Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Un pole position si trei clasari pe podium pentru BMW Motorsport in etapa DTM de la Moscova

După testele efectuate la Spielberg, BMW Motorsport aştepta cu interes etapa de la Moscova, a şasea din acest sezon al Deutsche Tourenwagen Masters (DTM), pentru a vedea unde se situează în raport cu concurenţa. Şi modificările aduse modelelor BMW M4 DTM s-au dovedit benefice, pentru că piloţii BMW au urcat pe podium în fiecare dintre cele două manşe desfăşurate pe circuitul de lângă capitala Rusiei.

Prima cursă: Sâmbătă, în cursa ce a durat 40 de minute, doi piloţi BMW au urcat pe podium: Marco Wittmann (Germania, BMW Team RMG), cel care a plecat din pole position, a condus cea mai mare parte a cursei cu modelul Ice-Watch BMW M4 DTM, dar a fost depăşit de Pascal Wehrlein (Germania, Mercedes) în ultimele minute ale cursei după o dispută pasionantă. În cele din urmă, campionul en-titre a încheiat pe poziţia a doua. Pilotul BMW Team MTEK, Bruno Spengler (Canada, BMW Bank M4 DTM), s-a clasat al treilea, graţie unei manevre impresionante de depăşire în ultimul viraj.

Aflat în sezonul său de debut în DTM, Tom Blomqvist (Marea Britanie, BMW M4 DTM) a acumulat puncte preţioase după ce a fost la optulea în cursă. António Félix da Costa (Portugalia), aflat la comenzile Red Bull BMW M4 DTM, a ratat de puţin o clasare în puncte, fiind doar al 11-lea. Augusto Farfus (Brazilia, Shell BMW M4 DTM), Martin Tomczyk (Germania, BMW M Performance Parts M4 DTM) şi Maxime Martin (Belgia, Samsung BMW M4 DTM) au încheiat pe poziţiile a 15-a, a 17-a, respectiv a 18-a. Timo Glock (Germania, Deutsche Post BMW M4 DTM) nu a reuşit să încheie cursa după o coliziune cu Mattias Ekström (Suedia, Audi) în timp ce se afla pe locul al patrulea.

Cursa a doua: Bruno Spengler (Canada, BMW Team MTEK) a avut a doua apariţie pe podium în week-endul moscovit, după ce s-a clasat al doilea în manşa ce a durat o oră şi a impus şi o trecere pe la standuri pentru schimbarea pneurilor. După locul al treilea de sâmbătă, canadianul ce pilotează BMW Bank M4 DTM şi-a îmbunătăţit performanţa cu un loc, poziţia a doua de duminică fiind cea mai bună performanţă a sa din acest sezon. Victoria i-a revenit lui Mike Rockenfeller (Germania, Audi).

BMW a fost la un pas de a repeta performanţa de sâmbătă – plasarea a doi piloţi pe podium – şi în cursa de duminică. Totuşi, Maxime Martin (Belgia) i-a cedat locul al treilea lui Mattias Ekström (Suedia, Audi) cu doar câteva minute înainte de finalul cursei, după o lungă dispută pentru ultimul loc pe podium. Învingătorul de anul trecut a trecut linia de sosire al patrulea, cu modelul Samsung BMW M4 DTM. Coechipierul său la BMW Team RMG, Marco Wittmann (Germania, Ice-Watch BMW M4 DTM), a completat locul al doilea de sâmbătă cu o clasare pe poziţia a şaptea în manşa secundă de pe "Moscow Raceway".

Augusto Farfus (Brazilia, Shell BMW M4 DTM) şi Tom Blomqvist (Marea Britanie, BMW M4 DTM) au încheiat în afara punctelor, pe locurile al 11-lea, respectiv al 12-lea. Timo Glock (Germania, Deutsche Post BMW M4 DTM) şi António Félix da Costa (Portugalia, Red Bull BMW M4 DTM) au fost pe poziţiile a 17-a, respectiv a 23-a. Martin Tomczyk (Germania) nu a reuşit să-şi ducă modelul BMW M Performance Parts M4 DTM la sosire.

Reacţii după a şasea etapă a sezonului DTM 2015

Jens Marquardt (director BMW Motorsport): Prima cursă a fost una interesantă, cu dueluri frumoase şi corecte în fruntea clasamentului. Marco Wittmann a reuşit să-şi apere poziţia de lider până aproape de final şi în cele din urmă a fost al doilea. Bruno Spengler s-a luptat pentru locul său pe podium şi l-a obţinut cu o manevră senzaţională în ultimul tur, aşa cum a reuşit şi la Norisring. După cele mai bune calificări ale lui din acest an, Tom Blomqvist a reuşit şi el să acumuleze puncte. Îmi pare rău pentru Timo Glock, implicat într-o coliziune pentru care nu a fost vinovat, ceea ce i-a încheiat cursa înainte de vreme. Suntem fericiţi că am avut două maşini pe podium.

După cea de-a doua cursă, pot spune că suntem mulţumiţi de rezultatul de al Moscova. După dubla clasare pe podium la finalul primei curse, Bruno Spengler a reuşit un loc secund impresionant în manşa de duminică. Maxime Martin s-a luptat din greu, a încheiat al patrulea şi a punctat pentru echipă. Cel de-al treilea pilot în Top 10, Marco Wittmann, a încheiat pe locul al şaptelea. Acest circuit este unul foarte bun pentru noi: de când Moscova a fost inclus în calendar, de fiecare dată am reuşit să ne clasăm pe podium. După trei week-enduri de cursă peste hotare, acum urmează treimea finală a stagiunii, în Germania.

Marco Wittmann (BMW Team RMG, locul 2, sâmbătă): Am avut un start bun şi iniţial am reuşit să-mi apăr cu succes locul. Din păcate, nu am reuşit să ies din fereastra DRS. Când Pascal Wehrlein a început să mă atace, imediat mi-a fost clar că nu voi avea nici o şansă în faţa lui. Chiar şi cu DRS, după ce m-a depăşit, nu am putu să menţin ritmul cu el. De aceea, sunt mulţumit cu locul al doilea, chiar dacă aş fi preferat să obţin şi victoria după pole position.

Bruno Spengler (BMW Team MTEK, locul 2, duminică): După locul al treilea de ieri, acesta este un rezultat fantastic. Mulţumesc întregii echipe care a putut aduce îmbunătăţiri semnificative maşinii, ceea ce mi-a permis să înregistrezi timpi constanţi pe tur. Sunt mulţumit de totalul de puncte obţinut în Rusia, graţie celor două podiumuri. Din păcate, am fost blocat de Lucas Auer la mijlocul cursei – asemenea altor piloţi. Din fericire, am reuşit să trec de el şi să obţin locul al doilea.

Clasament DTM – etapa 6/9

Clasamentul piloţilor: 1. Mattias Ekström 126p, 2. Pascal Wehrlein 120p; 3. Edoardo Mortara 110p; 4. Jamie Green 103p; 5. Bruno Spengler 85p; 6. Marco Wittmann 75p; 7. Gary Paffett 75p; 8. Mike Rockenfeller 67p; 9. Robert Wickens 57p; 10. Christian Vietoris 56p; 11. António Félix da Costa 44p; 12. Maxime Martin 44p; 13. Augusto Farfus 43p; 14. Paul di Resta 40p; 15. Miguel Molina 27p; 16. Nico Müller 26p; 17. Timo Glock 25p; 18. Daniel Juncadella 24p; 19. Martin Tomczyk 20p; 20. Timo Scheider 16p; 21. Lucas Auer 10p; 22. Tom Blomqvist 10p; 23. Maximilian Götz 6p; 24. Adrien Tambay 3p.

Clasamentul echipelor: 1. gooix/Original-Teile Mercedes-AMG 176p; 2. Audi Sport Team Abt Sportsline 153p; 3. Audi Sport Team Rosberg 129p; 4. BMW Team RMG 119p; 5. Audi Sport Team Abt 113p; 6. BMW Team MTEK 110p; 7. SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG 97p; 8. EURONICS/BWT Mercedes-AMG 85p; 9. Audi Sport Team Phoenix 83p; 10. BMW Team Schnitzer 64p; 11. BMW Team RBM 53p; 12. PETRONAS Mercedes-AMG 30p.

Clasamentul constructorilor: 1. Audi 416p; 2. Mercedes-Benz 388p; 3. BMW 321p.

Calendar 2015

1-3 mai – Hockenheim (Germania); 29-31 mai – Lausitzring (Germania); 26-28 iunie – Norisring (Germania); 10-12 iulie – Zandvoort (Olanda); 31 iulie-2 august – Spielberg (Austria); 28-30 august – Moscova (Rusia); 11-13 septembrie – Oschersleben (Germania); 25-27 septembrie – Nürburgring (Germania); 16-18 octombrie – Hockenheim (Germania).

Moscova / Bucuresti, 31.08.2015
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.