Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

UE contribuie cu 35 de milioane EUR la promovarea produselor agricole

in Uniunea Europeana si in tarile terte

Comisia Europeană a aprobat 22 de programe destinate promovării produselor agricole în Uniunea Europeană și în țările terțe. Programele, care în marea lor majoritate au o durată de trei ani, sunt prevăzute cu un buget total de 70 de milioane EUR, la care UE contribuie cu 35 de milioane EUR. Programele selectate vizează produse de calitate înregistrate și protejate ca DOP-uri (denumiri de origine protejate), IGP-uri (indicații geografice protejate) și STG-uri (specialități tradiționale garantate), vinuri, carne produsă în cadrul sistemelor naționale de calitate, produse ecologice, lapte și produse lactate, fructe și legume proaspete, horticultură ornamentală, miere și produse apicole, carne de vită, de mânzat și de porc, precum și carne de pasăre de calitate.

Salutând decizia de joi, 7 noiembrie, comisarul european pentru agricultură și dezvoltare rurală, Dacian Cioloș, a afirmat: „Consider promovarea produselor agricole ale UE pe piețele din și din afara UE un element important al politicii, în special în ceea ce privește produsele de calitate. Acesta este motivul pentru care ne pregătim să publicăm în următoarele săptămâni o nouă inițiativă politică referitoare la promovarea produselor. Este evident că o creștere a exporturilor de produse europene de calitate poate juca un rol semnificativ în sprijinirea procesului de redresare economică în UE. Într-adevăr, săptămâna viitoare voi merge în Japonia și în Coreea de Sud, aceste vizite constituind o parte a unei inițiative viitoare de a stimula exporturile UE.”

Comisia a primit 34 de cereri de finanțare și, după evaluarea acestora, a aprobat 22 de programe care vizează piața internă, (15) și țările terțe (7), ca parte a celei de-a doua etape de depunere de programe din anul 2013. Două dintre programele selectate au fost propuse de mai multe state membre. Țările și regiunile terțe vizate sunt: America de Nord, Rusia, America Latină, Norvegia, Elveția, Orientul Mijlociu, Serbia, Muntenegru, fosta Republică Iugoslavă a Macedoniei, Bosnia și Herțegovina și Kosovo.

Lista completă a programelor și a bugetelor adoptate astăzi este disponibilă în anexă.

Context

Regulamentul (CE) nr. 3/2008 al Consiliului prevede că UE poate contribui la finanțarea măsurilor de promovare și de informare cu privire la produsele agricole pe piața unică europeană și în țările terțe. Bugetul anual total alocat pentru aceste programe este de aproximativ 60 de milioane EUR.

Măsurile finanțate pot consta în campanii de relații publice, de promovare sau de publicitate care subliniază în mod special avantajele produselor din UE, mai ales în ceea ce privește calitatea, siguranța și igiena produselor alimentare, calitatea nutritivă, etichetarea, bunăstarea animalelor sau metodele de producție care respectă mediul înconjurător. Aceste măsuri pot viza de asemenea participarea la evenimente și târguri, campaniile de informare cu privire la sistemul UE de denumiri de origine protejate (DOP), indicații geografice protejate (IGP) și specialități tradiționale garantate (STG), informarea privind sistemele de calitate și de etichetare ale UE și informarea referitoare la agricultura ecologică, precum și campaniile de informare privind sistemul UE al vinurilor de calitate produse în regiuni determinate (v.c.p.r.d). UE finanțează până la 50% din costul acestor măsuri (până la 60% în cazul programelor de promovare a consumului de fructe și legume în rândul copiilor sau în cazul celor referitoare la informarea cu privire la consumul responsabil de băuturi alcoolice și la pericolele prezentate de consumul excesiv de alcool), restul costurilor fiind suportate de către organizațiile profesionale/interprofesionale care au propus programele respective și, în unele cazuri, de asemenea, de către statele membre în cauză. În ceea ce privește promovarea pe piața unică și în țările terțe, organizațiile profesionale interesate pot adresa statelor membre propunerile lor de două ori pe an. Statele membre trimit apoi Comisiei lista propunerilor pe care le-au selecționat, împreună cu o copie a fiecărui program. Ulterior, Comisia evaluează programele și decide dacă acestea sunt eligibile.

ANEXĂ

Bucuresti, 07.11.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.