Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

UE isi intensifica eforturile de promovare a numarului european

pentru apeluri de urgenţă, 112, înainte de sezonul estival

Comisia Europeană îşi intensifică eforturile pentru promovarea utilizării numărului european gratuit pentru apeluri de urgenţă, 112, în cadrul UE. Începând de astăzi, noul site web ec.europa.eu/112 va explica cetăţenilor cum se utilizează şi la ce serveşte numărul 112, în special atunci când călătoresc în UE. Site-ul prezintă, de asemenea, modalităţile de funcţionare a serviciului 112 în fiecare stat membru: rapiditatea şi limbile în care se răspunde apelurilor. „Milioanele de cetăţeni ai UE care pleacă în vara aceasta în vacanţă trebuie să reţină doar un singur număr pentru apeluri de urgenţă: 112”, a declarat Viviane Reding, comisarul UE pentru telecomunicaţii. „Acum că serviciul 112 este disponibil  în toate ţările Uniunii Europene, cu o singură excepţie, doresc să invit statele membre să facă acest serviciu mai cunoscut şi mai eficient. Toţi cetăţenii UE ar trebui să ştie că pot forma 112 pentru a contacta serviciile de urgenţă. Aş dori să invit în special statele membre care nu au introdus încă un sistem de localizare a apelantului, sistem care ajută serviciile de urgenţă să localizeze victimele accidentelor, să realizeze acest lucru pentru toate apelurile la 112 cât mai curând cu putinţă. De asemenea, am încrederea că autorităţile bulgare vor lua rapid măsurile necesare pentru ca, în sfârşit, serviciul 112 să fie disponibil la nivel naţional.”

În luna februarie a acestui an, în urma unui sondaj de opinie conform căruia doar 22% dintre cetăţenii UE ştiau că, în caz de urgenţă, pot apela 112 oriunde în Europa, Comisia a solicitat autorităţilor naţionale să îmbunătăţească gradul de informare a publicului cu privire la serviciul 112.

Comisia lansează astăzi site-ul web 112 în scopul de a informa cetăţenii, înainte de sezonul estival, despre funcţionarea serviciului 112 în statele membre. Pe baza informaţiilor furnizate de statele membre, site-ul web compară rezultatele obţinute de autorităţile naţionale în ceea ce priveşte punerea în aplicare a normelor comunitare privind serviciul 112 şi pune în evidenţă cele mai bune practici:
–        Soluţionarea rapidă a apelurilor: statele membre au comunicat timpii de reacţie la apelurile către 112 din momentul stabilirii legăturii. La cel puţin 97% dintre apelurile către 112 se răspunde în 20 de secunde în Republica Cehă, Spania şi Regatul Unit, iar la cel puţin 71% dintre aceste apeluri se răspunde în 10 secunde în Țările de Jos şi în Finlanda.
–        17 ţări au indicat că au capacitatea de a răspunde la apelurile către 112 în alte limbi ale Uniunii Europene decât cea naţională sau oficială: centrele de preluare a apelurilor de urgenţă 112 pot, în mod normal, să prelucreze apeluri în limba engleză în 16 ţări (Austria, Bulgaria, Republica Cehă, Danemarca, Germania, Estonia, Finlanda, Franţa, Ungaria, Grecia, Lituania, Malta, Țările de Jos, Slovenia, Spania şi Suedia). 7 ţări au declarat că centrele lor de preluare a apelurilor pot răspunde în limba unui stat membru învecinat (Bulgaria, Germania, Estonia, Spania, Lituania, Ungaria şi Slovenia). Mai multe state membre au luat măsuri speciale pentru ca centrele lor de preluare a apelurilor să poată răspunde şi în alte limbi străine, transferând, de exemplu, aceste apeluri către alte centre care dispun de personal cu competenţe în acest domeniu (Republica Cehă, Grecia, Slovenia şi Spania) sau către servicii de interpretare (Finlanda, Franţa, Țările de Jos, Spania, Suedia şi Regatul Unit).
–        Creşterea gradului de informare a publicului: în 4 ţări se difuzează programe de televiziune care promovează serviciul 112 (Cipru, Republica Cehă, Letonia şi Suedia). -În prezent, Finlanda şi România marchează în fiecare an Ziua numărului european 112 la 11 februarie (IP/08/198). Printre alte instrumente utile de promovare se numără panourile de pe autostrăzi (Austria şi Ungaria), pliantele distribuite în punctele de peaj (Spania) şi mesajele SMS transmise utilizatorilor de telefonie mobilă în sistem roaming (Ungaria).
Site-ul web 112 indică totodată o serie de deficienţe:
–        Serviciul 112 nu este încă integral disponibil în Bulgaria, procedura privind încălcarea dreptului comunitar fiind încă în curs de desfăşurare. Deşi, potrivit informaţiilor primite, serviciul 112 este disponibil în regiunea oraşului Sofia, el nu poate fi utilizat la nivel naţional.

–        Lipsa unui sistem de localizare a apelantului în cazul apelurilor către serviciul 112 efectuate din reţelele mobile:  6 ţări (Italia, Lituania, Țările de Jos, Polonia, România şi Slovacia) fac, în prezent, obiectul procedurilor privind încălcarea dreptului comunitar.

–        9 ţări nu au furnizat informaţii despre timpii de reacţie la apelurile către serviciul 112 din momentul stabilirii legăturii: Belgia, Franţa, Italia, Cipru, Luxemburg, Malta, Polonia, România şi Slovacia.

–        10 ţări nu au furnizat informaţii privind capacitatea centrelor de preluare a apelurilor de urgenţă 112 de a răspunde în cel puţin o limbă a Uniunii Europene diferită de cea naţională sau oficială: Belgia, Irlanda, Italia, Cipru, Letonia, Luxemburg, Polonia, Portugalia, România şi Slovacia.

Context
Numărul european pentru apeluri de urgenţă, 112, a fost lansat în 1991 pentru a oferi un serviciu unic pentru apelurile de urgenţă disponibil în toate statele membre, în plus faţă de numerele naţionale pentru apeluri de urgenţă, cu scopul de a face serviciile de urgenţă mai accesibile, în special pentru călători. Din 1998, statele membre sunt obligate, în temeiul normelor comunitare, să garanteze că toţi utilizatorii serviciilor de telefonie fixă şi mobilă pot apela gratuit la serviciul 112. Din 2003, operatorii de telecomunicaţii trebuie să furnizeze serviciilor de urgenţă informaţii privind localizarea apelantului pentru ca acestea să poată găsi rapid victimele accidentelor. Statele membre trebuie, de asemenea, să asigure o mai bună informare a cetăţenilor cu privire la serviciul 112.

Până în prezent, pentru a asigura o implementare eficace a serviciului 112, Comisia a deschis 16 proceduri privind încălcarea dreptului comunitar împotriva a 15 ţări pentru lipsa unui sistem de localizare a apelantului. 6 dintre aceste proceduri au fost închise în urma măsurilor corective întreprinse.
Astăzi, la ora 14:00, comisarul european Viviane Reding şi Diana Wallis, vicepreşedinte al Parlamentului European, vor inaugura o expoziţie privind serviciul 112 la sediul Comisiei din clădirea Berlaymont.

Bucuresti, 04.06.2008

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.