metalshow

Un student român completează lista artiștilor celebri implicați în proiectul illy Art Collection

La 25 de ani de la lansarea illy Art Collection – proiect special prin care numeroși artiști internaționali au fost invitați să creeze design-ul ceștilor și cutiilor de cafea illy, o operă semnată de un tânăr artist român reprezintă cea mai recentă lucrare imprimată pe cutia de cafea illy de 250 de grame. Opera îi aparține lui Marius Iulian Stan, câștigătorul celei de-a doua ediții a concursului Design the illy can, și este imprimată pe 20.000 de cutii ce vor fi disponibile pe piața din România începând cu luna iunie 2017.

Lucrarea câștigătoare a fost prezentată în cadrul unei expoziții de artă care a avut loc ieri, la galeria Galateca. Evenimentul a reunit creațiile artiștilor consacrați, parte din illy Art Collection, precum și cele mai bune 20 de opere înscrise în competiția Design the illy can, ediția a II-a.  Acestea au fost selectate dintr-un total de 328 de lucrări realizate de peste 160 de tineri pasionați de design din întreaga țară, de către un juriu format din: Carlo Bach, art & creative Director illycaffè, Mihnea Ghilduş, designer de produs și fondator Dizainăr, Eugen Erhan, asist. univ. drd. al Universității Naționale de Arte din București, Magda Sficlea, prof. univ. dr. la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iași, și Ciprian Mihnea, lector univ. dr. al Universității de Artă și Design din Cluj-Napoca.

castigator-design-the-illy-can
Marele premiu, constând în design-ul imprimat pe cutia de cafea illy și participarea la cursul Disruptive Market Innovation through Design, organizat de Royal College of Arts UK în vara anului 2017, i-a fost acordat lui Marius pentru lucrarea Magic Moment.

„Opera propune surprinderea momentului în care ne bem cafeaua. Aceasta din urmă este de fapt modul prin care ne începem ziua și, de multe ori, ne-o și continuăm. Plecând de la aceste premise, am ales să ilustrez ideea abstractizată a unor fluide ce reprezintă cafeaua în esența ei. Culorile folosite sunt vii deoarece exprimă efectul pe care ni-l dă, de multe ori, cafeaua – ne umple de energie oferindu-ne, astfel, mai multe perspective asupra timpului și modului în care îl folosim.”, a declarat Marius Iulian Stan, student la secția de design grafic a Universității Naționale de Arte din București.

Numele său se alătură unei liste impresionante de artiști care, într-un sfert de secol, au semnat creațiile illy Art Collection, printre care se numără: Michelangelo Pistoletto, Marina Abramovic, Anish Kapoor, James Rosenquist, William Kentridge, Yoko Ono și Gillo Dorfles. Acest proiect special a luat naștere în 1992, când Francesco Illy, fondatorul brand-ului illy, a invitat câteva personalități ale artei contemporane să își pună amprenta pe ceașca de cafea desenată de Matteo Thun.

Colaborările illycaffè în domeniul artei au luat, de-a lungul timpului, și alte forme: prin contribuții importante la crearea și expunerea artei contemporane, susținerea tinerilor artiști, implicarea în literatură, susținerea unor evenimente sau deschiderea de spații menite să aducă arta mai aproape de publicul larg.

De exemplu, Galleria illy este un spațiu temporar care se redeschide în diferite colțuri ale lumii ca o sinteză a universului illy și a pasiunii pentru excelență. Galeria găzduiește nume internaționale renumite din lumea artei, literaturii, științei, design-ului și a gastronomiei și a apărut până acum în New York, Milano, Trieste, Berlin, Istanbul, Londra, Beijing etc.

În 2015, illycaffè a fost partener oficial al Expo Milano, fiind responsabil de cel mai mare pavilion al expoziției, zona de cafea. Prin intermediul proiectului illy sustainArt, compania vine în sprijinul tinerilor artiști din țări emergente, oferindu-le oportunități reale de a experimenta și de a-și dezvolta cariera prin intermediul burselor și expozițiilor.

Implicarea illycaffè în artă se reflectă și în mediul digital, platforma illywords fiind un exemplu în acest sens. Blogul reunește viziunile și opiniile oamenilor de diferite naționalități, culturi și profesii, promovând talente din domenii creative.

În 2016, a luat naștere Stories of illywords, constând în mici cărți care îmbină imagini ale artiștilor cu scurte povești. Arta, mâncarea, design-ul, fotografia și ilustrațiile se întrepătrund cu ușurință în versiunea digitală și cea tipărită illywords, interconectând diferite discipline și puncte de vedere.

Mai multe detalii despre illy Art Collection și cea de-a doua ediție a concursului Design the illy can, puteți afla aici: www.probrands.ro/designtheillycan. Competiția a fost organizată în perioada 21 octombrie – 11 decembrie 2016 de către Pro Brands Distribution, reprezentantul illycaffè în România. Expoziția Design the illy can va fi itinerantă, cele 20 de lucrări premiate urmând să fie expuse în mai multe universități de artă din țară.

Despre illycaffè

illycaffè, fondată în 1933 în Trieste, produce și comercializează un amestec unic de cafea espresso, 100% Arabica și este liderul de piață al segmentului cafelei premium. Aproape 7 milioane de ceşti de cafea illy sunt savurate în fiecare zi. Vândută în mai bine de 140 de țări, cafeaua illy este disponibilă în mai mult de 100.000 dintre cele mai apreciate restaurante și cafenele din întreaga lume. Brand-ul illy este prezent în 43 de ţări în aproximativ 230 de puncte de vânzare, inclusiv în magazine monobrand. Pentru a dezvolta cultura cafelei, compania a pus bazele Universității Cafelei, un centru de excelență care oferă pregătire completă în domeniul cafelei, atât la nivel teoretic, cât și practic pentru barista, dar și pentru iubitorii și cultivatorii de cafea. La nivel global, compania are aproximativ 1.084 de angajați, iar, în 2014, a înregistrat vânzări în valoare de 391 milioane de euro. illycaffè cumpără cafea verde direct de la cultivatorii cu cele mai bune recolte de cafea Arabica, prin parteneriate bazate pe un proces de dezvoltare sustenabilă. Colaborând cu cei mai buni cultivatori din lume – în Brazilia, America Centrală, India, Africa și China – compania fondată în Trieste dezvoltă relații pe termen lung prin care transferă „know – how” și tehnologie cultivatorilor, plătind, în același timp, un preț mai mare decât cel practicat în piață.

Despre Pro Brands Distribution

Pro Brands Distribution continuă tradiția illycaffè de implicare în evenimente ce au ca scop susținerea unor artiști consacrați sau tinere talente. Alături de „Design the illy can”, compania a dezvoltat proiectul de promovare neconvențională a proiectelor culturale pe șervețelele illy, inițiativă conturată și materializată în România încă din anul 2010. Lista evenimentelor comunicate pe suportul alb de hârtie numără până în prezent peste 63 de proiecte deosebite: Festivalul Internațional de Film Next, Bienala București, Ideo Ideis – Festival Național de Teatru Tânăr, Festivalul Sonoro & Sonoro Conac, IEEB, Les Films de Cannes à Bucarest, Festivalul Shakespeare, Cruciada Culturii și Romanian Cultural Resolution sunt doar câteva dintre proiectele anilor trecuți, promovate pe șervețelele illy.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *