asigurări din România

  • UNIQA Asigurări a raportat la finalul anului 2019 o creștere de 19% pe segmentul de asigurări non-auto, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior, înregistrând prime brute subscrise în valoare de 31,5 milioane de Euro pe această linie de activitate, conform IFRS.
  • UNIQA Asigurări de viață a continuat să își consolideze activitatea în ultimul trimestru din 2019, raportând la finalul anului prime brute subscrise din asigurările de viață în valoare totală de 18 milioane de Euro, conform IFRS. Principalul contributor la aceste rezultate a fost creșterea de 20% înregistrată în vânzarea produselor tradiționale.
  • Profitul cumulat al celor două companii UNIQA la finalul anului 2019 se situează la nivelul de 3,6 milioane de Euro, conform IFRS.
  • Îmbunătățirea experienței clienților a rămas principalul obiectiv și în ultimul trimestru din 2019, compania extinzând activitatea asistentului digital ANA și în zona notificării simple și rapide a daunelor pentru asigurările de locuință.

Finalul lui 2019 a marcat pentru UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață rezultate consolidate pe liniile profitabile, ambele companii continuând să își dezvolte activitatea și pe parcursul ultimului trimestru al anului trecut.

Principalul motor care a susținut această dezvoltare au rămas asigurările non-auto, cu o creștere de două cifre procentuale, comparativ cu aceeași perioadă din 2018. În ceea ce privește asigurările de viață, vânzările de produse tradiționale au fost, în continuare, cel mai important contributor la rezultatele pozitive ale companiei.

Pe segmentul auto, asigurările facultative CASCO pentru clienții din zona retail au sprijinit, mai departe, creșterea profitabilă a companiei, în timp ce, pe segmemntul asigurărilor obligatorii de răspundere civilă, limitarea impactului asupra portofoliului a rămas prioritară.

Primele brute subscrise în total de cele două companii UNIQA se situau, la finalul anului 2019, la nivelul de 97,2 milioane de Euro, conform IFRS, înregistrând o creștere de 4,6% față de 2018, generată de segmentele profitabile ale portofoliului de asigurări.

La finalul anului 2019, nivelul profitului total înregistrat de ambele companii UNIQA s-a situat la nivelul de 3,6 milioane de Euro, conform IFRS.

“Anul în care UNIQA Asigurări a sarbătorit un deceniu de prezență în piața asigurărilor din România a fost, indiscutabil, anul în care ne-am bucurat de cele mai bune rezultate obținute de companie. Acestea sunt efectul unei strategii de creștere profitabilă aplicată cu consecvență și consolidată de-a lungul timpului.
Succesul de acum nu ar fi fost însă posibil fără echipa UNIQA, formată din profesioniști de cea mai bună calitate, cărora le mulțumesc pentru încredere și implicare. Datorită lor, reușim să proiectăm încredere și în rândul clienților noștri, devenind prima alegere în ceea ce privește soluțiile asigurare pentru tot mai mulți dintre ei. Anul 2020 va fi, cu certitudine, despre poziționarea clienților în centrul activității noastre.
Vom continua inițiativele pentru îmbunătățirea experienței clienților în relația cu UNIQA, fie că vorbim despre soluții de digitalizare, îmbunatatire a proceselor sau investiții în echipa noastră de specialiști”, a declarat Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurări.

Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurari
Franz Weiler, CEO UNIQA Asigurari

“Anul 2019 a însemnat pentru activitatea de asigurări de viață trecerea într-o nouă etapă a evoluției, definită de o mai bună înțelegere a nevoilor clienților, reflectată de modul în care am regândit soluțiile oferite de UNIQA în România. Ne mândrim cu succesul produsului UNISMART, bazat pe un concept inovator, cu ajutorul căruia clienții pot să opteze pentru protecția de care au nevoie în funcție de etapa și stilul de viață care îi reprezintă.
Receptivitatea de care noul produs se bucură în rândul clienților ne oferă încrederea că dispunem de oportunități semnificative de creștere și pe parcursul anului 2020. Totodată, suntem interesați de domeniul asigurărilor de sănătate, al cărui potențial de dezvoltare este susținut atât de dinamica foarte bună de la nivelul pieței, cât și de vasta expertiză a Grupului UNIQA pe acest segment.
Transformarea activității de asigurări de viață va continua, cu certitudine, în 2020, UNIQA pastrând în focus calitatea experienței oferită clienților”, a precizat Valentin Coroiu, CEO UNIQA Asigurări de viață.

La finalul anului 2019, nivelul costurilor administrative ale UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață s-a situat cu 3,3 puncte procentuale sub cel înregistrat în aceeași perioadă a anului anterior, ambele companii ramânând consecvente în ceea ce privește implementarea măsurilor pentru optimizarea acestui indicator de performanță.

„Poziționarea clientului în centrul acțiunilor companiei este un obiectiv important în cadrul strategiei UNIQA pentru dezvoltare durabilă, fiind susținut și de soluțiile de optimizare a proceselor și de îmbunatatire a experienței clientilor cu ajutorul soluțiilor digitale.
Acestea au un impact pozitiv asupra nivelului costurilor administrative. Este o directțe pe care vom continua să o consolidăm și pe parcursul anului 2020, pentru un plus de rapiditate, ușurință și accesibilitate în relația cu UNIQA”, a declarat Paul Cazacu, Vicepreședinte – Director General Adjunct – CFO UNIQA Asigurări.

În focus: îmbunătățirea experienței clienților

Un succes notabil în 2019 pentru brand-ul UNIQA în România a fost introducerea conceptului de asistent digital în premieră pe piața asigurărilor, remodelând complet experiența clienților.

Astfel, asistentul digital ANA a transformat notificarea daunelor pentru asigurarile CASCO și de locuință într-un proces simplu, rapid și eficient, durata medie a unei sesiuni fiind de 3 minute. ANA este disponibilă online, oricând și oriunde pentru clienții UNIQA, la adresa https://daunerapide.uniqa.ro.

ANA aduce împreună tehnologia și oamenii. Astfel, asistentul digital de la UNIQA utilizează principii de “machine learning”, accesând baze de date extinse și algoritmi de interpretare pentru a emite oferte de despăgubire bine documentate și corecte, având totodată sprijinul unei echipe de specialiști, pregăatiți să intervină în cazul daunelor cu un grad mai mare de complexitate.

De asemenea, pe parcursul anului 2019, serviciile de daune oferite de UNIQA au beneficiat de un amplu proiect de digitalizare, prin implementarea unei platforme integrate de management al daunelor, cu ajutorul căreia specialiștii pot administra dosarele de daună rapid și eficient.

Pentru a optimiza procesul intern de management al daunelor, a facilita colaborarea cu unitățile reparatoare și a livra clientilor servicii rapide și la un înalt nivel calitativ, noua platformă integrată este dezvoltată având la bază o tehnologie de tip “high-end”. Cu ajutorul acesteia, a fost creat un ecosistem de servicii integrate, care îmbunătățește experiența tuturor părților implicate în procesul de despăgubire, în mod special pentru clienți.

Optimizarile de procese și noile tehnologii utilizate au adus benficii imediate clienților UNIQA, compania instrumentând într-un timp foarte scurt chiar și daune cu un grad de complexitate și valori foarte mari. Un exemplu notabil în acest sens este despăgubirea în valoare de 5 milioane de Euro, ca urmare a incendiului care a distrus, la începutul anului 2019, o fabrică de ingrediente alimentare din județul Alba.

O primă tranșă a despăgubirii, reprezentând 50% din suma asigurată, a fost plătită la doar două luni de la producerea evenimentului, difrerența fiind achitată pe parcursul următoarelor două luni.

În ceea ce privește soluțiile de asigurare, anul 2019 a însemnat pentru UNIQA în România lansarea a două noi produse, dezvoltate pornind de la realitatea și nevoile clienților: asigurarea facultativă auto UNICASCO și noul concept pentru asigurările de viață, UNISMART, o asigurare mixtă care oferă atât protecție financiară, cât și o modalitate de a economisi pentru mai târziu, perfect adaptată la etapele și stilul de viață al clienților.

“Asistentul digital ANA și noul sistem de management al daunelor au fost, indiscutabil, cele mai răsunătoare realizări ale UNIQA în 2019, poziționându-ne în rândul celor mai inovatoare companii din România. Totodată, un motiv de mândrie pentru reușitele din 2019 este legat de oamenii din echipa UNIQA. Cred că avem alături profesioniști foarte buni, cu un înalt nivel de pregătire și o deschidere mare către noutate.
În ceea ce privește planurile pentru 2020, îmbunătățirea experienței clienților va rămâne în focus., fie că vorbim despre dezvoltarea de produse, aplicații, procesul de vânzare sau cel de daune, pentru a livra servicii integrate, de tip. Ne dorim ca UNIQA să se poziționeze drept un consultant în relația cu clienții săi, asumându-și un rol mult mai complex, dincolo de acela de preluare a riscurilor și plată a daunelor în schimbul primei de asigurare”, a precizat Iuliana Rusei, Membru al Directoratului – CITO UNIQA Asigurări.

Iuliana Rusei, CITO UNIQA Asigurări
Iuliana Rusei, CITO UNIQA Asigurări

UNIQA se bucură de aprecierea clienților, continuând să își consolideze poziția în rândul companiilor de asigurări cu cele mai puține reclamații

În ceea ce privește situația reclamațiilor, potrivit celui mai recent raport publicat de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, UNIQA continuă să se numere printre companiile de asigurări din România față de care clienții își exprima cele mai puține nemulțumiri. La finalul anului 2019, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață au înregistrat un număr total de 340 de reclamații, în ușoară creștere comparativ cu situația din aceeași perioadă a anului anterior.

Cu o istorie de peste 10 ani în piața asigurărilor din România și beneficiind de peste 200 de ani de experiență la nivelul unui Grup internațional cu o prezență tot mai puternică la nivel european, UNIQA Asigurări și UNIQA Asigurări de viață continuă să aducă valoare în viața clienților, concentrându-și eforturile în trei directii principale: dezvoltarea de produse și servicii relevante, care adresează nevoi de asigurare specifice, eficientizarea proceselor și optimizarea costurilor prin digitalizare, precum și investiția în calitatea echipei de profesioniști.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *