Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

TVR si Editura Trei lanseaza cartea “Mari Români”

La cinci luni de la încheierea campaniei „Mari Români”, Televiziunea Română împreună cu Editura Trei, din Bucureşti, oferă publicului cartea „Mari Români. Povestea unui succes mediatic”, scrisă de Valentin Protopopescu. În cuprinsul celor 223 de pagini, autorul şi-a propus să nareze povestea campaniei derulate de TVR în perioada 27 mai – 21 octombrie 2006.  

Cartea rememorează secvenţe ale acestui amplu proiect cultural, pornind de la coordonatele formatului iniţial de la BBC, trecând prin aventura mondială a controversatului program de televiziune şi prezentând date comparative despre topurile realizate de diferite ţări. De asemenea, cartea surprinde etapele de desfăşurare ale campaniei lansate de TVR, oferă comentarii şi aprecieri despre componenţa şi structura Topului 100, respectiv a Topului 10, date biografice ale „finaliştilor”, dar şi ale „avocaţilor” şi regizorilor celor 10 documentare difuzate de TVR în cadrul campaniei, picanterii şi accidente consumate în timpul filmărilor. Autorul se opreşte, între altele, şi asupra câtorva date statistice şi detalii sociologice referitoare la maniera în care au votat telespectatorii, oferind posibile interpretări ale acestora, dar şi reacţii ale publicului şi ale mass-mediei.  

Volumul „Mari Români. Povestea unui succes mediatic” nu oferă o abordare sociologică a campaniei. Nu statisticile şi interpretarea datelor „obiective” l-au interesat pe autor, ci mai curând „povestea vie a oamenilor implicaţi în reuşita proiectului”, după cum el însuşi mărturiseşte. „Am năzuit să rezulte o carte care să fie citită de cât mai mulţi inşi dintre cei care au constituit publicul emisiunii Mari Români” şi nu un text tehnic, care să se adreseze doar unei mâini de profesionişti ai cifrelor şi schemelor sociologice”, a declarat Valentin Protopopescu.

Cartea „Mari Români. Povestea unui succes mediatic” vine în completarea DVD-urilor cu documentarele despre primii 10 Mari Români desemnaţi în urma nominalizărilor şi a voturilor publicului TVR şi editate în colaborare cu TVR Media.   

Cartea va putea fi achiziţionată din librării începând cu data de 05.04.2007 sau online, pe site-ul www.edituratrei.ro  la preţul de 29.90 RON.

Campania Mari Români, unică în audiovizualul românesc prin amploare şi prin miza propusă, i-a provocat pe telespectatori la un exerciţiu de identitate şi sinceritate, la recunoaşterea celor mai importante personalităţi româneşti din toate timpurile.

În 21 octombrie, TVR a transmis show-ul final al proiectului în cadrul căruia a fost desemnat cel mai mare român din toate timpurile: Ştefan cel Mare.

"Parafrazându-l pe Brecht, într-un articol din Suplimentul de Cultură, Dragoş Bucurenci, susţinătorul lui Mircea Eliade, sugera intelectualilor dezamăgiţi de rezultatele campaniei TVR o soluţie practică: ce-ar fi să se dizolve poporul şi să se aleagă un altul?”.

Bucuresti, 4.4.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.