Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Un nou Studiu Oracle: 64% dintre angajați acordă o încredere mai mare unui robot decât managerului lor

studiu anual AI la Locul de muncă (AI at Work)

Cercetările realizate la nivel global evidenţiază modul în care AI (inteligența artificială) schimbă relaţia dintre oameni şi tehnologie la locul de muncă.

Conform celui de-al doilea studiu anual AI la Locul de muncă (AI at Work) realizat de Oracle şi Future Workplace, o firmă de cercetare care pregăteşte lideri în caz de probleme în recrutarea, dezvoltarea şi implicarea angajaţilor, arată că oamenii au mai multă încredere în roboţi decât în managerii lor. Studiul realizat pe 8.370 de angajaţi, manageri şi lideri de resurse umane din 10 ţări, a constatat că AI a schimbat relaţia dintre oameni şi tehnologie la locul de muncă şi că redefinește rolul pe care echipele şi managerii de resurse umane trebuie să-l joace în atragerea, păstrarea şi dezvoltarea talentelor.

Cele mai recente progrese în înţelegerea mecanismelor şi a inteligenţei artificiale sunt integrate rapid în viaţa de zi cu zi, ceea ce duce la o schimbare masivă în modul în care oamenii interacţionează cu tehnologia şi cu echipele lor. Relaţia dintre oameni şi roboți este redefinită la locul de muncă şi nu există o abordare unică aplicabilă tuturor pentru a gestiona cu succes această schimbare. În schimb, companiile trebuie să se asocieze cu organizaţia lor de resurse umane pentru a personaliza abordarea implementării AI la locul de muncă pentru a răspunde aşteptărilor legate de schimbare ale echipelor lor din întreaga lume.

studiu anual AI la Locul de muncă (AI at Work)

„Departamentele de resurse umane din cadrul companiilor din România încep să adere la trendul de a adopta soluţii care includ AI, fie că discutăm de chatbots sau de predictibilitate în procese de career development sau talent retention. Părerea mea este că va fi unul din trendurile care vor marca transformările digitale ale companiilor din România prin automatizări de procese şi prin simplificări ale fluxurilor departamentelor de resurse umane. Da, suntem în stadii incipiente când vine vorba de adoptare a soluţiilor cu componente de AI integrate, însă dacă ne vom alinia cu trendurile din domeniu, în câţiva ani, aproape toate companiile vor folosi cel puțin o mică parte de AI pentru a le face viaţa mai uşoară angajaţilor lor,” spune Adrian Niga, Senior Account Manager, Human Capital Management Solution, Oracle România.

AI schimbă relaţia dintre oameni şi tehnologie la locul de muncă

Spre deosebire de temerile obişnuite cu privire la modul în care AI va avea impact asupra locurilor de muncă, angajaţii, managerii şi liderii de resurse umane din întreaga lume raportează integrarea rapidă a AI la locul de muncă şi mulţi o întâmpină cu entuziasm şi optimism.

  • AI devine din ce în ce mai importantă, 50% dintre angajaţi folosind în prezent o formă de AI la locul de muncă, comparativ cu doar 32 la sută anul trecut. Angajaţii din China (77%) şi India (78 %) au adoptat AI de 2X mai mult decât cei din Franţa (32 %) şi Japonia (29 %).
  • Majoritatea (65%) dintre angajaţi sunt optimişti, încântaţi şi recunoscători pentru faptul că au colegi de muncă roboţi şi aproape un sfert raportează o relaţie prietenoasă şi satisfăcătoare cu AI la locul de muncă.
  • Angajaţii din India (60 %) şi China (56 %) sunt cei mai încântaţi de AI, urmaţi de cei din Emiratele Unite (44 %), Singapore (41 %), Brazilia (32 %), Australia / Noua Zeelandă (26 %) , Japonia (25 %), SUA (22 %), Marea Britanie (20 %) şi Franţa (8 %).
  • Bărbaţii au o viziune mai pozitivă în ceea ce priveşte Al la locul de muncă decât femeile cu 32% dintre bărbaţi optimişti faţă de 23% dintre femei.

Angajaţii au mai mare încredere în roboţi decât în managerii lor

Adoptarea tot mai mare a AI la locul de muncă are un impact semnificativ asupra modului în care angajaţii interacţionează cu managerii lor. Drept urmare, rolul tradiţional al echipelor de resurse umane şi al managerului se schimbă.

  • 64% dintre oameni ar avea mai mare încredere într-un robot decât în managerul lor şi jumătate dintre ei ar apela la un robot în loc să-şi consulte managerul pentru sfaturi.
  • Angajaţii din India (89 %) şi China (88 %) au mai multă încredere în roboţi decât în managerii lor, urmaţi de cei din Singapore (83 %), Brazilia (78 %), Japonia (76 %), Emiratele Unite (74 %), Australia / Noua Zeelandă (58 %), SUA (57 %), Marea Britanie (54 %) şi Franţa (56 %).
  • Mai mulţi bărbaţi (56 %) decât femei (44 %) au apelat la AI în defavoarea managerilor lor.
  • 82% dintre oameni consideră că roboţii pot face lucrurile mai bine decât managerii lor.
  • Când au fost întrebaţi ce anume pot face roboţii mai bine decât managerii lor, respondenţii sondajului au spus că roboţii sunt mai buni în a furniza informaţii imparţiale (26 %), la menţinerea programelor de lucru (34 %), la rezolvarea problemelor (29 %) şi la gestionarea unui buget (26 %).
  • Când au fost întrebaţi ce anume pot face managerii mai bine decât roboţii, angajaţii au spus că primele trei sarcini au fost înţelegerea laturii emoționale (45 %), consultanța și oferirea de sfaturi (33 %) şi crearea unei culturi organizaționale (29 %).

Oracle AI at Work

Rolul AI: organizaţiile trebuie să simplifice şi să asigure securitatea AI pentru a rămâne competitivi

Impactul AI la locul de muncă este abia la început şi pentru a profita de cele mai recente progrese în ceea ce priveşte AI, organizaţiile trebuie să se concentreze pe simplificarea şi securizarea AI la locul de muncă pentru a nu risca să rămână în urmă.

  • 76 la sută dintre angajaţi (şi 81 la sută dintre liderii de resurse umane) consideră că este dificil să ţină pasul cu schimbările tehnologice la locul de muncă.
  • Angajaţii doresc o experienţă simplificată cu AI la locul de muncă, cerând o interfaţă de utilizator mai bună (34 %), o formare care să includă cele mai bune practici (30 %) şi o experienţă personalizată comportamentul lor (30 %).
  • Siguranţa (31 %) şi confidenţialitatea (30 %) sunt principalele preocupări care împiedică angajaţii să folosească AI la locul de muncă.
  • Nativii digitali ai Gen Z (43 %) şi Millennials (45 %) sunt mai preocupaţi de confidenţialitate şi siguranţă la locul de muncă decât Gen X (29 %) şi Baby Boomers (23%).

„În ultimii doi ani, am constatat că angajaţii au devenit mai optimişti pe măsură ce au adoptat AI la locul de muncă, iar departamentul de HR conduce această iniţiativă. Studiul din 2019 arată că AI redefineşte nu doar relaţia dintre angajat şi manager, ci şi rolul unui manager într-un loc de muncă condus de AI. Conform studiului, managerii vor rămâne relevanţi în viitor dacă se vor concentra pe a fi umani şi a folosi abilităţile lor personale, lăsând pe seama roboţilor abilităţile tehnice şi sarcinile de rutină,” a declarat Dan Schawbel, director de cercetare la Future Workplace.

“Rezultatele noastre din 2019 dezvăluie faptul că companiile care privesc deja în viitor valorifică deja puterea AI. Întrucât angajaţii şi managerii folosesc puterea inteligenţei artificiale la locul de muncă, ei trec de la frică la entuziasm, deoarece văd posibilitatea de a fi eliberaţi de multe dintre sarcinile lor de rutină şi de a avea mai mult timp pentru a rezolva problemele de afaceri critice pentru întreprindere,” adaugă Jeanne Meister, fondator Future Workplace.

Citiţi mai multe despre acest raport global aici

Metodologie

Rezultatele cercetării se bazează pe un sondaj global realizat de Savanta în perioada 2 iulie – 9 august 2019. În total, 8.370 au finalizat sondajul. Studiul a fost administrat online, desfăşurându-se în 10 ţări diferite (şi în şase limbi). Angajaţii cu normă întreagă între 18 şi 74 de ani au fost eligibili să participe. Sondajul a vizat lideri, manageri şi angajaţi HR. Respondenţii sunt recrutaţi printr-o serie de mecanisme diferite, prin diverse surse pentru a se alătura grupurilor şi pentru a participa la sondajele de cercetare de piaţă. Toţi participanţii au trecut printr-un proces dublu de înscriere şi au finalizat în medie 300 de puncte după analizarea datelor înainte de a participa la sondaje. Respondenţii sunt invitaţi să participe prin e-mail şi li se oferă un mic stimulent monetar pentru a face acest lucru.

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.