Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Un studiu recent realizat de Oracle si Accenture releva faptul ca raportarea financiara ineficienta

Oracle

duce la costuri crescute si ingreuneaza luarea deciziilor

Noutăţi

· Studiul publicat de Oracle şi Accenture dezvăluie faptul că majoritatea companiilor din lumea întreagă au făcut investiţii substanţiale în sistemele de raportare financiară destinate îmbunătăţirii proceselor de închidere a exerciţiului financiar, raportare şi depunere a documentelor. Totuşi, investiţiile au fost făcute ad-hoc, soluţiile dovedindu-se a fi ineficiente, constatându-se şi o lipsă de transparenţă, calitate şi încredere în datele financiare.
· Studiul intitulat „Provocările raportărilor financiare ale corporaţiilor” evidenţiază faptul că organizaţiile nu înţeleg pe deplin costul raportărilor financiare, 60% dintre profesioniştii din domeniul financiar neputând să identifice costul total.
· Raportul sugerează faptul că organizaţiile trebuie să-şi schimbe strategiile de investiţii pentru a evita costurile crescute, raportarea financiară ineficientă şi nerespectarea termenelor limită importante, atât interne, cât şi externe.
· În cadrul raportului, realizat de Dynamic Markets, au fost intervievaţi 1.123 de profesionişti din domeniul financiar din companii mari din 12 ţări, inclusiv Marea Britanie, SUA, Franţa, Germania, Rusia şi Spania.

Repere din raport

· În căutarea schimbării: Companiile au recunoscut nevoia de a investi în noi sisteme de raportare financiară pentru a face faţă provocărilor legate de eficienţă. 82% dintre companiile examinate au făcut schimbări de-a lungul ultimilor trei ani la nivelul proceselor de închidere financiară, raportare şi depunere a rapoartelor. În acest interval, 47% au investit substanţial în cel puţin una dintre aceste trei zone, în ultimele 12 luni.
· Investiţii ineficiente: 12% dintre companiile studiate au investit în doar una din cele trei faze de raportare financiară (închidere financiară, raportare şi depunerea documentelor); 10% au investit în două; 25% au investit în toate trei. În ciuda acestor investiţii, calculul tabelar (72%) şi e-mailurile (68%) sunt încă folosite în activitatea curentă pentru a urmări şi a gestiona raportarea, ceea ce sugerează că noile investiţii nu se ridică la înălţimea aşteptărilor.
· Costuri şi incertitudine crescute: 21% dintre echipele financiare au observat creşteri de costuri de-a lungul proceselor de închidere şi raportare financiară şi depunere a documentelor. Important de subliniat este că situaţia este atât de puţin transparentă încât managerii din funcţia financiară nu pot să înţeleagă pe deplin impactul financiar/implicaţiile în costuri ale gestionării şi publicării rezultatelor financiare ale companiei lor, 60% dintre respondenţi recunoscând că nu cunosc costul total al gestionării şi publicării rezultatelor financiare.
· Provocări continue: Din cauza sistemelor de raportare inadecvate, majoritatea companiilor au raportat că încă se confruntă cu probleme importante la raportarea financiară. 68% dintre respondenţi au recunoscut că au o transparenţă necorespunzătoare a proceselor de raportare, în timp ce 84% dintre directorii financiari au declarat că li se pare dificil să controleze calitatea datelor financiare pe fluxul de raportare, evidenţiind că ar trebui acordată atenţie suplimentară la gestiunea performanţei.
· Eficienţă diminuată: Datele imprecise şi puţin transparente fac echipele financiare să se confrunte cu provocări semnificative, dintre care nu puţine sunt cele legate de cât de eficient îşi pot face treaba profesioniştii în domeniul finanţelor. 71% dintre directorii financiari cred că eficienţa lor este limitată într-o anumită măsură de problemele legate de analiza datelor.
· Termene limită nerespectate: Incapacitatea de a aduna şi de a analiza eficient datele are de asemenea un impact asupra afacerii în ansamblu. Din cauza modificărilor de ultim moment din planul de conturi, 15% companiile globale nu au respectat termenele obligatorii de depunere a documentelor, supunând companiile lor la riscul sancţiunilor financiare şi al posibilităţii influenţării valorii acţiunilor.
· Abordarea provocării: Companiile continuă să ia măsuri de îmbunătăţire a metodelor de raportare financiară, 86% dintre companii fiind înclinate să facă o investiţie semnificativă în următorii cinci ani. 46% dintre companii sunt pe punctul de a revizui toate cele trei faze ale raportării, o abordare care ar putea rezolva multe dintre provocările cu care se confruntă la momentul actual şi ar aduce procesele de raportare în conformitate cu aşteptările de performanţă.

Citate relevante

· John O’Rourke, Vice President EPM Product Marketing la Oracle, a declarat: „Reiese clar din raport că organizaţiile sunt conştiente că raportarea financiară trebuie să se schimbe. Vestea bună este că multe fac ceva pozitiv în această privinţă prin faptul că investesc în noi sisteme de raportare. Totuşi, se pare că aceste investiţii sunt la momentul actual prea fragmentate şi sporadice pentru a se obţine efectul dorit. Pentru organizaţiile care tot mai caută să investească, sfatul nostru este clar. Acordaţi-vă timp pentru a găsi o soluţie cu adevărat eficientă care poate rezolva problemele de integritate a datelor şi optimiza procesele. Făcând acest lucru, organizaţiile financiare pot fi mai eficiente, în timp ce acurateţea se poate îmbunătăţi şi rapoartele pot fi finalizate la timp.”

· Scott Brennan, Executive Director, Accenture Finance & Enterprise Performance Consulting Group, a declarat: „Aceste rezultate reflectă ceea ce vedem şi trăim şi sunt reprezentative pentru modul în care companiilor li se pare tot mai necesar ca astăzi, în epoca volatilităţii, să investească în gestiunea performanţei. Cei care tind să fie cei mai fericiţi cu rezultatele gestiunii performanţei la nivel enterprise sunt cei care au o viziune – aceştia înţeleg strategia companiei; au o înţelegere clară a indicatorilor pe care trebuie să-i monitorizeze şi cunosc importanţa integrării unei soluţii EPM la nivel de companie.”

Resurse relevante

· Oracle Enterprise Performance Management
· Centrul virtual de informare Oracle EPM şi GRC
· Intraţi în legătură cu comunitatea Oracle Enterprise Performance Management pe Facebook, LinkedIn şi Twitter
· Despre Accenture
· Accenture Finance & Enterprise Performance
· Intraţi în contact cu Accenture Management Consulting pe Facebook
· Accenture Finance & Enterprise Performance pe Twitter
· Ce are de spus Accenture despre domeniul financiar pe YouTube
· Intraţi în contact cu Accenture pe LinkedIn
· Învăţaţi de ce contează domeniul financiar
· Despre Dynamic Markets

Note

Toate interviurile au fost realizate între 10 februarie şi 15 martie 2012. Dynamic Markets a intervievat 1.123 de profesionişti în domeniul finanţelor din organizaţii mari (mai mult de 250 de angajaţi) din 12 ţări din toată lumea.

Despre Oracle

Oracle concepe hardware şi software pentru a funcţiona împreună în cloud şi în data center-ul dumneavoastră. Pentru mai multe informaţii despre Oracle (NASDAQ:ORCL), vizitaţi http://www.oracle.com.

Mărci înregistrate

Oracle şi Java sunt mărci înregistrate ale Oracle şi/sau afiliatelor sale. Alte nume pot fi mărci înregistrate ale proprietarilor acestora.

Despre Accenture

Accenture este o companie globală de consultanţă în management, servicii tehnologice şi externalizare, cu mai mult de 246.000 de persoane deservind clienţi din mai mult de 120 de ţări. Combinând experienţa de neegalat, competenţa cuprinzătoare în toate domeniile şi funcţiile afacerii cu cercetarea aprofundată a celor mai de succes companii din lume, Accenture colaborează cu clienţii săi pentru a-i ajuta să devină companii şi guverne de înaltă performanţă. Compania a generat venituri nete de 25,5 miliarde de dolari pentru anul fiscal care s-a încheiat pe 31 august 2011. Pagina sa de start este www.accenture.com.

Accenture este partener de nivel Diamond în Oracle Partner Network.

Concluzii la nivel de ţară

Concluzii generale: 82% dintre companiile cercetate au efectuat modificări la nivelul proceselor de închidere a exerciţiului fiscal, raportare şi depunere a documentelor de-a lungul ultimilor trei ani.

· În acest interval, 47% dintre ele au investit substanţial în cel puţin una dintre aceste trei zone în ultimele 12 luni.

Concluziile la nivel de ţară: Procentajul companiilor care au făcut modificări substanţiale, de-a lungul ultimilor trei ani, la nivelul proceselor de închidere a exercițiului, depunere a documentelor şi raportare.

· Marea Britanie – 82%
· SUA – 87%
· Benelux – 80%
· Franţa – 86%
· Germania – 75%
· Italia – 80%
· Orientul Mijlociu – 68%
· Ţările nordice – 74%
· Rusia – 90%
· Africa de Sud – 79%
· Spania – 80%
· Nigeria – 80%

Procentajul companiilor care au făcut investiţii substanţiale în cel puţin una dintre aceste trei zone de-a lungul ultimului an:
· Marea Britanie – 58%
· SUA – 55%
· Benelux – 45%
· Franţa – 47%
· Germania – 52%
· Italia – 48%
· Orientul Mijlociu – 18%
· Ţările nordice – 24%
· Rusia – 64%
· Africa de Sus– 29%
· Spania – 58%
· Nigeria – 18%

Concluzii globale: 12% dintre companiile din sondaj au investit în doar una dintre aceste trei faze de raportare (închidere, raportare şi depunere a documentelor); 10% au investit în două dintre ele; 25% au investit în toate trei.

Concluzii la nivel de ţară:

Ţară

A investit într-unul din cele trei procese

A investit în două din cele trei procese

A investit în toate cele trei procese

Marea Britanie

16%

14%

29%

SUA

10%

15%

30%

Benelux

12%

14%

18%

Franţa

15%

9%

23%

Germania

9%

9%

35%

Italia

17%

9%

22%

Orientul Mijlociu

2%

10%

6%

Ţările nordice

0%

0%

24%

Rusia

14%

15%

35%

Africa de Sud

20%

5%

4%

Spania

8%

6%

44%

Nigeria

16%

0%

2%


Concluzia globală: În ciuda acestor investiţii, calculul tabelar (72%) şi e-mailurile (68%) încă sunt folosite pentru a urmări şi gestiona zilnic raportarea, fapt care sugerează că noile investiţii nu se ridică la înălţimea aşteptărilor.

Concluzii la nivel de ţară:

Ţară

Procentajul celor care folosesc calculul tabelar

Procentajul celor care folosesc e-mailul

Marea Britanie

86%

81%

SUA

76%

79%

Benelux

59%

49%

Franţa

67%

73%

Germania

70%

72%

Italia

55%

62%

Orientul Mijlociu

76%

82%

Ţările nordice

78%

85%

Rusia

74%

77%

Africa de Sud

76%

26%

Spania

68%

62%

Nigeria

68%

36%


Concluzia globală: 21% dintre echipele financiare au observat creşteri de costuri pentru închidere, raportare şi depunerea documentelor.

Concluzii la nivel de ţară: Procentajul companiilor care au observat creşteri de costuri pentru închidere, raportare şi depunerea documentelor.

· Marea Britanie – 14%
· SUA – 31%
· Benelux – 12%
· Franţa – 14%
· Germania – 9%
· Italia – 24%
· Orientul Mijlociu – 25%
· Ţările nordice – 17%
· Rusia – 31%
· Africa de Sud– 19%
· Spania – 10%
· Nigeria – 28%

Concluzia globală: 60% dintre respondenţi nu cunoşteau costul total pentru gestionarea şi publicarea rezultatelor financiare.

Concluzia la nivel de ţară: Procentajul respondenţilor care nu pot să evalueze costul pentru gestionarea şi publicarea rezultatelor financiare.
· Marea Britanie – 70%
· SUA – 50%
· Benelux – 82%
· Franţa – 82%
· Germania – 72%
· Italia – 60%
· Orientul Mijlociu – 41%
· Ţările nordice – 63%
· Rusia – 69%
· Africa de Sud– 21%
· Spania – 64%
· Nigeria – 74%

Concluzia globală: 68% dintre respondenţi au recunoscut că au o transparenţă necorespunzătoare a proceselor de raportare, în timp ce 84% dintre directorii financiari au raportat că li se pare dificil să controleze calitatea datelor financiare în decursul raportării.

Concluzia la nivel de ţară: Procentajul respondenţilor care au menţionat o transparenţă necorespunzătoare a procesului de raportare:
· Marea Britanie – 65%
· SUA – 74%
· Benelux – 47%
· Franţa – 52%
· Germania – 59%
· Italia – 67%
· Orientul Mijlociu – 92%
· Ţările nordice – 83%
· Rusia – 60%
· Africa de Sud– 78%
· Spania – 58%
· Nigeria – 88%

Procentajul directorilor financiari care au raportat dificultăţi la controlarea calităţii datelor financiare:
· Marea Britanie – 80%
· SUA – 75%
· Benelux – 78%
· Franţa – 91%
· Germania – 82
· Italia – 94%
· Orientul Mijlociu – 80%
· Ţările nordice – 79%
· Rusia – 91%
· Africa de Sud– 86%
· Spania – 80%
· Nigeria – 82%

Concluzia globală: 71% dintre directorii financiari cred că eficacitatea lor este oarecum limitată de problemele legate de analiza datelor, în timp ce 39% dintre respondenţii de cel mai înalt nivel/vicepreşedinţi spun că eficacitatea lor este afectată de transparenţa limitată.

Concluzia la nivel de ţară: Procentajul directorilor financiari care cred că eficacitatea lor este limitată de probleme legate de analiza datelor.

· Marea Britanie – 69%
· SUA – 75%
· Benelux – 76%
· Franţa – 68%
· Germania – 65%
· Italia – 80%
· Orientul Mijlociu – 53%
· Ţările nordice – 46%
· Rusia – 77%
· Africa de Sud– 79%
· Spania – 64%
· Nigeria – 72%

Concluzia globală: 15% dintre companiile globale nu au respectat termenele obligatorii de depunere a documentelor.

Concluzia la nivel de ţară: Procentajul companiilor care nu au respectat termenele obligatorii de depunere a documentelor.
· Marea Britanie – 14%
· SUA – 16%
· Benelux – 10%
· Franţa – 16%
· Germania – 16%
· Italia – 12%
· Orientul Mijlociu – 10%
· Ţările nordice – 6%
· Rusia – 19%
· Africa de Sud– 18%
· Spania – 6%
· Nigeria – 32%

Concluzia globală: 86% dintre companii ar putea face o investiţie semnificativă în sistemele de raportare financiară în următorii cinci ani. 46% dintre companii trebuie să-şi revizuiască toate cele trei faze de raportare.

Concluzia la nivel de ţară: Procentajul companiilor care ar putea face investiţii semnificative în sistemele de raportare financiară:
· Marea Britanie – 82%
· SUA – 91%
· Benelux – 84%
· Franţa – 76%
· Germania – 88%
· Italia – 92%
· Orientul Mijlociu – 86%
· Ţările nordice – 74%
· Rusia – 93%
· Africa de Sud– 86%
· Spania – 86%
· Nigeria – 86%

Procentajul companiilor care trebuie să își revizuiască toate cele trei faze:
· Marea Britanie – 45%
· SUA – 46%
· Benelux – 31%
· Franţa – 42%
· Germania – 50%
· Italia – 45%
· Orientul Mijlociu – 71%
· Ţările nordice – 44%
· Rusia – 66%
· Africa de Sud– 26%
· Spania – 58%
· Nigeria – 38%

Bucuresti, 31.05.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.