Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

UAPR va cere Parlamentului sa respinga Ordonanta de urgenta pentru modificarea si completarea

UAPR

Legii audiovizualului 504/2002

Uniunea Agențiilor de Publicitate din România (UAPR) va cere Parlamentului României să respingă Ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea Legii audiovizualului 504/2002, aprobat de guvern și publicat în Monitorul oficial din 13 aprilie 2013, în ciuda caracterului său profund anticoncurențial. De asemenea, UAPR va notifica Comisia Europeană și va solicita comisarului european pentru justiție Viviane Reding, un punct de vedere oficial în legătură cu modul abuziv în care executivul a decis să intervină în piața serviciilor media audiovizuale, un sector economic dominat de regulile competiției economiei de piață.

”Ordonanța de urgență pentru modificarea și completarea Legii audiovizualului, publicată în Monitorul oficial din 13 aprilie este o dovadă de netransparență față de mediul privat, un semnal negativ pentru orice investitor privat care se gândește la România. Actul normativ a fost analizat și aprobat, în mod nejustificat, în regim ”de urgență”, deși nu aduce nici un beneficiu real economiei românești sau industriei media. Vom folosi toate instrumentele legale pe care le avem la dispoziție, pentru a convinge Parlamentul, principalul for legislativ al României să respingă acest act normativ injust”, a declarat Radu Florescu, Președinte al Uniunii Agențiilor de Publicitate din România (UAPR).

Referindu-se concret la efectele negative ale actului normativ asupra industriei, așa cum a fost el publicat în Monitorul Oficial, UAPR amintește că acestea vor afecta întreaga piață, inclusiv clienții consumatori de publicitate, operatorii TV prin cablu dar și industria cinematografică romanească.

Actul normativ a fost criticat încă de la inițiere de către reprezentanții industriei serviciilor media audiovizuale din România și Uniunea Europeană, deoarece încalcă principiul libertății economice și are efecte negative asupra mediului concurențial în care își desfășoară activitatea toți actorii economici implicați în piața serviciilor media audiovizuale.

„În ciuda asigurărilor primite de către UAPR din partea Guvernului ca OUG privind Legea audiovizualului 504/2002 în forma sa inițială va fi supusă dezbaterii publice, deși s-a anunțat că pentru promovarea actului normativ se va renunța la caracterul de urgență, ea a fost publicată prin surprindere în Monitorul Oficial ceea ce face să ne întrebam care este intenția reală din spatele acestei inițiative legislative,” a continuat Radu Florescu.

În noiembrie 2012, Uniunea Agențiilor de Publicitate din România a atras atenția executivului, printr-un document oficial, că actul normativ are un profund impact negativ asupra mediului concurențial prin favorizarea radiodifuzorilor. Propunerea îngrădește dreptul agențiilor de a-și construi campanii media integrate și afectează posibilitatea acestora de a folosi în mod egal, unitar și nediscriminatoriu, spațiile publicitare puse la dispoziție de trusturile media integrate.

Bucuresti, 15.04.2013

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.