Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

TVR a depus la Parlament Raportul de activitate pe anul 2011

Televiziunea Română a depus azi la Parlament Raportul de activitate pe anul 2011, în termenul prevăzut de Legea 41/1994.

Anul 2011 a fost primul an complet în care actualul Consiliu de Administraţie, care şi-a început activitatea la data de 30.06.2010, a putut să-şi construiască propria strategie managerială şi să proiecteze un buget care să o susţină.

În anul 2011, TVR a intrat într-un proces de restructurare al cărui scop principal a fost optimizarea costurilor şi redefinirea rolului serviciului public în societatea românească. Găsiţi în cele ce urmează principalele paliere de acţiune ale televiziunii publice în 2011 şi proiectele aferente:

► TVR pentru public

TVR a demarat în 2011 proiecte prin care îşi redefineşte rolul în societate şi se deschide către publicul său, precum:
• Carta TVR – un comprehensiv document de poziţie care va stabili în detaliu modul de operare al instituţiei şi valorile sale fundamentale (proiectul este în desfăşurare);
• Dezbateri cu specialişti internaţionali din diverse organizaţii media, reprezentanţi ai societăţii civile, jurnalişti şi public, pe subiecte de actualitate şi relevante pentru profesioniştii de media, dar şi pentru publicul larg;
• Parteneriate strategice cu diverse universităţi, prin care TVR şi-a deschis porţile către studenţi;
• Turul TVR, un proiect strategic prin care aproximativ opt sute de oameni au vizitat TVR, în anul 2011. Demararea acestui proiect a avut ecou important în anul 2012, când, într-o singură săptămână (2-8 aprilie), TVR a primit aproximativ 1.500 de vizitatori, aproape dublu decât pe tot parcursul anului 2011.

► Dezvoltare

Pe plan editorial, proiectele strategice ale TVR au fost, în 2011:
• Relansarea TVR INFO;
• Dezvoltarea producţiilor pentru mediul online (TVR+, o platformă video în curs de dezvoltare);
• Regândirea grilelor de programe, în acord cu strategia de redefinire a misiunii sale de serviciu public.

► Strategic-financiar

TVR şi-a propus obţinerea unui standard internaţional de calitate a managementului. Pentru realizarea acestui proiect, a fost iniţiată, în 2011, o analiză organizaţională cu ajutorul companiei elveţiene de consultanţă Challenge Optimum.

Din punct de vedere financiar, TVR s-a confruntat, în 2011, cu un deficit ale cărui cauze principale sunt: încheierea, în perioada 2004-2010, a unor contracte dezavantajoase pentru TVR, neindexarea taxei TV de 12 ani, reducerea semnificativă a pieţei de publicitate. Doar efectele cumulate ale acestor factori au produs un deficit de aproape 60 de milioane de Euro pentru instituţie.

Pe de altă parte, un Contract Colectiv de Munca (CCM) valabil pentru o perioadă de doi ani (semnat în aprilie 2010) prevede, între altele, obligativitatea acordării unor prime de vacanţă (85% din salariu), indiferent de situaţia financiară a instituţiei, precum şi acordarea de sume cuprinse între 15 şi 20 de salarii compensatorii pentru disponibilizări.

Efectele acestor politici manageriale se resimt din plin în anii 2011-2012, atât prin prisma clauzelor contractuale asupra cărora nu se poate interveni, cât şi prin acumularea de penalităţi în condiţiile lipsei de disponibilităţi.

Astfel, managementul TVR nu a putut lua măsuri de reducere a cheltuielilor decât asupra acelor categorii care nu depindeau de contractele anterioare, precum suspendarea acordării tichetelor de masă angajaţilor, plafonarea primei de vacanţă, adoptarea unui program de lucru cu caracter flexibil şi inegal etc.

► Încrederea publicului

În ciuda dificultăţilor financiare, TVR a reuşit să se bucure, în 2011, de încrederea publicului. Un sondaj CURS, realizat în octombrie 2011, la nivel naţional, arată că:
• 45% dintre români cred că schimbările din ultimul timp în materie de programe la TVR merg într-o direcţie bună, aproape dublu faţă de cei care consideră că merg într-o direcţie greşită (24%);
• 65% dintre români au încredere în Televiziunea Română;
• 55% dintre ei cred că TVR corespunde cel mai bine ideii de televiziune publică;
• Românii consideră că programele de ştiri ale TVR sunt obiective (66%), imparţiale (53%) şi respectă agenda cetăţeanului (71%).

Raportul de activitate al TVR pe anul 2011 poate fi consultat pe site-ul TVR, la secţiunea Organizaţie (//bit.ly/HKkhBs).

Bucuresti, 12.04.2012

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.