Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

TVR a solicitat ARMA explicatii in legatura cu discrepantele in noile date de audienta

În legătură cu informaţiile apărute în media privind preocuparea TVR referitoare la disfuncţionalităţile sistemului actual de măsurare a audienţelor, precizăm următoarele:

TVR a solicitat Asociaţiei Române pentru Măsurarea Audienţelor (ARMA), organizație a industriei de media și publicitate din România şi proprietară a datelor de audienţă, informaţii suplimentare şi lămuriri  în legătură cu modul în care sunt realizate măsurătorile de audienţă.

De la 1 ianuarie 2012, furnizorul Serviciului Naţional de Măsurare a Audienţelor este compania Kantar Media. Anterior, audienţa TV fost măsurată de GfK România.

Solicitarea televiziunii publice pleacă de la următoarele elemente:

·         Probleme privind acurateţea sistemului de măsurare a audienţelor tv în România, şi ale TVR, în particular; 

·         Probleme legate de creşterea încrederii în capacitatea celor care gestionează sistemul de măsurare a audienţei de a asigura o deplină securizare a datelor;

·         Probleme privind valabilitatea sistemului de măsurare bazat pe peoplemetre, în general. Acest sistem are serioase dificultăţi în a ţine pasul cu noutăţile apărute în piaţă, precum: fragmentarea extremă a categoriilor de public, schimbarea obiceiurilor de consum, multiplicarea numărului de staţii de televiziune emitente, accesul publicului la content audio-video de pe diverse platforme şi canale.

În ceea ce priveşte al doilea punct, plecăm de la premisa că acurateţea măsurătorilor se bazează fundamental pe capacitatea de securizare a bazelor de date care conţin informaţii despre gospodăriile care au instalate peoplemetre (e vorba de 1.320 de gospodării, potrivit Kantar Media). Este evident că o cunoaştere preferenţială a acestor date de către unele staţii de televiziune măsurate ar putea duce la o distorsionare a rezultatelor. Temerile noastre sunt departe de a fi neîntemeiate. Un scandal recent apărut în Turcia, pe această temă, a evidenţiat cum s-a ajuns la fraudarea măsurătorilor de audienţă prin acest mecanism. Iată de ce, atât ARMA, ca organizaţie, cât şi operatorul trebuie să fie mai convingătoare în a oferi membrilor săi (televiziunile beneficiare, între care şi TVR) certitudini privind securizarea datelor, deoarece orice probleme apărute în această zonă pot ridica şi în România mari semne de întrebare privind credibilitatea sistemului de măsurare.

Din păcate, ARMA  a dat un răspuns nesatisfăcător la problemele semnalate de TVR.

TVR a constatat variaţii mari, bruşte, în sens negativ, ale cifrelor de audienţă odată cu schimbarea furnizorului datelor de audienţă, inclusiv la programe care înregistrau audienţe constante.

De exemplu, audienţa medie a unor programe, precum Telejurnalul de la ora 20.00 (TVR 1), Teleenciclopedia (TVR 1),  Dănutz SRL (TVR 1), Distractis Show (TVR 1) sau serialul coreean (TVR 1,)  a înregistrat în prima parte a lunii ianuarie scăderi semnificative şi de peste 40% faţă de ultimele luni ale anului trecut.

„Suntem surprinşi de scăderile bruşte ale audienţelor programelor TVR în măsurătorile realizate de Kantar Media, după cum suntem surprinşi şi de salturile inexplicabile înregistrate peste noapte de alte posturi de televiziune”, a declarat Alexandru Lăzescu, preşedinte-director general al TVR. „Întrebăm, firesc, cum se pot explica scăderile de audienţă şi de peste 40% înregistrate, în numai câteva zile, de emisiuni care au, în mod tradiţional, un public fidel. Noi nu susţinem neapărat că cifrele de audienţă anterioare erau corecte şi cele noi sunt eronate, dar pentru a accepta din punct de vedere metodologic un astfel de sistem de măsurare ar trebui ca  acesta să fie predictibil la schimbarea eşantionului şi a operatorului în limita unei plaje reduse, în jurul a  3-5 procente”, a completat Lăzescu.

TVR  îşi manifestă disponibilitatea de a se implica în remedierea problemelor semnalate, fără să excludă şi recurgerea la alte soluţii de măsurare a audienţei, pe care alte pieţe le gândesc şi le experimentează.

Bucuresti, 26.01.2012

{mosloadposition user9}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.