Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

UE ajuta consumatorii in viata de zi cu zi in schimbul a numai 5 centi

În schimbul a numai 5 cenți pe an din partea fiecărui cetățean, programul Uniunii Europene privind protecția consumatorilor îi ajută pe cetățeni să beneficieze din plin de drepturile lor de consumatori și să participe în mod activ la piața unică. Bugetul total al programului este de 188,8 milioane de euro pentru perioada 2014-2020.

Programul privind protecția consumatorilor are un impact foarte mare asupra acestora în pofida bugetului său redus. Programul le va fi de ajutor consumatorilor din toate statele membre, cu proiecte care merg de la coordonarea acțiunilor de aplicare a legii și cofinanțarea Centrelor Europene ale Consumatorilor până la sprijinirea autorităților naționale în rezolvarea cazurilor de încălcare a legislației în domeniul protecției consumatorilor. „Programul reprezintă un element esențial în asigurarea faptului că piața unică funcționează în beneficiul consumatorilor pretutindeni în Europa” a declarat comisarul UE pentru protecția consumatorilor Neven Mimica.

S-au realizat multe prin primul Program privind protecția consumatorilor (2007-2013). Printre proiectele finanțate în perioada respectivă s-au numărat acțiuni de cooperare în domeniul aplicării legii pe întreg teritoriul UE, proiecte educative precum Consumer Classroom (Clasa Consumatorului) și dezvoltarea unei platforme de soluționare online a litigiilor.

Noul program privind protecția consumatorilor va continua să se bazeze pe aceste rezultate pozitive, concentrându-se pe patru domenii cheie:

  • o piață unică a produselor sigure în beneficiul cetățenilor și în interesul întreprinderilor și al comercianților competitivi;

  • o piață unică în care cetățenii să fie bine reprezentați de organizații ale consumatorilor eficiente, care au capacitatea de a face față provocărilor legate de mediul economic actual;

  • facilitarea accesului la mecanisme de reparație în caz de probleme, fără a fi nevoie să se recurgă la proceduri judiciare de lungă durată și costisitoare atât pentru consumatori, cât și pentru bugetul public; accesul mai ușor la mecanismele de reparație le va da mai multă încredere consumatorilor să participe la piață și să contribuie la creșterea economică;

  • o colaborare concretă și eficientă între organismele naționale în scopul de a sprijini aplicarea drepturilor consumatorilor și de a le oferi acestora consultanță.

Pagini Utile

  • Programul financiar pentru consumatori 2014 – 2020

  • Link către MEMO/14/250.

  • Urmăriți-ne activitatea pe Twitter @EU_Consumer

Bucuresti, 31.03.2014
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.