Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Turismul viticol poate atrage turiști străini în România

În România sunt peste 140 crame active și peste 30 dintre acestea practică turismul viticol

România se află pe locul 13 în topul mondial al celor mai mari producători de vin, conform datelor preliminare publicate recent de Organizația Internațională a Viei și Vinului (OIV). În total, pe teritoriul țării noastre sunt înregistrate peste 250 de crame, dar doar 140 dintre ele produc și vând vin îmbuteliat, iar dintre acestea aproximativ un sfert pot susține turism viticol.

“Numărul cramelor din România crește constant cu 5 – 10 unități pe an.” spune Alina Iancu, fondator CrameRomania.ro și ReVino.ro. “România ocupă în acest moment locul 5 la nivel european din punct de vedere al suprafeței de peste 200.000 de hectare de viță de vie cultivată și locul 6 în Uniunea Europeană din perspectiva producției. Avem potențial de creștere și interes atât din partea cramelor, cât și a turiștilor astfel încât țara noastră să cunoască o dezvoltare din ce în ce mai mare a turismului viticol local, inexistent până acum cațiva ani.”

În România, turismul viticol cunoaște o dezvoltare semnificativă, ajutat de investițiile realizate de crame și de cererea din partea clienților pentru acest tip de călătorii personalizate și orientate către experiențe. Potențialul de dezvoltare este mare, pasionații de vin fiind atrași de vizitele în vii și în crame, de discuțiile cu oenologi și, nu în ultimul rând, de peisajele deosebite care pot fi descoperite în țara noastră. Mai mult decât atât, conacele vechi din apropierea podgoriilor care au fost recondiționate și transformate în spații de cazare atrag și cu poveștile lor turiștii români și străini.

“Până acum aproximativ cinci ani, iubitorii de vinuri din România erau nevoiți să călătorească în străinatate pentru a practica turism viticol, dar în ultima perioadă pot face acest lucru și la noi în țară. Așezarea geografică, peisajele, diversitatea, istoria, dar și soiurile autohtone sunt avantaje clare de care proprietarii de crame se pot folosi pentru a atrage turiștii români și străini în zonele viticole locale.” continuă Alina Iancu.

Alina Iancu

Cramele pot fi vizitate pe tot parcursul anului, dar cele mai atractive peisaje sunt în perioada aprilie – octombrie. Pentru un turist, un weekend cu degustări de vinuri, mese și cazare prețul pe care trebuie să îl plătească este de aproximativ 100 euro, la care se adaugă costurile de transport.

Turismul viticol, cunoscut și sub denumirile de oenoturism sau enoturism, reprezintă mai exact circuite organizate la crame, cu prezentarea proceselor tehnologice, vizite în vii, degustări de vin ghidate și cazari la crame sau în apropierea acestora.

Pentru promovarea turismului viticol din România, Alina Iancu a dezvoltat proiectele CrameRomania.ro (singura bază de date bilingvă – română și engleză – a cramelor din România),

Revino.ro (agregator de tip Trip Advisor al cramelor și magazinelor specializate de vinuri – vinoteci și restaurante – din România) și Salonul REVINO – Descoperă Vinurile din România (evenimentul, sub forma unui salon specializat de vinuri, are loc între 14 și 16 mai la Novotel București și aduce în atenția iubitorilor de vinuri crame mici și mijlocii din România, cu scopul de a face cunoscute podgoriile din care fac parte, soiurile unice, autohtone și de a crește interesul pentru descoperirea turismului viticol).

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.