Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

Turismul din Romania la raport

Turismul romanesc incepe sa intre in atentia marilor jucatori internationali care si-au bifat pe harta investitiilor Romania drept urmatoarea piata pe care sa-si faca vizibila prezenta.

Specialistii au estimat pentru revista Biz ca valoarea totala a investitiilor din turism pentru anul 2007 va ajunge la 500-510 milioane de euro, fata de un nivel estimat la 420-440 milioane de euro in 2006.

Consiliul Mondial al Turismului si Calatoriilor, organizatie care reuneste liderii celor mai bine clasate 100 de companii din industria turistica, a previzionat pentru turismul romanesc o contribuie de 4,8% la produsul intern brut al Romaniei.

Turismul de afaceri
In ultimii doi ani aproximativ 30% din veniturile inregistrate de hotelurile de patru si cinci stele din Bucuresti provin din gazduirea de conferinte, seminarii si alte evenimente de business.
Pentru viitor, specialistii se asteapta la dezvoltarea semnificativa a acestui sector turistic o data cu intrarea pe piata din Romania a lanturilor hoteliere de renume pe plan international, precum Radisson, Hyatt, Kempinsky sau Le Meridien.

Turismul rural
Alaturi de turismul de afaceri, care ramane cea mai dezvoltata ramura, turismul rural este un sector intr-un permanent avant. Pe viitor, acest sector va atrage un procent mai mare de turisti deoarece vor incepe sa se dezvolte din ce in ce mai mult pensiunile de tranzit.   
Tipurile de pensiuni se vor dezvolta rapid, se vor diversifica si gama de servicii si gradul de confort oferite la nivel de pensiune, la nivel de localitate si chiar de zona turistica. Specialistii vorbesc si de un pericol, respectiv acela ca in viitor sa se dezvolte pensiuni mari, de minimum 10 camere, ceea ce va duce la pierderea caracterului familial al sejurului petrecut intr-o pensiune la tara.

Tursimul balnear
Desi in Romania exista aproximativ 1.300 de resurse de apa minerala care reprezinta 30% din totalul apelor din Europa, turismul balnear este slab dezvoltat.
Pretul tratamentelor balneare variaza intre 900 si 1.100 RON pentru o perioada de 14 zile, in functie de zona si tratamentul urmat. Exista insa si programe de 7 zile si de 3 zile, care costa aproximativ 10 euro pe zi. Insa, pentru turistii straini, o zi de tratament ajunge si pana la 35 de euro.

Turismul de evenimente
Turismul de evenimente este reprezentat de targuri, conferinte, congrese, evenimente culturale sau sportive,  si incentive-uri organizate de companii (bonus sau eveniment in cadrul companiei).
Roxana Balcescu, director executiv la agentia de turism CMB Travel a declarat pentru revista Biz ca desi promovarea Romaniei pe turismul de evenimente este inca la inceput, acesta este intr-o crestere vertiginoasa: “Probabil anul acesta se va inregistra o crestere per total de minimum 10 – 15% fata de 2006”.

In numarul 142 al revistei Biz rubrica Harvard Business Review raspunde tuturor intrebarilor legate de transformarea unei companii iar rubrica Focus prezinta cum cresc afacerile la puterea online si care sunt cele mai noi tendinte ale acestui mediu aflat intr-o continua dezvoltare.
Opiniile pro si contra folosirii cliseelor in mesajele publicitare precum si o prezentare detaliata a efectelor pe care le implica aceasta tendinta sunt prezentate in  cadrul articolului “Ce fac cliseele din publicitate”.
“Noi tendinte in telecom” prezinta motivele pentru care piata locala a telecomunicatiilor va aduce beneficii la standarde inalte utilizatorilor.

Bucuresti, 18.05.2007

{mosloadposition user10}

By Violeta-Loredana Pascal

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.